Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutokosmetika, eksploatacinės medžiagosAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių elektronika, elektros įrangaAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiNaudotos automobilių dalys, autolaužynaiNavigacija, racijos, radijo ryšysStogo bagažinės, skersiniaiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaKemperiai, kemperių nuomaAutomobilių pardavimasKemperiai, kemperių nuomaNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilių spynelių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasVariklių remontasVariklių galvučių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaAutoservisų įrangos remontasDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklų remontasMotociklų, motorolerių dalysMotociklai, dviračiai, motoroleriaiPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasAutomobilių utilizavimasAutomobilių klubai, automobilių sportasAutomobilių raktų gamyba, avarinis atrakinimasDraudiminių įvykių administravimasKemperiai, kemperių nuomaMokymo įstaigosPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

15 000 Vokietijos vairuotojų pateikė virš 350 mln. eurų vertės grupės ieškinį prieš „Volkswagen“

2017 m. lapkričio 10 d.

• Dėl VW emisijų skandalo („dyzelgeito“) nukentėję automobilių savininkai šią savaitę pateikė pirmuosius masinius ieškinius Vokietijos teismui per vartotojų teisių apsaugos platformą „MyRight“.
• Tai didžiausias tokio pobūdžio kada nors Europoje teismui pateiktas grupės ieškinys, kurio suma viršija 350 milijonų eurų.
• VW automobilių savininkai ir toliau gali registruotis teikti bendrus ieškinius prieš „Volkswagen“ grupę internetinėje platformoje MyRight.de ir MyRight.com.

Daugiau kaip 15 tūkstančių dėl „Volkswagen“ emisijų skandalo nukentėjusių automobilių savininkų šią savaitę per internetinę platformą „MyRight“ netoli Hanoverio, šiaurės Vokietijoje esančio Braunšveigo apygardos teismui pateikė ieškinį prieš „Volkswagen“. VW klientai ir „MyRight“ atstovai Braunšveigo teismui per praėjusiais kelias dienas įteikė atitinkamus dokumentus.

VW klientai reikalauja automobilių gamintojo grąžinti už automobilius sumokėtą kainą. Bendra ieškinio suma sudaro 357 mln. eurų. Po dyzelinių variklių emisijų skandalo išaiškėjimo 2015 m. šis prieš „Volkswagen“ pateiktas ieškinys yra didžiausias tokio tipo ieškinys, kada nors pateiktas Vokietijoje. Iš viso „MyRight“ atstovauja daugiau kaip 35 000 automobilių gamintojo klientų.

Vokietijos vairuotojams, kurie po „dyzelgeito“ skandalo jaučiasi apgauti didžiausio Europos automobilių gamintojo, šis ieškinio pateikimas yra džiugi, ilgai laukta žinia.

„Kreipiausi į gamintoją, tačiau „Volkswagen“ tik „atsirašinėjo“. VW nepripažino tyčinio automobilio modifikavimo ir atmetė visus mano skundus. Dabar tikiuosi, kad „MyRight“ padės įgyvendinti mano teises per teismą“, – sako VW klientė Sylvia Hober, kuri drauge su keliolika tūkstančių kitų vairuotojų pateikė ieškinį prieš „Volkswagen“ per „MyRight“ platformą.

Kitas VW automobilio savininkas Dieteris Martinas teigia esąs labai nusivylęs „Volkswagenu“. „Gamintojas atnaujino automobilio programinę įrangą, tačiau nuo to laiko mano „Touran“ sąnaudos žymiai padidėjo. Tai netinkamas sprendimas, todėl džiaugiuosi, kad ši byla pasiekė teismą“, – teigia D. Martinas.

