Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutokosmetika, eksploatacinės medžiagosAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių elektronika, elektros įrangaAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilių spynelių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDiagnostikos įrangaDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasVariklių remontasVariklių galvučių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaDiagnostikos įrangaDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklų remontasMotociklų, motorolerių dalysMotociklai, dviračiai, motoroleriaiPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasAutomobilių klubai, automobilių sportasAvarinis atrakinimas, raktų gamybaDraudiminių įvykių administravimasPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

15 000 Vokietijos vairuotojų pateikė virš 350 mln. eurų vertės grupės ieškinį prieš „Volkswagen“

2017 m. lapkričio 10 d.

• Dėl VW emisijų skandalo („dyzelgeito“) nukentėję automobilių savininkai šią savaitę pateikė pirmuosius masinius ieškinius Vokietijos teismui per vartotojų teisių apsaugos platformą „MyRight“.
• Tai didžiausias tokio pobūdžio kada nors Europoje teismui pateiktas grupės ieškinys, kurio suma viršija 350 milijonų eurų.
• VW automobilių savininkai ir toliau gali registruotis teikti bendrus ieškinius prieš „Volkswagen“ grupę internetinėje platformoje MyRight.de ir MyRight.com.

Daugiau kaip 15 tūkstančių dėl „Volkswagen“ emisijų skandalo nukentėjusių automobilių savininkų šią savaitę per internetinę platformą „MyRight“ netoli Hanoverio, šiaurės Vokietijoje esančio Braunšveigo apygardos teismui pateikė ieškinį prieš „Volkswagen“. VW klientai ir „MyRight“ atstovai Braunšveigo teismui per praėjusiais kelias dienas įteikė atitinkamus dokumentus.

VW klientai reikalauja automobilių gamintojo grąžinti už automobilius sumokėtą kainą. Bendra ieškinio suma sudaro 357 mln. eurų. Po dyzelinių variklių emisijų skandalo išaiškėjimo 2015 m. šis prieš „Volkswagen“ pateiktas ieškinys yra didžiausias tokio tipo ieškinys, kada nors pateiktas Vokietijoje. Iš viso „MyRight“ atstovauja daugiau kaip 35 000 automobilių gamintojo klientų.

Vokietijos vairuotojams, kurie po „dyzelgeito“ skandalo jaučiasi apgauti didžiausio Europos automobilių gamintojo, šis ieškinio pateikimas yra džiugi, ilgai laukta žinia.

„Kreipiausi į gamintoją, tačiau „Volkswagen“ tik „atsirašinėjo“. VW nepripažino tyčinio automobilio modifikavimo ir atmetė visus mano skundus. Dabar tikiuosi, kad „MyRight“ padės įgyvendinti mano teises per teismą“, – sako VW klientė Sylvia Hober, kuri drauge su keliolika tūkstančių kitų vairuotojų pateikė ieškinį prieš „Volkswagen“ per „MyRight“ platformą.

Kitas VW automobilio savininkas Dieteris Martinas teigia esąs labai nusivylęs „Volkswagenu“. „Gamintojas atnaujino automobilio programinę įrangą, tačiau nuo to laiko mano „Touran“ sąnaudos žymiai padidėjo. Tai netinkamas sprendimas, todėl džiaugiuosi, kad ši byla pasiekė teismą“, – teigia D. Martinas.

„Kalbame apie teisingumą. Teikdami grupės ieškinius atstovaujame žmonėms, kurie priešingu atveju turėtų susitaikyti su esama padėtimi ir pasiduoti, atsisakydami apginti savo teises prieš VW“, – teigia „MyRight“ teisės skyriaus vadovas Jan-Eike′as Andresenas. – „Po to, kai bendrovė neatsakė į reikalavimus sumokėti, imamės šio nuoseklaus žingsnio tam, kad VW klientai pasinaudotų savo teisėmis.“

Moderni teisinių technologijų įmonė „MyRight“ visiems nukentėjusiems vartotojams siūlo galimybę registruoti skundus prieš bendroves per internetinę platformą. Dėl „dyzelgeito“ nukentėjusių automobilių pirkėjų skundai skirstomi į skirtingas grupės ieškinių prieš VW kategorijas – pavyzdžiui, pagal automobilio pagaminimo metus arba modelį.

