Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutokosmetika, eksploatacinės medžiagosAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių elektronika, elektros įrangaAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiNaudotos automobilių dalys, autolaužynaiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilių spynelių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasVariklių remontasVariklių galvučių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaAutoservisų įrangos remontasDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklų remontasMotociklų, motorolerių dalysMotociklai, dviračiai, motoroleriaiPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasAutomobilių utilizavimasAutomobilių klubai, automobilių sportasAutomobilių raktų gamyba, avarinis atrakinimasDraudiminių įvykių administravimasPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Ką reikėtų žinoti apie sunkiosios technikos variklių gedimus?

2019 m. gegužės 8 d.

Sunkioji technika sukurta tam, kad galėtų atlaikyti didelius krūvius, dirbti sudėtingomis sąlygomis ir nuvažiuoti didelius atstumus be sutrikimų. Deja, neretai vairuotojai šiais aspektais piktnaudžiauja ir mano, kad sunkioji technika turi būti ilgaamžė ir veikti patikimai su minimalia priežiūra ar netgi visai be jos. Sunkvežimių remontas dažnai tampa neišvengiamas, jeigu stokojama priežiūros žinių arba jos vengiama sąmoningai. Tiesa ta, kad netinkama transporto priemonių eksploatacija tampa išties dažna gedimų priežastimi, o sunkioji technika – ne išimtis.

Skirtingi įsitikinimai – identiškas rezultatas

Išskirti priežastis, dėl kurių vairuotojai apleidžia savo sunkiosios technikos apžiūrą, nėra taip sudėtinga, kaip jas suprasti ir paaiškinti. Bėda ta, jog vyrauja labai daug skirtingų nuomonių, susijusių su transporto priemonių priežiūra, ir skirtingų kartų vairuotojai, neturėdami pakankamai žinių, vadovaujasi klaidinga ar pasenusia informacija. Pavyzdžiui, vieni mano, kad gamintojo nustatyti priežiūros intervalai yra tik pastarųjų būdas pasipinigauti, antri keičia detales tik tuomet, kai kito sprendimo jau nėra, o tretiems sunkvežimių remontas – įmonės, suteikiančios transporto priemonę, atsakomybė. Kad ir kokiu rakursu bežiūrėtume, tai nėra svarūs argumentai sunkiosios technikos nepriežiūrai.

Nuo ko pradėti siekiant išvengti gedimų?

Visų pirma, turėtumėte vadovautis gamintojo nustatytais reikalavimais: laikytis patikros, tepalų, kitų skysčių, filtrų keitimo intervalų. Taip pat būtina pilti tokios specifikacijos tepalus, kurie yra nurodyti gamintojo. Jeigu šių reikalavimų paisoma, remonto kaštai dažniausiai būna gerokai mažesni ir netikėtų variklio gedimų rizika gerokai sumažėja.

Kitas labai svarbus aspektas – degalų kokybė. Ne paslaptis, jog dėl ilgaamžiškumo, efektyvumo ir geresnio sukimo momento dominuoja dyzeliniais varikliais varoma sunkioji technika. Neaiškios kilmės, prastos kokybės dyzelinas yra vienas tiesiausių kelių į variklio ar degalų tiekimo sistemos sutrikimus. Sunkvežimių remontas neretai atliekamas po ilgai užsitęsusio prasto kuro naudojimo. Toks kuras sudėtyje gali turėti įvairių kenksmingų priemaišų, kurios ilgainiui užteršia svarbius komponentus. Net jeigu pilamas aukštos kokybės kuras, tai nereiškia, kad vertėtų pamiršti apie kuro filtro apžiūrą, nes šią detalę taip pat reikia reguliariai keisti.

Ženklai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį

Jeigu žinosite ženklus, kuriuos siunčia transporto priemonė, galėsite užbėgti rimtesnėms problemoms už akių. Ne kiekvienas pašalinis garsas ar krustelėjimas gali signalizuoti apie rimtą sutrikimą, tačiau įsidėmėti ir atkreipti į juos dėmesį – privalu. Aiškiausi ir dažniausiai pasitaikantys ženklai yra šie:

  • padidėjęs dūmingumas arba pasikeitusi dūmų spalva (juoda, balta arba mėlyna);
  • sumažėjusi variklio trauka arba netolygus darbas tam tikrame sūkių diapazone;
  • kalimo garsas, sklindantis iš variklio skyriaus (sunkvežimių remontas atsiradus šiam sutrikimui būna itin dažnas);
  • ženkliai išaugusios degalų sąnaudos.

