Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDiagnostikos įrangaDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaDiagnostikos įrangaDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasDraudiminių įvykių administravimasPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Automobilių keltuvų tipai

2019 m. sausio 8 d.

Automobilinių keltuvų pasirinkimą dažnai lemia atliekamų darbų specifika, autoserviso išplanavimas, ar transporto priemonių rūšys.

Žirkliniai keltuvai

Žirkliniai keltuvai irgi patogūs važiuoklės remontui, bet jie yra šiek tiek brangesni dėl savo konstrukcijos ypatumų. Žirklinius keltuvus irgi galima būtų skirti į kelis tipus tai pagal keltuvo kėlimo aukštį ir pagal kėlimo rampų ilgį. Į vieną metrą keliantis keltuvas naudojamas ratų remonto vietose, prie padangų montavimo ir balansavimo stendų. Važiuoklės remontui naudojama tik tais atvejais kai į pilną aukštį nėra galimybės pakelti automobilio dėl patalpų specifikos (pvz. žemos lubos). Į pilną aukštį keliantys žirkliniai keltuvai su trumpomis kėlimo rampomis naudojami beveik visiems automobilių remonto darbams. Reiktų išskirti kėbulinius darbus kuriuos nepatogu atlikti, nes riboja priėjimą prie automobilių slenksčių. Dauguma atveju šis keltuvas yra patogesnis už kitus nes, leidžia sutaupyti autoserviso plotą. Taip pat automobilį pakėlus su žirkliniu keltuvu galima pilnai atidaryti dureles. Šie keltuvai populiarūs ir vertinami tuose autoservisuose kur yra atliekama autodiagnostika ar kiti su elektra ar elektronika susiję remonto darbai. Reiktų paminėti kad šie žirkliniai keltuvai būna montuojami į grindis ir montuojami ant grindų.

Žirkliniai keltuvai montuojami į grindis

Žirkliniai keltuvai montuojami į grindis dažnai būna jau suplanuoti ir suprojektuoti statant naują autoservisą. Reikalingi statybiniai darbai paruošiant montavimo duobes. Jei patalpos nuomojamos dažnai nuomotojas nesutinka, kad būtų atlikti duobių paruošimo darbai. Šiuo atveju rekomenduotumėme ant grindų montuojamus žirkliniu keltuvus. Į grindis sumontuoti keltuvai yra praktiškesni nes juos pilnai nuleidus nelieka kliūčių. Turite lygias grindis, galit su automobiliu juos pervažiuoti. Galite naudoti serviso erdvę sustatant daugiau automobilių į tas pačias patalpas. Žirklinis keltuvas sumontuotas ant grindų irgi patogus įrenginys, bet pilnai nuleistas, priklausomai nuo gamintojo gali būti 10-15 cm aukščio virš grindų.

Didieji žirkliniai keltuvai

Didieji žirkliniai keltuvai ant kurių rampų užvažiuoja automobilis dažniausiai naudojami ratų suvedimo darymui, variklio ar transmisijos remontui, bei kitiems darbams atlikti. Su sumontuotu važiuoklės laisvumo tikrinimo stendu šie žirkliniai keltuvai naudojami ir važiuoklės remontui. Dažniausiai šis keltuvas yra naudojamas ratų suvedimo darymui. Renkantis žirklinį keltuvą ratų suvedimo darymui reiktų atkreipti dėmesį į rampų ilgi. Jei planuojate daryti ratų suvedimą ir mirko autobusams , žirklinis keltuvas, arba kitaip tariant žirklinio keltuvo rampų ilgis be užvažiavimo rampų ilgio turėtų būti bent jau 5m. Šis matmuo reikalingas tam kad galima būtų reguliuoti ratų suvedimą mikroautobusams kurių ilgis tarp ratų ašių apie 4,5 m tai yra VW Crafter, MB Sprinter ir kiti.

