Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutokosmetika, eksploatacinės medžiagosAutomobilių aksesuaraiAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių dalysAutomobilių elektronika, elektros įrangaKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiNaudotos automobilių dalys, autolaužynaiNavigacija, racijos, radijo ryšysStogo bagažinės, skersiniaiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių nuomaKemperiai, kemperių nuomaAutomobilių pardavimasKemperiai, kemperių nuomaNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių remontas, autoservisaiAutomobilių spynelių remontasAutomobilių tiuningas, puošybaDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasVariklių galvučių remontasVariklių remontasAutomobilių stiklaiAutomobilių stiklų keitimas, stiklų remontasStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaAutoservisų įrangos remontasDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklų remontasMotociklų, motorolerių dalysPadangos, ratlankiaiPadangosPadangų remontas, montavimas, balansavimasPaslaugosAutomobilių klubai, automobilių sportasAutomobilių supirkimasAutomobilių utilizavimasAutomobilių raktų gamyba, avarinis atrakinimasDraudiminių įvykių administravimasInformacijos paslaugosKemperiai, kemperių nuomaMokymo įstaigosPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių draudimasTransporto priemonių registravimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Be subsidijų susidomėjimas elektromobiliais nuslopo

2021 m. kovo 16 d.
Be subsidijų susidomėjimas elektromobiliais nuslopo

Šių metų vasario pradžioje Lietuvoje nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti ir į tai rinka reagavo drastiškai – elektromobilių registracija šalyje sumažėjo kartais. Rinkos dalyviai fragmentuotą paramos teikimą vertina kaip aiškios ilgalaikės elektromobilių plėtros strategijos nebuvimą.

„Regitros“ duomenimis, 2021 metų vasarį Lietuvoje buvo įregistruoti 37-i lengvieji (M1 klasės) automobiliai, kurių galios šaltinis tik elektra – 3,6 karto mažiau nei šių metų sausį ir 1,7 karto mažiau nei pernai vasario mėnesį.

Rinkos dalyvių teigimu, tokį staigų registracijų kritimą lėmė tai, kad nuo šių metų vasario nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti.

„Nelikus papildomos paskatos rinka sustojo. Matome staigų kritimą tiek užklausų dėl elektromobilių pirkimo, tiek žmonių pasiteiravimų, pavyzdžiui, dėl elektromobilių išbandymo. Iš tikrųjų vertiname labai neigiamai, kad nėra programos tęstinumo netgi turint galvoje, kad nebuvo išeikvotas visas rezervas, skirtas būtent elektromobilių įsigijimui, pasibaigė terminas ir nebuvo pasiruošta laiku jo atnaujinti ir pratęsti subsidijų mokėjimą“, – elv.lt sako bendrovės „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.

Nuo 2020 metų balandžio 20 d. kompensacinė išmoka vienam fiziniam asmeniui už įsigytą naują M1 klasės elektromobilį (lengvąjį elektromobilį) siekė 4 tūkst. eurų, už naudotą elektromobilį – 2 tūkst. eurų. Nuo praėjusių metų spalio 19 d. juridiniai asmenys irgi galėjo pretenduoti į paramą: gauti 4 tūkst. eurų subsidiją už naują M1 klasės elektromobilį ir 10 tūkst. eurų – už naują M2 klasės elektromobilį (mikroautubusą). Papildoma 1 tūkst. eurų kompensacija tiek privatiems asmenims, tiek bendrovėms buvo skiriama už sunaikintą seną transporto priemonę. Valstybės parama galiojo iki 2021 metų vasario 1-osios.

„Kai atsirado valstybės paskata, pamatėme, kad ir fiziniai asmenys pradėjo labiau domėtis ir pirkti elektromobilius, kai anksčiau tą darė daugiausiai juridiniai asmenys. Šiuo metu visi laukia atsinaujinančios programos ir labai gaila, kad dėl tik institucijoms žinomų kliūčių iki šiol tai nepadaryta“, – teigia V. Kviklys.