Minėti ženklai – tai perspėjimas, jog reikėtų kuo greičiau apsilankyti servise, išsiaiškinti tikslias gedimų priežastis ir jas pašalinti. Delsiant galima tik pabloginti situaciją ir pakenkti kitiems komponentams. Apleistos problemos gali baigtis alkūninio veleno, paskirstymo velenėlio sulinkimu ar variklio bloko įtrūkimu, kurių taisymas – išties brangus.

Taisyti patiems ar patikėti profesionalams?

Pasitaiko atvejų, kuomet vairuotojai, tiksliai nežinodami gedimo, nusprendžia savarankiškai imtis remonto darbų. Siekiant sutaupyti pasirenkamos ne tik neoriginalios, bet ir naudotos dalys, kurios išrenkamos iš įvairius incidentus patyrusių transporto priemonių ir perparduodamos už nedidelę kainą. Problema ta, jog sunku užtikrinti tokių komponentų ilgaamžiškumą ir kokybišką veikimą.

Gamintojai ir serviso meistrai visuomet rekomenduoja, kad sunkvežimių remontas būtų atliekamas naudojant originalius komponentus, nes tik tokiu atveju galima tikėtis, jog variklio darbas bus sklandus, efektyvus ir atlaikys apkrovas. Naudojant neaiškios kokybės dalis rizikuojama potencialiai pakenkti kitiems komponentams, todėl remonto darbus verčiau patikėti patyrusiems technikams.

Sunkiąsias transporto priemones taip pat reikia reguliariai prižiūrėti, kad išvengtumėte neplanuoto sustojimo kelyje ar būtino apsilankymo remonto dirbtuvėse. Laiku keičiami eksploataciniai skysčiai, greičiau susidėvintys komponentai ir mazgai gerokai sumažins rimtų gedimų tikimybę. Atkreipkite dėmesį į bet kokius pašalinius garsus, transporto priemonės valdymo dinamikos pakitimus ir, jei sutrikimai nedingsta kurį laiką ar tampa dar labiau pastebimi, nedelsdami kreipkitės į serviso specialistus.

Nauji straipsniai

  • Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?

    Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas. Naudojimasis nuosavu automobiliu leidžia išvengti viešojo transporto ir tiesioginio kontakto su aplinka. Kaip saugiai pakeisti padangas karantino metu ir kur dėti netinkamas naudojimui? Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo balandžio 1 d. transporto priemonės jau gali važiuoti su vasarinėmis...
  • Kada yra naudojamos vasarinės padangos?

    Vasarines padangas galima naudoti nuo pavasario vidurio iki rudens pabaigos. Vasarinės padangos nėra būtinos. Pagal įstatymus vasarą galima turėti ir žiemines padangas. Tačiau tai būtų itin nesaugu, todėl geriau jas pakeisti į vasarines padangas. Vasarinės padangos yra labai saugios, komfortiškos ir ekonomiškos. Taip pat, jos yra tylios. Tai yra puikus pasirinkimas šiltiems orams. Vasarinės...
  • Daugėja pranešimų apie be priežiūros paliktus automobilius. Kur priduoti netinkamus eksploatuoti automobilius?

    Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės kelia nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams. Maža to, apleisti automobiliai neretai tampa aplinkos taršos šaltiniu. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad šios problemos mastas tik didėja. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) pernai iš gyventojų gavo apie...
  • Ką daryti, kad kondicionierių pildymo stotelės tarnautų ilgai?

    Dažnai girdime klausimą, ką daryti, kad kondicionierių pildymo stotelės tarnautų ilgai? Daug klientų galvoja, kad tai yra tik vakuumo siurblio alyvos ir filtrų keitimas. Deja, to nepakanka, kad kondicionierių pildymo įranga tarnautų ilgai ir nepriekaištingai. Aptarnavimo darbus atliekame laikydamiesi gamintojų reikalavimų ir tai nėra tik alyvos ir filtrų keitimas. Kad stotelė ilgiau tarnautų...
  • Kodėl negalima ir neverta kaupti automobilio senų akumuliatorių?

    Lietuvoje kiekvienais metais susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių, kuriuos gamintojai ir importuotojai parduoda rinkoje atskirai. Nemažai akumuliatorių, kuriuos irgi būtina tinkamai perdirbti, į šalį įvažiuoja ir su transporto priemonėmis. Kur gyventojams priduoti šias pavojingas atliekas, sudėtyje turinčių sunkiųjų metalų ir elektrolito? Seni automobilių...
  • Kaip greitai atsisakysime kobalto naudojimo elektromobilių baterijose?