Keturių kolonų keltuvai

Keturių kolonų keltuvai kaip ir didieji žirkliniai keltuvai yra naudojami tai pačiai paskirčiai, tik šių keltuvų kaina yra patrauklesnė, bet reiktų atkreipti dėmesį kad šie keltuvai turi kolonas ir užima didesnį plotą autoserviso patalpose. Taip pat lieka svarbus keltuvo rampų ilgis jei planuojate daryti ratų suvedimą, ir reiktų atkreipti dėmesį į atstumą tarp kolonų jei naudosite 3D ratų suvedimą. 3D ratų suvedimo stendas privalo matyti taikinius kuriuos montuojate ant automobilio ratų ir jei keltuvo kolonos užstoja taikinius, ratų suvedimo nepavyks padaryti. Dėl to šis atstumas tarp kolonų privalo būti apie 3 metrus.

Cilindriniai keltuvai

Cilindriniai keltuvai – estetiškai atrodo ir patogūs beveik visiems su automobilių remontu susijusiems darbams, netinkami tik ratų suvedimui. Šis keltuvas mažai užima vietos autoservise, bet turi ganėtinai didelius reikalavimus montavimui. Metalinė kasetė įleidžiama ir įbetonuojama į 1,5 – 2 metrų gylį. Į kasetę sumontuojama keltuvo hidraulinė dalis. Šio keltuvo statyti nerekomenduojame jei montavimo vietoje yra aukšti gruntiniai vandenys.

Duobiniai keltuvai

Duobiniai keltuvai – Dažniausiai naudojami kelti komerciniam transportui. Kadangi keliamas yra sunkusis transportas, dėl to keltuvo kokybei ir patikimumui skiriamas didelis dėmesys. Dažniausiai pasirenkami Vokietijoje pagaminti duobiniai keltuvai kurių kėlimo galia yra nuo 10T iki 14,5T. Šie keltuvai būna rankiniai hidrauliniai, rankiniai hidrauliniai su pneumatiniu privedimu ir pneumo hidrauliniai. Keltuvai sumontuojami taip kad galėtų važinėti remonto duobės kraštais, arba remonto duobės grindimis. Pirmuoju atveju duobės kraštai turi būti sutvirtinti ir lygūs tada priklausomai nuo remonto duobės pločio pagaminama keltuvo traversa ir sumontuojamas keltuvas. Antru atveju kai keltuvas važinėja remonto duobės grindimis, tai grindims nėra didelių reikalavimų išskyrus tai, kad jos būtų tvirtos ir lygios, kad keliama transporto priemonė neįlūžtu kartu su keltuvu.

Mobilios kolonos

Mobilios kolonos – naudojamos komercinio ir sunkiojo transporto kėlimui. Šie keltuvai nereikalauja jokių statybinių ar tvirtinimo darbų. Mobilios kolonos yra patogios tuo, kad jai jos nėra naudojamos, jos gali būti patrauktos iš autoserviso salės ir sandėliuojamos ar pastatomos kitoje patalpoje. Mobilios kolonos yra populiarios , autobusų ar kitų ilgų transporto priemonių kėlimui. Taip pat mobilios kolonos naudojamos ir traktorių, sunkvežimių ar net karinės technikos kėlimui. Mobilios kolonos transporto priemonę pakelia paimtą už ratų dėl to ratų diametras yra svarbus. Jei norima keti mažesnes transporto priemones, tarkim mikro autobusus, reiktų mobilias kolonas rinktis su keičiamu kėlimo atramų atstumu arba naudoti specialius priedus. Jei planuojate kelti tarkim vilkikus, autobusus ir priekabas su puspriekabėmis tai jums reikalingos standartinio tipo mobiliosios kolonos, tik reikėtų pasirinkti maksimalų kėlimo svorį kuris yra nurodomas ant kėlimo kolonos nuo 3000 kg iki 10000 kg. Mobilios kėlimo kolonos būna skirtingų konfigūracijų ir gali dirbti kartu 4, 6 arba 8 kolonos vienu metu, tai bendra mobilių kolonų kėlimo galia gali būti nuo 12T (4x3000Kg) iki 80T (8 x 10000Kg). Įrenginys mobilus ir dažnai naudojamas kur nėra galimybės įrengti remonto duobes. Priežastys gali būti įvairiausios pvz. aukštas gruntinis vanduo, numojamos patalpos kurių negalima rekonstruoti arba reikalinga laikina ar papildoma darbo vieta. Mobilioms kolonoms reikalingas lygus tvirtas pagrindas autoserviso salėje ar kieme. Mobilios kolonos būna elektorhidraulinės arba elektromechaninės.