Nerimo ženklų daugiau

Dalijimosi automobiliais platformą „CityBee“ valdančios „Modus Group“ darnaus judumo projektų vadovas Aurimas Drūtys sako, kad neramina ne kvietimų paskelbimo data, bet kvietimų sąlygos.

„Būtent nuo kvietimų sąlygų priklauso, ar mūsų bendrovė, kaip ir kiti rinkos dalyviai, apskritai ryšis dalyvauti kvietimuose. Galimi paramos ribojimai vienam juridiniam vienetui, kai vertinamos visos susijusios įmonės, gali tapti didele kliūtimi“, – teigia „CityBee“ darnaus judumo projektų vadovas.

Pagal galiojusią tvarką buvo finansuojami mažos apimties juridinių asmenų projektai, kuriems prašoma suma neviršija 14 500 eurų, ir vidutinės apimties projektai, kuriems prašoma finansavimo suma viršija 14 500 eurų, bet yra ne didesnė kaip 200 000 eurų.

„Tokie rinkos dalyviai kaip dalijimosi paslaugų teikėjai valdo didelius automobilių parkus, kuriuos elektrifikuojant Lietuva sparčiau siektų įvykdyti įsipareigojimus Europos Sąjungai ir tuo pačiu edukuotų daugiau vairuotojų. Mokslininkų skaičiavimai rodo, jog vienas dalijimosi paslaugos automobilis gali pakeisti nuo 6 iki 12 asmeninių automobilių“, – kalba A. Drūtys.

„CityBee“ darnaus judumo projektų vadovas taip pat pabrėžia, kad susiklosčiusi situacija verčia nuogąstauti, kad dabar Lietuvoje nėra aiškios ilgalaikės elektromobilių plėtros strategijos.

„Kompensacijos yra sąlyginai mažos, o valstybės kvietimai verslui – fragmentuoti“, – teigia A. Drūtys.

Aplinkos ministerija naujos informacijos nepateikė. Vasario pradžioje ministerija elv.lt teigė, kad po to, kai Aplinkos ministerijos siūlomas Klimato kaitos programos sąmatos projektas 2021 metų priemonėms finansuoti bus suderintas su Nacionalinio klimato kaitos ir Seimo Aplinkos apsaugos komitetais, jis bus teikiamas Vyriausybei tvirtinti (ankstesniais metais jį tvirtindavo aplinkos ministras). Patvirtinus Vyriausybei, bus skelbiami kvietimai teikti paraiškas paramai pagal Klimato kaitos 2021 metų programos sąmatoje numatytas priemones.

Aplinkos ministerija yra skelbusi, kad šiemet fiziniams ir juridiniams asmenims, siekiantiems įsigyti elektromobilį, numatoma skirti po 3 mln. eurų.

Parama skaičiais pernai

Aplinkos ministerijos duomenimis, pernai paraiškų elektromobilių įsigijimui skatinti gyventojai pateikė už 1,5 mln. eurų, o įmonės – už 1,3 mln. eurų.. Iš viso juridiniai asmenys per praėjusį kvietimą pateikė paraiškas įsigyti 279 elektromobilius, o gyventojai – 533.

Valstybės subsidijomis elektromobiliams įsigyti daugiausiai pasinaudojo transporto ir logistikos, energetikos, valymo paslaugų rinkose veikiančios įmonės.

Aplinkos ministerijos teigimu, didžiausią taršą šiltnamio dujomis Lietuvoje sukelia transportas: per pastaruosius 15 metų šios sektoriaus išlakos augo net 49 proc. Finansiškai skatindama keisti asmeninį ir tarnybinį transportą į ekologišką, ministerija tikisi po ketverių metų lengvųjų elektromobilių skaičių keliuose ir gatvėse padidinti iki 10 proc. visų automobilių.

Valdžios užmojis, kad iki 2030-ųjų elektromobiliai ir mažataršės transporto priemonės galėtų sudaryti 50 proc. visų transporto priemonių, kartu per pusę sumažinant įprastu kuru varomų automobilių skaičių miestuose ir užtikrinant alternatyvių degalų infrastruktūros plėtrą. 2040 metais Lietuvos miestų centruose turėtų išvis nebelikti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių.