„Volkswagen“ privalo žinoti, kad Vokietijos ir visos Europos automobilių pirkėjai negali būti laikomi antrarūšiais klientais“, – pabrėžia J.-E. Andresenas. Keldama emisijų skandalo bylą, „MyRight“ bendradarbiauja su garsia pasauline specializuota advokatų kontora „Hausfeld“, kuri dalyvavo ir atstovaujant vartotojų interesams prieš „Volkswagen“ iškeltoje byloje Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Skundus prieš automobilių gamintoją norintys pateikti klientai gali ir toliau registruotis internetinėje platformoje www.myRight.de. Lietuvos vartotojams jau pasiekiama platformos versija https://lt.myright.com/.

„Hausfeld Rechtsanwälte LLP“ vykdomasis partneris Christopheris Rotheris pažymi: „Vartotojai, nukentėję gamintojui pateikus suklastotus duomenis, šiuo ieškiniu siunčia griežtą žinią „Volkswagen“, jog jie turi teisę gauti kompensaciją. Kompensaciją dėl apgaulės įsigijus automobilius, kurie, tiesą sakant, net negalėjo būti pardavinėjami.“

„Hausfeld LLP“ įkūrėjas ir vadovas Michaelis Hausfeldas negailėjo pagyrų ieškinio teikėjams: „Europos vartotojų sprendimas nenusileisti „Volkswagen“, įžūliai atsisakiusiam kontinento vartotojams mokėti panašią kaip JAV kompensaciją dėl patirtos žalos, skatina imtis kolektyvinių priemonių visos Europos mastu.“

„Volkswagen“ su savo automobilių pirkėjais Jungtinėse Amerikos Valstijose susitarė dėl 12 mlrd. JAV dolerių kompensacijos, tačiau dar nepasiūlė panašiai kompensuoti žalos Europos vairuotojams. Kitaip nei JAV, kur tokiais atvejais įprastai teikiami grupiniai ieškiniai, Vokietija bei nemaža dalis kitų Europos šalių neturi  kolektyvinių ieškinių sistemos. Vartotojai, norėdami pateikti ieškinius prieš „Volkswagen“, kiekvienas privalo juos teikti individualiai – tai yra ir neefektyvu, ir brangu. Spręsdama šią problemą, technologijas išmananti Vokietijos teisinių paslaugų teikėja „MyRight“ drauge su advokatų bendrove „Hausfeld“ paleido internetinę platformą, kuri suteikia galimybę Vokietijos ir visos Europos vartotojams susivienyti.

Nuo 2016 m. Vokietijos vartotojai, norintys prisijungti prie bendro prieš „Volkswagen“ teikiamo ieškinio, galėjo užsiregistruoti per www.myright.de platformą. Nukentėję vartotojai vis dar gali registruoti savo pretenzijas, nes pavasarį „Hausfeld“ planuoja pateikti antrą ieškinį.

Šių metų rugsėjį „Hausfeld“ ir Europos vartotojų teisių apsaugos organizacija BEUC paskelbė apie bendradarbiavimą, sprendžiant VW „dyzelgeito“ problemą.

Į bendrą vartotojų apsaugos frontą įsijungė ir nacionalinės Europos šalių vartotojų organizacijos iš Belgijos, Ispanijos, Italijos, Lietuvos, Portugalijos, Slovakijos, Slovėnijos ir Šveicarijos.