 

Nauji straipsniai

  • Duobių keliuose sezonas Lietuvoje prasideda

    Praėjusią savaitę pradėjęs tirpti sniegas jau spėjo pridaryti nemažai žalos automobilių savininkams dėl duobėse apgadintų transporto priemonių. Kaip rodo daugiametė statistika, didžiausia tikimybė patirti nuostolių įvažiavus į duobę kelyje yra būtent atlydžio pradžioje. „Nors duobių keliuose sezonas Lietuvoje tik prasideda, formuotis jos pradeda sulig pirmaisiais šalčiais, kai...
  • Ką svarbu žinoti prieš įsigyjant motobloką

    Motoblokas – universalus bei kiek specifinis įrenginys, kuris gali būti pritaikytas patiems įvairiausiems darbams atlikti. Jeigu kalbant paprastai, tai motoblokas yra variklį turinti ratuota žemės ūkio technika, kurią galima pritaikyti pačių įvairiausių darbų vykdymui. Pats įrangos pavadinimas sufleruoja apie jo paskirtį bei veiksmingumą. Termine žodis moto simbolizuoja motorizuotą eigą...
  • Kaip Išsirinkti automobilio lemputes?

    Geras matomumas kelyje – viena svarbiausių sąlygų saugiai ir patogiai kelionei. Tai itin aktualu šaltuoju periodu, kai tamsus paros laikas ilgiausias, o kelionę dažnai apsunkina sniegas, lietus, rūkas ir kitos nepalankios vairavimui oro sąlygos. Automobilių dalių elektroninės parduotuvės trafic.lt ekspertai pataria, kaip išsirinkti kelionės saugumą ir komfortą užtikrinančias...
  • Padėkite akumuliatoriui ištverti žiemą be "krokodilų"

    Užsikurs ar neužsikurs – štai kur klausimas, šaltomis žiemos naktimis neduodantis ramiai miegoti daugeliui vairuotojų. Ne visuomet dėl jų neramaus miego kaltas didelis speigas ar silpnas akumuliatorius. Kai kurie automobilių savininkai nežino paprasčiausių gudrybių, padedančių peržiemoti be „krokodilų“. Automobilių dalių elektroninės parduotuvės trafic.lt ekspertai dalinasi...
  • Universalios padangos: ar tikrai, kas tinka viskam - netinka niekam?

    Vieni vairuotojai sako, kad universalios padangos netinka nei žiemai, nei vasarai. Kiti sėkmingai metų metus važinėja su universalais. Iš tiesų, kiek vairuotojų – tiek nuomonių. Automobilių dalių elektroninės parduotuvės trafi.lt ekspertai dalinasi patarimais, kurie padės patiems apsispręsti, kas tinkamiausia Jūsų automobiliui. Taupumas. Pagrindinė priežastis, kodėl vairuotojai...
  • Automobilio valymas žiemą

    Ar galima žiemą valyti automobilį? Ar po valymo nepradės pelyti salonas? Automobilio salonas odinis - ar reikalingas valymas? Ant automobilio grindų nusėda vandens bei kitų nešvarumų - paliekamų batų po lietaus, sniego ir pan., dėl to vėliau automobilio salone atsiranda blogas kvapas, bakterijos, alergenai, kurie ne tik kenkia žmogaus organizmui, bet vėliau gali tapti viena iš korozijos...
  • Pasikloji ir važiuoji - kaip išsirinkti gerą automobilinį kilimėlį?

    Retas vairuotojas kreipia dėmesį į tokius priedus, kaip automobilinis kilimėlis. O be reikalo. Automobilių dalių salono trafic.lt konsultantas Titas įspėja, kad prastas ar sezonui netinkantis kilimėlis gali sumažinti ne tik kelionės komfortą, bet ir saugumą. „Jei dažnai į automobilį lipate snieguotais batais, jums važinėti žiemą su tekstiliniais kilimėliais – tas pats, kas...
  • VCDS, VAG-COM, HEX-NET ir HEX-V2 diagnostikos prietaisai