Rinkos dalyviai tokias valdžios ambicijas kol kas vertina konservatyviai ir sunkiai įgyvendinamomis.

Šių metų vasario pabaigoje Lietuvoje buvo įregistruoti 2 647 lengvieji (M1 klasės) elektromobiliai. Elektra varomas transportas sudarė mažiau nei 1 proc. viso automobilių parko Lietuvoje.

Nauji straipsniai

  • BMW gedimai – maži, tačiau dažni

    Lietuviai juokauja, kad BMW markės transporto priemonės yra pačios populiariausios Lietuvoje. Žinoma, tai nėra faktas, tačiau keliuose tikrai galime pastebėti nemažai šios markės automobilių, tad natūraliai kyla klausimas – ar tai nėra vienas mėgstamiausių lietuvių pasirinkimų? BMW labiausiai džiugina patrauklia išvaizda. Daugeliui žmonių svarbu ir tai, kad mašina pasižymi geru...
  • 5 pagrindinės taisyklės keičiantiems padangas

    Atėjus padangų keitimo metui, galioja penkios pagrindinės taisyklės, kurias pravartu žinoti kiekvienam automobilio vairuotojui. Pirma taisyklė. Keičiantys padangas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėje (servise) čia gali nemokamai palikti tiek padangų, kiek keičia. Antra taisyklė. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti nenaudojamas padangas, jeigu...
  • „Dacia“ elektromobilis „Spring“ Lietuvoje pasirodys jau liepą. Kiek jis kainuos?

    Elektromobilių rinka Lietuvoje kol kas yra apmirusi, nes pirkėjai laukia subsidijų mokėjimo atnaujinimo ir naujų elektromobilių neperka. Tačiau automobilių gamintojai nesnaudžia ir pristato rinkai naujus modelius, o artimiausia naujiena elektromobilių ekonominiame segmente bus „Dacia“ elektromobilis „Spring“. Bendrovės „Lautra Motors”, kuri yra įgaliota...
  • Miško paklotė tapo automobilių atliekų sąvartynu

    Senųjų Trakų seniūnijoje rastos bevertės automobilių atliekos neteisėtai buvo pašalintos kartu su galimo teršėjo dokumentais. Ką būtina keisti, kad transporto priemonių atliekos nepatektų į nuošalias vietas? Trakų rajone neteisėtai pašalintas šiukšles, tarp kurių gausu beverčių automobilių atliekų, kartu su draugais rado daug laiko gamtoje praleidžiantis buvęs karininkas ir karo tarnybos...
  • Ar elektrinės transporto priemonės teršia mažiau?

    Pastaraisiais metais gatvėse atsiranda vis daugiau elektra varomų transporto priemonių. Ir tai nestebina, nes klimato kaita skatina šalių vyriausybes ieškoti sprendimų, kaip sumažinti poveikį aplinkai. Elektromobiliai – vienas iš pagrindinių būdų, kurio dėka automobilių pramonė gali apkarpyti išmetamų teršalų kiekį. Kelių transportui tenka 75 proc. anglies dvideginio (CO2) emisijos,...
  • Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos

    Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to važiuojant patiria mažiau patogumo, stabilumo ir saugumo. Amortizatoriai yra vieni svarbiausių automobilio pakabos elementų, nes sugeria...
  • Nelauk penkmečio, saugiau ir patogiau važiuok dar šiemet

    Kad automobilis yra viena iš tų priemonių, kuri gerokai gali prisidėti prie to, kad mūsų kasdienybė būtų dar gražesnė, patogesnė ir saugesnė, su tuo sutiks visi. Tačiau netrūksta tokių, kurie kone kiekvieną rytą pradeda mintimi, kaip būtų smagu, išėjus iš namų, sėsti į naujesnį automobilį, tačiau jau vos už kelių akimirkų save bara už tuščias kalbas ir primena, kad dar bent jau penkmetį...
  • Šaltis numarino automobilio akumuliatorių – kur jį priduoti?