Europos vartotojų organizacijos BEUC generalinė direktorė Monique Goyens teigia: „Vokswagen“ skandalas tęsiasi jau trečius metus. VW greitai kompensavo JAV vartotojams, tačiau ignoravo analogiškus Europos vartotojų reikalavimus. Todėl keturios mūsų organizacijos-narės – iš Lietuvos, Slovakijos, Slovėnijos bei Šveicarijos – bendradarbiauja su tokiomis bendrovėmis kaip „Hausfeld“, siekdamos savo šalių vartotojams pasiekti panašų kaip JAV rezultatą“. Dar keturių šalių nacionalinės vartotojų organizacijos (iš Belgijos, Ispanijos, Italijos ir Portugalijos) yra jau anksčiau tiesiogiai pateikusios analogiškus ieškinius savo šalių teismuose.

Lietuvoje ieškinių teikimo apginant dėl emisijų skandalo nukentėjusius VW vairuotojus akciją koordinuoja Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas, bendradarbiadamas su „MyRight“ ir „Hausfeld“. Lietuvos vairuotojai, registruodamiesi svetainėje https://lt.myright.com/, nepatiria jokių pradinių išlaidų – užmokestis platformos kūrėjams mokamas tik sėkmės atveju.

*** Papildoma informacija ***

„Dyzelgeitas“ – kas tai?

2015 metais kilusio ir „Dyzelgeitu“ praminto skandalo metu paaiškėjo, kad apie 8 milijonai Europoje eksploatuojamų dyzelinių „Volkswagen“ koncerno gaminamų automobilių važinėja su nelegalia įranga. Šios įrangos paskirtis – testų metu „apgauti“ prietaisų parodymus taip, kad išmetamosiose dujose esantis azoto oksidų ir kitų teršalų lygis atitiktų standartus.

Suktybę aptiko JAV tyrėjai 2015 metais. Paaiškėjo, kad įranga testų metu parodo net 30-40 kartų mažesnį azoto oksidų lygį, negu yra iš tikrųjų. Tai faktiškai reiškia, kad automobiliai su tokiais taršos rodikliais neturėtų apskritai būti eksploatuojami. JAV valdžios pastangomis prasikaltęs koncernas JAV vartotojams išmokėjo milijardines kompensacijas.

Manoma, kad Lietuvoje eksploatuojama apie 8000 tokių automobilių.

***

Apie „MyRight“

Vokietijos teisinių technologijų platforma „MyRight“ sujungia technologijas ir teisines žinias, kad vartotojai galėtų pasinaudoti savo teisėmis nesibaimindami finansinės rizikos. „MyRight“ renka bei kaupia vartotojų skundus ir atstovauja jiems teikiant ieškinius prieš dideles bendroves ir kitas organizacijas. „MyRight“ savo veiklą pradėjo 2016 m. Hamburge. Steigėjai (Svenas Bode ir Jan-Eike′as Andresenas) anksčiau padėjo analogiškų paslaugų platformai „Flightright“, sukurtai ginti lėktuvų keleivių teises. Šiuo metu „MyRight“ atstovauja virš 35 tūkstančių ieškovų emisijų skandalo byloje prieš VW grupę.

Apie Lietuvos vartotojų organizacijų aljansą

Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – tai 7 nevyriausybinių vartotojų organizacijų susivienijimas, į kurį įeina Asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“, Lietuvos bankų klientų asociacija, Lietuvos gyventojų patarėjų sąjunga, Lietuvos vartotojų asociacija, Lietuvos vartotojų sąjunga, Nacionalinė finansinių paslaugų vartotojų asociacija ir Vartotojų teisių gynimo centras. Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – BEUC (Europos vartotojų organizacijos) narys nuo 2013 metų. Tai vienintelė Lietuvos vartotojų organizacija, atstovaujama BEUC. LVOA identifikacinis numeris Europos Sąjungos Skaidrumo registre: 506497923503-90.

Nauji straipsniai

  • Ką reikėtų žinoti apie logistiką?

    Neretai vartotojus nedomina produkto eiga, procesas, kuris vyksta iki kol pasiekia vartotojo durų slenksti. Visgi, tai įdomus procesas, kuris apjungia daugybe žmonių, susisiekimo kanalų, siekiant, kad prekės atvyktų ne tik saugiai, bet ir tinkamomis sąlygomis bei tinkamu metu. Todėl logistika yra viena pagrindinių sudedamųjų, norint, kad verslas būtų sėkmingas Logistikoje svarbu...
  • Automobilių nuoma Šiauliuose, kaip išsirinkti tinkamą automobilį?