„Kalbame apie teisingumą. Teikdami grupės ieškinius atstovaujame žmonėms, kurie priešingu atveju turėtų susitaikyti su esama padėtimi ir pasiduoti, atsisakydami apginti savo teises prieš VW“, – teigia „MyRight“ teisės skyriaus vadovas Jan-Eike′as Andresenas. – „Po to, kai bendrovė neatsakė į reikalavimus sumokėti, imamės šio nuoseklaus žingsnio tam, kad VW klientai pasinaudotų savo teisėmis.“

Moderni teisinių technologijų įmonė „MyRight“ visiems nukentėjusiems vartotojams siūlo galimybę registruoti skundus prieš bendroves per internetinę platformą. Dėl „dyzelgeito“ nukentėjusių automobilių pirkėjų skundai skirstomi į skirtingas grupės ieškinių prieš VW kategorijas – pavyzdžiui, pagal automobilio pagaminimo metus arba modelį.

„Volkswagen“ privalo žinoti, kad Vokietijos ir visos Europos automobilių pirkėjai negali būti laikomi antrarūšiais klientais“, – pabrėžia J.-E. Andresenas. Keldama emisijų skandalo bylą, „MyRight“ bendradarbiauja su garsia pasauline specializuota advokatų kontora „Hausfeld“, kuri dalyvavo ir atstovaujant vartotojų interesams prieš „Volkswagen“ iškeltoje byloje Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Skundus prieš automobilių gamintoją norintys pateikti klientai gali ir toliau registruotis internetinėje platformoje www.myRight.de. Lietuvos vartotojams jau pasiekiama platformos versija https://lt.myright.com/.

„Hausfeld Rechtsanwälte LLP“ vykdomasis partneris Christopheris Rotheris pažymi: „Vartotojai, nukentėję gamintojui pateikus suklastotus duomenis, šiuo ieškiniu siunčia griežtą žinią „Volkswagen“, jog jie turi teisę gauti kompensaciją. Kompensaciją dėl apgaulės įsigijus automobilius, kurie, tiesą sakant, net negalėjo būti pardavinėjami.“

„Hausfeld LLP“ įkūrėjas ir vadovas Michaelis Hausfeldas negailėjo pagyrų ieškinio teikėjams: „Europos vartotojų sprendimas nenusileisti „Volkswagen“, įžūliai atsisakiusiam kontinento vartotojams mokėti panašią kaip JAV kompensaciją dėl patirtos žalos, skatina imtis kolektyvinių priemonių visos Europos mastu.“

„Volkswagen“ su savo automobilių pirkėjais Jungtinėse Amerikos Valstijose susitarė dėl 12 mlrd. JAV dolerių kompensacijos, tačiau dar nepasiūlė panašiai kompensuoti žalos Europos vairuotojams. Kitaip nei JAV, kur tokiais atvejais įprastai teikiami grupiniai ieškiniai, Vokietija bei nemaža dalis kitų Europos šalių neturi  kolektyvinių ieškinių sistemos. Vartotojai, norėdami pateikti ieškinius prieš „Volkswagen“, kiekvienas privalo juos teikti individualiai – tai yra ir neefektyvu, ir brangu. Spręsdama šią problemą, technologijas išmananti Vokietijos teisinių paslaugų teikėja „MyRight“ drauge su advokatų bendrove „Hausfeld“ paleido internetinę platformą, kuri suteikia galimybę Vokietijos ir visos Europos vartotojams susivienyti.

Nuo 2016 m. Vokietijos vartotojai, norintys prisijungti prie bendro prieš „Volkswagen“ teikiamo ieškinio, galėjo užsiregistruoti per www.myright.de platformą. Nukentėję vartotojai vis dar gali registruoti savo pretenzijas, nes pavasarį „Hausfeld“ planuoja pateikti antrą ieškinį.

Šių metų rugsėjį „Hausfeld“ ir Europos vartotojų teisių apsaugos organizacija BEUC paskelbė apie bendradarbiavimą, sprendžiant VW „dyzelgeito“ problemą.

Į bendrą vartotojų apsaugos frontą įsijungė ir nacionalinės Europos šalių vartotojų organizacijos iš Belgijos, Ispanijos, Italijos, Lietuvos, Portugalijos, Slovakijos, Slovėnijos ir Šveicarijos.