    Kiekvienas vairuojantis automobilį puikiai žino, kad šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių. Kur priduoti seną automobilio akumuliatorių, pavojingą atlieką dėl esančių sunkiųjų metalų ir elektrolito? Automobilių akumuliatoriai, priklausomai nuo klimato zonos, gali tarnauti nuo maždaug 3 iki 10 metų....
  • Ką reikia žinoti perkant suvirinimo aparatą?

    Renkantis suvirinimo aparatą svarbu žinoti su kokiu ir kokio storio metalu dirbsite, pagal tai galite nuspręsti kokio galingumo aparatas, Jums, reikalingas. Taip pat vertėtų atsižvelgti į suvirinimo aparato svorį ir kainą. Suvirinimo aparato kaina priklauso nuo jo galimybių, galios, komplekte esančiu priedų ir gaminto. Brangesni suvirinimo aparatai, dažniausia turi daugiau papildomų funkcijų...
  • Bėdos dėl be priežiūros paliktų automobilių

    Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sukelia ne ką mažiau nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams nei sniego pusnys. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad apleistų automobilių skaičius Lietuvoje nemažėja. „Net ir vasarą viešose erdvėse (gatvėse, daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose ar pakelėse) be priežiūros paliktos...
  • Vos kelios paprastos taisyklės užtikrins, kad oro kompresoriai bei pripūtimo įranga tarnautų ilgai bei patikimai

    Įvairių remonto paslaugų teikėjai savo veiklos negalėtų kokybiškai vykdyti, jei jų dirbtuvėse nebūtų oro kompresorių, pripūtimo įrangos. Tai – viena svarbiausių investicijų, kad remonto darbai būtų atliekami greitai, patikimai, efektyviai. Tačiau taip pat dėmesį vertėtų atkreipti ir į tai, kad tokia investicija yra ir viena brangiausių. Taigi, nieko keista, kodėl kiekvienas įsigijęs...
  • Šaltuoju metų laiku kelionė bus kur kas saugesnė, jei...

    Jei atėjus pavasariui ar vasarai, klimato sąlygos ypač dažnai būna labai palankios tolimoms bei artimoms kelionėms, tai, prasidėjus rudeniui ar įsibėgėjus žiemai, dažnas nebedrįsta leistis į labai tolimas keliones, nes negali tikėtis visiško saugumo. Žinoma, būtų galima išvardinti daugybę kelioninių tikslų, kurių nebūtina siekti rudenį ar žiemos metu ir jiems skirtas keliones suplanuoti orams...
  • Iš kaminų į aplinką jau rūksta automobilių alyva

    Atėjus žiemos sezonui pastebimai sumažėja naudotos automobilių alyvos pridavimas atliekų tvarkytojams. Pagrindinė to priežastis – naudotu tepalu neteisėtai šildomos kai kurių autoservisų ir įmonių patalpos, juo šildyti namus nevengia ir žmonės. Kodėl iš kaminų į aplinką rūkstanti automobilių alyva kenksminga aplinkai ir žmonėms? Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, gamintojai ir...
  • Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje augo 2,2 karto. Kokios prognozės ateičiai?

    Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje ūgtelėjo 2,2 karto. Ką rinkos ekspertai prognozuoja šiais metais ir ką mano apie valstybės paramą perkantiems elektromobilius bei esamą jiems infrastruktūrą? Pagaliau, kada ateis metas, kai naujų elektrinių transporto priemonių pardavimas bus bent jau toks pat kaip tradicinių automobilių? „Regitros“ duomenimis, šių metų sausio 1-ąją...
  • Elektromobiliai Norvegijoje pernai užėmė rekordinę 54,3 proc. rinkos dalį

    Norvegija tapo pirmąja pasaulyje šalimi, kurioje elektromobilių pardavimas praėjusiais metais aplenkė benzininius, dyzelinius ir hibridinius automobilius. Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ įsiveržė į lyderius, į antrąją vietą nustumdamas JAV elektromobilių gamintoją „Tesla“. Baterija varomos elektrinės transporto priemonės Norvegijoje sudarė 54,3 proc....