    Dauguma žmonių, besirenkantys automobilį nuomai, linkę atsižvelgti ne vien į pageidaujamą modelį, spalvas, pajėgumą – ne mažiau vertinamas ir ekonomiškumas. Ekonomiški automobiliai paprastai labiau vertinami, kadangi yra tinkami tiek važinėtis mieste, tiek leistis į ilgesnes keliones, kad ir po kitas šalis. Automobilių nuoma Šiauliuose besiverčiančios kompanijos gali pasiūlyti ypač...
  • Variklio galvutės remontas

    Variklio galvutės remontas Variklio skyriaus gedimai dažnai vairuotojus užklumpa visai nelauktai ir netinkamu metu, o variklio remonto darbai sujaukia planus, nes eksploatuoti tokį automobilį yra nerekomenduojama. Tam tikrais atvejais tai yra netgi pavojinga arba gali baigtis kapitaliniu variklio remontu su dar didesnėmis išlaidomis. Visiems yra žinoma, jog bėgant laikui automobilio detalės...
  • Kaip pasirinkti tinkamas padangų montavimo stakles?

    Padangų montavimo staklių pasiūla yra labai plati. Yra labai gerai žinomi gamintojai tokie kaip John Bean, Ravaglioli ar dar keli Italijos ar Vokietijos gamintojai. Arba tiesiog Kinijoje pagamintos padangų montavimo staklės su visiškai nežinomais vardais ir prasta kokybe. Kiekvienas iš padangų montavimo staklių gamintojų, siekdamas laimėti klientų pasitikėjimą ir lojalumą nori pasiūlyti savo...
  • Miško technika ir jos tipai

    Siūlomos miško technikos pasirinkimas yra ganėtinai platus, tad tikrai ne visada yra paprasta nuspręsti, kokią jų vertėtų pasirinkti. Miško technika yra pritaikyta labai įvairių darbų atlikimui, skiriasi jos techniniai duomenys bei kitos svarbios savybės, tad nieko keisto, kad neretai yra teiraujamasi, kokią techniką vertėtų įsigyti. Pirmiausia visada svarbu įvertinti, kokie darbai bus...
  • Kada reikalingos naujos žieminės padangos?

    Vasarai baigiantis, artėja nenuspėjamų orų ir padangų keitimo sezonas. Gamintojų teigimu, naujos žieminės padangos puikiai tarnauja keturis žiemos sezonus. Bet padangų ilgaamžiškumas labai stipriai priklauso nuo to, kokiomis sąlygomis važiuojama ir kur saugote žiemines kai naudojate vasarines padangas. O ar jūs žinote, kodėl geros padangos yra tokios svarbios ir kaip nuspręsti, kada laikas...
  • Trys taisyklės renkantis ratų grandines

    Žiemos sezonas artėja nenumaldomu greičiau, ir nespėsime pamatyti, kaip nuo savo transporto priemonių vėl gremšime prišalusį sniegą. Taip, žiema - tai laikas, kuomet reikia imtis papildomų atsargumo priemonių, ypatingai sunkvežimiams, kurie keliauja į Skandinaviją ir kitas šalis su nuostabiais vaizdais, bet, deja, pavojingais keliais. Kad nekiltų sunkumų kelionėse su apledėjusiais...
  • BMW 5 Serijos F10 F11 F07 GT žibinto valdymo bloko gedimai

    BMW 5 Serijos F10 F11 F07 GT žibinto valdymo bloko gedimai Kokybiškas automobilis kartais gali būti toks įnoringas ir kaprizingas... Ne išimtis ir populiarieji BMW automobiliai. Vokiečių gamintojai į juos yra prifarširavę tiek elektronikos, kad kartais meistrai imasi už galvos ir pradeda mylėti Opel bent kelioms valandoms. Palikime juokelius nuošalėje ir pereikime prie vienų iš...
  • Kad motociklas nepavestų - cilindrų šlifavimas laiku