    Specializuoti diagnostikos prietaisai HEX-NET ir HEX-V2 ir programinė įranga VCDS skirti Audi / VW / Seat / Škoda autodiagnostikai Naujos kartos diagnostikos prietaisai ROSS-TECH HEX-NET ir ROSS - TECH HEX-V2 su programine įranga VCDS buvo pristatyti Frankfurte Automechanika 2016, parodoje. Gamintoja su visa Ross-Tesch komanda pristatė pasikeitimus ir paaiškino priežastis kodėl buvo sukurti...
  • AUTO-COM, autocom diagnostika

    Baltijos Automobilių diagnostikos sistemos pradėjo savo verslą nuo Auto-Com prietaisų prekybos 2001 metais. Viskas prasidėjo nuo legendinio AUTO-COM ADP 124 su nuoseklios ir paralelinės diagnostikos galimybėmis pasirodžiusio 1997 metais, vėliau šį prietaisą pakeitė Autocom 186, Auto-com ADP 124 ir ADP 186 kurie nuo 2010 metų nebepalaikomi. Šiuos prietaisus dar galima sutikti naudojamus...
  • Sėdynių užvalkalai. Renkamės teisingai!

    Visame pasaulyje sėdynių užvalkalai laikomi pagrindiniu automobilių puošybos elementu, tačiau mums – tai prižiūrėto automobilio ženklas, kuris yra esminis elementas 80 % visų automobilių. Atsižvelgdami į tokį populiarumą, nusprendėme išsiaiškinti kaip teisingai išsirinkti sėdynių užvalkalus ir į ką atkreipti dėmesį renkantis šią autosalono jaukumo detalę. Sėdynių užvalkalų...
  • Automobilio pardavimas Vilniuje

    Automobilis – neatsiejama kone kiekvieno lietuvio gyvenimo dalis. Vieniems tai pramoga ir didelis noras, kitiems – būtinybė. Tačiau automobilių mūsų keliuose tikrai labai daug. Ir nors daugelis jau laiko save vos ne automobilių ekspertais, norėdami išsirinkti naują dažnai patiria labai daug dvejonių ir susiduria su kalnu neaiškumų. Dar sunkiau būna parduoti automobilį. Reikia...
  • Įsigalioja naujos Kelių eismo taisyklių nuostatos pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti

    Susisiekimo ministerija primena, kad šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, skirti apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus. Taisyklėse nustatyti griežtesni reikalavimai vairuotojams, jiems artėjant prie pėsčiųjų perėjų bei lenkiant dviratininkus, taip pat siekiama atsakingesnio pėsčiųjų elgesio. KET pakeitimuose...
  • Automobiliniai keltuvai: nuo specialistų iki mėgėjų...

    Jeigu turite transporto priemonę, tokiu atveju puikiai suprantate, kad jos priežiūra nėra labai pigus malonumas. Kelionės į servisus taip pat kartais glumina, kadangi ten paslaugų kainos auga kaip ant mielių. Tai dažniausiai paskatina mokytis pačiam tinkamai pasirūpinti savo transporto priemone ir įsigyti visą reikalingą techniką, kuri gali padėti tai padaryti be jokio vargo. Pirmiausia...
  • Ką daryti pametus numerio ženklus?

    Vairuotojų kasdienybėje pasitaiko situacijų, kai eismo įvykių metu ar praūžus stipriam lietui prarandami, o kartais sugadinami automobilio numerio ženklai. „Regitra“ primena, kad dalyvauti viešajame eisme su transporto priemone, kuri neturi numerio ženklų, negalima. Registracijos metu automobiliai „Regitroje“ yra pažymimi dviem vienodais numerio ženklais. Kitaip...
  • Padangų keitimo sezonas: kaip šį rudenį elgiasi Lietuvos vairuotojai

    Lietuvos vairuotojai išsiugdė naujus įpročius: vasarinių padangų keitimo dauguma jų jau nebepalieka paskutinėms dienoms. Padangų montavimo ekspertai pastebi, kad šiemet mūsų šalies vairuotojai žieminėmis automobilio padangomis rūpinasi iš anksto ir aktyviau perka naujas padangas. Draudikai ragina, prasidedant sudėtingų eismo sąlygų sezonui, atsakingai įvertinti transporto priemonės padangų...