Europos vartotojų organizacijos BEUC generalinė direktorė Monique Goyens teigia: „Vokswagen“ skandalas tęsiasi jau trečius metus. VW greitai kompensavo JAV vartotojams, tačiau ignoravo analogiškus Europos vartotojų reikalavimus. Todėl keturios mūsų organizacijos-narės – iš Lietuvos, Slovakijos, Slovėnijos bei Šveicarijos – bendradarbiauja su tokiomis bendrovėmis kaip „Hausfeld“, siekdamos savo šalių vartotojams pasiekti panašų kaip JAV rezultatą“. Dar keturių šalių nacionalinės vartotojų organizacijos (iš Belgijos, Ispanijos, Italijos ir Portugalijos) yra jau anksčiau tiesiogiai pateikusios analogiškus ieškinius savo šalių teismuose.

Lietuvoje ieškinių teikimo apginant dėl emisijų skandalo nukentėjusius VW vairuotojus akciją koordinuoja Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas, bendradarbiadamas su „MyRight“ ir „Hausfeld“. Lietuvos vairuotojai, registruodamiesi svetainėje https://lt.myright.com/, nepatiria jokių pradinių išlaidų – užmokestis platformos kūrėjams mokamas tik sėkmės atveju.

*** Papildoma informacija ***

„Dyzelgeitas“ – kas tai?

2015 metais kilusio ir „Dyzelgeitu“ praminto skandalo metu paaiškėjo, kad apie 8 milijonai Europoje eksploatuojamų dyzelinių „Volkswagen“ koncerno gaminamų automobilių važinėja su nelegalia įranga. Šios įrangos paskirtis – testų metu „apgauti“ prietaisų parodymus taip, kad išmetamosiose dujose esantis azoto oksidų ir kitų teršalų lygis atitiktų standartus.

Suktybę aptiko JAV tyrėjai 2015 metais. Paaiškėjo, kad įranga testų metu parodo net 30-40 kartų mažesnį azoto oksidų lygį, negu yra iš tikrųjų. Tai faktiškai reiškia, kad automobiliai su tokiais taršos rodikliais neturėtų apskritai būti eksploatuojami. JAV valdžios pastangomis prasikaltęs koncernas JAV vartotojams išmokėjo milijardines kompensacijas.

Manoma, kad Lietuvoje eksploatuojama apie 8000 tokių automobilių.

***

Apie „MyRight“

Vokietijos teisinių technologijų platforma „MyRight“ sujungia technologijas ir teisines žinias, kad vartotojai galėtų pasinaudoti savo teisėmis nesibaimindami finansinės rizikos. „MyRight“ renka bei kaupia vartotojų skundus ir atstovauja jiems teikiant ieškinius prieš dideles bendroves ir kitas organizacijas. „MyRight“ savo veiklą pradėjo 2016 m. Hamburge. Steigėjai (Svenas Bode ir Jan-Eike′as Andresenas) anksčiau padėjo analogiškų paslaugų platformai „Flightright“, sukurtai ginti lėktuvų keleivių teises. Šiuo metu „MyRight“ atstovauja virš 35 tūkstančių ieškovų emisijų skandalo byloje prieš VW grupę.

Apie Lietuvos vartotojų organizacijų aljansą

Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – tai 7 nevyriausybinių vartotojų organizacijų susivienijimas, į kurį įeina Asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“, Lietuvos bankų klientų asociacija, Lietuvos gyventojų patarėjų sąjunga, Lietuvos vartotojų asociacija, Lietuvos vartotojų sąjunga, Nacionalinė finansinių paslaugų vartotojų asociacija ir Vartotojų teisių gynimo centras. Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – BEUC (Europos vartotojų organizacijos) narys nuo 2013 metų. Tai vienintelė Lietuvos vartotojų organizacija, atstovaujama BEUC. LVOA identifikacinis numeris Europos Sąjungos Skaidrumo registre: 506497923503-90.