    Kelionės motociklu ar motoroleriu gali būti sklandžios, kad ir kiek bekeliautume. Tam tereikia visada būti tikram, kad dviratė transporto priemonė yra techniškai tvarkinga. Kaip automobilis ar bet koks kitas nuolat naudojamas daiktas, taip ir motociklas ar motoroleris, turėtų būti tinkamai prižiūrėtas ne tik tada, kai ruošiamasi ilgesnėms kelionėms. Gera ir atidi priežiūra reikš mažiau...
  • Ką būtina žinoti apie stabdžių trinkeles

    Stabdžių trinkelės – automobilio gale ir priekyje esantis stabdžių sistemos elementas. Trinkelės laikomos viena greičiausiai dylančių detalių, todėl supratimą apie jas reikėtų turėti kiekvienam automobilio savininkui. Trafic.lt specialistai aiškina, ką būtina žinoti apie stabdžių trinkeles. Keitimas. Kaip dažnai reikės keisti stabdžių kaladėles priklauso nuo jūsų vairavimo įpročių ir...
  • Kuro priedai - kas tai ir kam jie reikalingi

    Kuro priedai – tai įvairūs cheminiai mišiniai, skirti kuro sistemos valymui ir priežiūrai. Vieni automobilistai tvirtina, kad kuro priedai patikimai saugo variklį nuo gedimų ir lėtina dėvėjimąsi. Kiti jau turintys karčios patirties sako, kad kuro priedai gali pridaryti daugiau žalos, nei naudos. Trafic.lt specialistai aiškina, kaip naudoti kuro priedus, kad jie atliktų savo...
  • Daiktai, kuriuos būtina ir verta turėti automobilyje

    Ar jūsų automobilyje yra visi būtini daiktai? Be kai kurių įrankių ir priemonių nepraeisite techninės apžiūros, o patekus į avariją ar kitą nelaimę jie gali išgelbėti gyvybę. Trafic.lt specialistai pateikia du sąrašus – būtinų ir vertų turėti salone daiktų su kuriais jūsų kelionė bus saugesnė ir sklandesnė. Pagal kelių eismo taisykles automobilyje būtini daiktai: Gesintuvas. Kai...
  • Naudotas ar naujas – kokį automobilį rinktis?

    Ruošiantis pirkti automobilį pirmas kylantis klausimas – investuoti į naują ar pasitenkinti naudota mašina. Pavyzdžiui, už 15 tūkst. eurų galite rinktis tarp nedidelio ekonomiško naujo automobilio ir šiek tiek erdvesnio aukštesnės klasės naudoto. Abu variantai turi tiek pliusų, tiek minusų. Trafic.lt specialistai pateikia pagrindinius kriterijus į kuriuos verta atsižvelgti priimant...
  • Saulės baterijos transportui – ar verta?

    Atsinaujinantys energijos šaltiniai: saulės, vėjo, vandens elektrinės šiais laikais plačiai naudojamos įvairiuose ūkio sektoriuose. Saulės baterijos yra viena sparčiausiai populiarėjanti atsinaujinančios energijos rūšis, kuri po truputį, bet tvirtai, užsitikrina savo vietą ir transporto srityje. Taigi, ar saulės baterijos yra veiksmingos transportui? Ar ši investicija atsipirks paprastam...
  • Motociklų dalys Vilniuje

    Yra begalė priežasčių, dėl kurių labiau verta pirmą motociklą savo gyvenime pirkti jau panaudotą, o ne naują. Vienas iš svarių argumentų – ekonominės priežastys: naujutėlaitis motociklas bus nepaprastai brangus pirkinys ne tik jaunuoliui, kuris neseniai įgijo teisę vairuoti šią transporto priemonę, bet ir vyresniam, jau dirbančiam žmogui. Net ir tuomet, kai naudotam motociklui prireiks...