Nauji straipsniai

  • Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą

    Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių atliekų (plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos, sėdynių, kilimėlių, alyvos ar padangų) yra tinkami nesutvarkomos, patenka į pamiškes ir kitas atokesnes vietas, teršia aplinką. Už po automobilių ardymo bešeimininkių atliekų sutvarkymą sumoka gyventojai ir tai jiems kainuoja iki 10 mln. eurų per...
  • Patarimai, kaip išsirinkti stogo bagažinę automobiliui

    Nepaisant pakankamai didelio šiuolaikinių automobilių erdvumo, kartais gali pasirodyti, kad bagažinė yra per maža. Jeigu ruošiatės keliauti savo automobiliu ir planuojate atostogas su šeima, be abejonės jums pravers papildoma vieta bagažui. Paprasčiausias būdas padidinti savo automobilio vietą bagažui – įsigyti stogo bagažinę. Varlė.lt automobilinės įrangos specialistai parengė...
  • Kaip išsirinkti kokybiškus automobilinius kilimėlius?

    Kiekvienas automobilio savininkas anksčiau ar vėliau susiduria su poreikiu įsigyti papildomus automobilinius priedus ir aksesuarus. Vienas pagrindinių dalykų – automobiliniai kilimėliai, kurie tik iš pirmo žvilgsnio atrodo ne tokie jau ir svarbūs. Varlė.lt automobilinės įrangos specialistų teigimu, teisingai pasirinktas automobilinis kilimėlis – tai ne tik salono švara, bet taip...
  • Kaip gamta tampa nelegalių automobilių ardytojų auka

    Kiemuose ar garažuose neteisėtai ardomi automobiliai, kaip ir bevertės gamtoje išmestos transporto priemonių atliekos, – vis dar dažnas atvejis Lietuvoje. Nustatyti aplinkos teršėjus neretai būna sudėtinga, bet pasitaiko ir išimčių. Vilniaus rajone bevertės automobilių atliekos neteisėtai buvo pašalintos kartu su transporto priemonės dokumentais. Eksploatuoti netinkamų transporto...
  • Profesionalus sanitarinis prietaisas patalpoms ir transporto priemonėms

    TEXA gamintojo sukurtas unikalus ir perversmą sukelsiantis prietaisas suteikiantis puikų sprendimą transporto priemonėms ir pačioms garažo ar autoserviso patalpoms siekiant išlaikyt sanitarinius reikalavimus! Privalumai ir stipriosios Texa Air2 San sąvybės: Visiškai automatizuotas veikimo procesas HEPA H13 filtras ir O2 Katalizatorius Standartiniai ozono, temperatūros ir drėgmės...
  • Reikalingiausia įranga keliaujantiems kemperiu

    Keliauti kemperiu yra ne tik labai patogu, tačiau taip pat ir saugų. Svarbiausia su savimi yra turėti svarbiausią įrangą, kuri užtikrina, kad važiuojant kemperiu pavyks jaustis taip, tarsi esate namuose. Tiesa, ne visi supranta – kokie daiktai kemperyje yra reikalingi. Dažniausiai atrodo, kad reikia visko, tačiau praktika ne tokia. Svarbiausia įsigyti kelis svarbiausius daiktus, kuriuos...
  • GPS sekimo įrenginiai

    Pirmiausia išsiaiškinkime, kad yra GPS sekimas. GPS reiškia „Global Positioning System“ (Globali padėties nustatymo sistema). Naudojant palydovus, sklandančius virš mūsų planetos, sistema perduoda geolokacijos ir laiko informaciją į GPS imtuvą. Sistema veikimui nenaudoja interneto ar mobiliojo ryšio, be to, jos naudojimas yra nemokamas, tereikia turėti imtuvą. Be navigacijos ir...
  • Virtualus nuotolinis automechanikų mokymasis iš namų – Electude.lt

    KAS YRA ELECTUDE? Electude yra kompanija, sukūrusi pažangiausią visame pasaulyje automobilių srities elektroninio mokymo technologiją, kuria naudojasi tūkstančiai mokyklų, kompanijų ir vyriausybinių organizacijų daugiau kaip 50 – yje šalių. Šią kompaniją 1990 m. įkūrė du automobilių srities dėstytojai, panaudodami visiškai naują požiūrį į automobilizmo mokymo procesą. Electude...
  • Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?

    Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas. Naudojimasis nuosavu automobiliu leidžia išvengti viešojo transporto ir tiesioginio kontakto su aplinka. Kaip saugiai pakeisti padangas karantino metu ir kur dėti netinkamas naudojimui? Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo balandžio 1 d. transporto priemonės jau gali važiuoti su vasarinėmis...
  • Kada yra naudojamos vasarinės padangos?

    Vasarines padangas galima naudoti nuo pavasario vidurio iki rudens pabaigos. Vasarinės padangos nėra būtinos. Pagal įstatymus vasarą galima turėti ir žiemines padangas. Tačiau tai būtų itin nesaugu, todėl geriau jas pakeisti į vasarines padangas. Vasarinės padangos yra labai saugios, komfortiškos ir ekonomiškos. Taip pat, jos yra tylios. Tai yra puikus pasirinkimas šiltiems orams. Vasarinės...
  • Daugėja pranešimų apie be priežiūros paliktus automobilius. Kur priduoti netinkamus eksploatuoti automobilius?

    Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės kelia nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams. Maža to, apleisti automobiliai neretai tampa aplinkos taršos šaltiniu. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad šios problemos mastas tik didėja. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) pernai iš gyventojų gavo apie...
  • Ką daryti, kad kondicionierių pildymo stotelės tarnautų ilgai?

    Dažnai girdime klausimą, ką daryti, kad kondicionierių pildymo stotelės tarnautų ilgai? Daug klientų galvoja, kad tai yra tik vakuumo siurblio alyvos ir filtrų keitimas. Deja, to nepakanka, kad kondicionierių pildymo įranga tarnautų ilgai ir nepriekaištingai. Aptarnavimo darbus atliekame laikydamiesi gamintojų reikalavimų ir tai nėra tik alyvos ir filtrų keitimas. Kad stotelė ilgiau tarnautų...
  • Kodėl negalima ir neverta kaupti automobilio senų akumuliatorių?

    Lietuvoje kiekvienais metais susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių, kuriuos gamintojai ir importuotojai parduoda rinkoje atskirai. Nemažai akumuliatorių, kuriuos irgi būtina tinkamai perdirbti, į šalį įvažiuoja ir su transporto priemonėmis. Kur gyventojams priduoti šias pavojingas atliekas, sudėtyje turinčių sunkiųjų metalų ir elektrolito? Seni automobilių...
  • Kaip greitai atsisakysime kobalto naudojimo elektromobilių baterijose?

    Elektromobiliai tampa pigesni ir jų pardavimas auga, tačiau jų sėkmė ateityje gali priklausyti nuo pagrindinio ingrediento – sunkiojo metalo kobalto – atsisakymo. Mineralas naudojamas ličio jonų akumuliatoriuose, kurių teikiama energija yra varomi elektromobiliai, o pastarųjų paklausa nuolat auga. „Iškastiniu kuru varomų transporto priemonių pardavimas ir toliau mažės dėl...
  • Švaros palaikymas automobilyje

    Automobilyje nepalaikant švaros, salone tvyro nemalonūs kvapai, kaupiasi drėgmė ir greičiau rūdija detalės. Kartu su drėgnu, nešvariu oru paaštrėja alergijos, dažniau serga vaikai ir jautrūs žmonės. Todėl automobilio švara svarbi tiek pačios transporto priemonės, tiek jos keleivių sveikatai. Trafic.lt specialistai pataria, kaip teisingai palaikyti švarą automobilyje. Sezoninis...