    Elektromobiliai tampa pigesni ir jų pardavimas auga, tačiau jų sėkmė ateityje gali priklausyti nuo pagrindinio ingrediento – sunkiojo metalo kobalto – atsisakymo. Mineralas naudojamas ličio jonų akumuliatoriuose, kurių teikiama energija yra varomi elektromobiliai, o pastarųjų paklausa nuolat auga. „Iškastiniu kuru varomų transporto priemonių pardavimas ir toliau mažės dėl...
  • Švaros palaikymas automobilyje

    Automobilyje nepalaikant švaros, salone tvyro nemalonūs kvapai, kaupiasi drėgmė ir greičiau rūdija detalės. Kartu su drėgnu, nešvariu oru paaštrėja alergijos, dažniau serga vaikai ir jautrūs žmonės. Todėl automobilio švara svarbi tiek pačios transporto priemonės, tiek jos keleivių sveikatai. Trafic.lt specialistai pataria, kaip teisingai palaikyti švarą automobilyje. Sezoninis...
  • Kokias automobilio dalis galima keisti tik naujomis?

    Norėdami sutaupyti automobilių savininkai sugedusias ar nusidėvėjusias dalis keičia vis dar gerai veikiančiomis dėvėtomis. Kartais tai visai geras sprendimas, pavyzdžiui, perkant valdymo bloką, kuris apynaujis išimtas iš daužto automobilio gali dar ilgai ir patikimai tarnauti, tuo metu naujas kainuotų dešimtis kartų daugiau. Tačiau yra ir tokių dalių, kurių jokiu būdu nereikėtų keisti...
  • Vasarinės padangos – dėti senas ar jau pirkti naujas?

    Foto: Pexels.com Žiemos sezonu padangos turi įveikti ledą ir sniegą, tuo tarpu vasarinės padangos privalo prisiimti gerokai didesnę atsakomybę. Vasarą temperatūra gerokai aukštesnė, važiavimo greitis dažniausiai didesnis, todėl padangos turi būti atsparios karščiui ir išlaikyti visas savybes dideliu greičiu. Nors tiksliai numatyti padangos kokybės neįmanoma, atlikus pradinę apžiūrą galite...
  • Kaip išsirinkti vasarines padangas?

    Rekordiškai šilta žiema šiemet lepino vairuotojus – žieminių dygliuotų padangų tikrai neprireikė. Tačiau net jei visą žiemą važinėjote su universaliomis padangomis, artėjant šiltiems orams verta pagalvoti apie vasarines. Patyrę automobilistai žino, jog universalios padangos nesuteikia tokios vairavimo kokybės ir komforto, kaip skirtos konkrečiam sezonui. Tiems, kurie rengiasi keisti...
  • Kada automobilio remontui tinka ir dėvėtos dalys

    Paprašę pakeisti susidėvėjusią automobilio detalę naudota, pavyzdžiui, Vokietijoje, liktumėte nesuprasti. Kodėl turėtumėte norėti vieną atitarnavusią dalį pakeisti kita tokia pačia, kuri netrukus sustreikuos? Tačiau auksarankiams lietuvių meistrams tai – kasdienio darbo dalis. Taupymo sumetimais vairuotojai dažnai renkasi keisti susidėvėjusias automobilių detales naudotomis. Automobilių...
  • Paskirstymo velenėlių restauravimas

    Užkūrus automobilio variklį, turbūt retas susimąsto, kas vyksta jo viduje. Bent jau iki tol, kol nenutinka kokia nors variklio bėda. Tam, kad vidaus degimo variklis veiktų be priekaištų, tarpusavyje turi sąveikauti daugybė variklio viduje esančių elementų. Variklio paskirstymo mechanizmas apima paskirstymo velenėlio ir alkūninio veleno darbo sinchronizavimą, t. y., kad variklio vožtuvai judėtų...
  • Automobilių raktų gamyba: kai automobilio neįmanoma atrakinti

    Visiems gyvenime pasitaiko tokių situacijų, kuomet užrakintame automobilyje paliekame transporto priemonės raktus. Tokiomis situacijomis daužti mašinos stiklą būtų labai drastiškas sprendimas, nepaisant to, kad šis būdas atrodo labai operatyvus sprendžiant problemą. Visų pirma, taip pasielgus grės didžiulės išlaidos, kadangi naujas stiklas kainuos ganėtinai brangiai. Be to, teks atseikėti...
  • Pakliuvote į autoįvykį? Ką daryti?

    Įvykus eismo įvykiui, su juo susijęs transporto priemonės valdytojas privalo: imtis jam prieinamų, protingų priemonių galimai žalai sumažinti, imtis visų reikiamų priemonių, kad būtų suteikta medicinos pagalba nukentėjusiesiems, pagal galimybes apsaugoti nukentėjusiųjų turtą; apie eismo įvykį nedelsdamas pranešti policijai Kelių eismo taisyklėse nustatytais atvejais: žuvo ar...
  • Kaip atlikti greitą padangų saugos patikrą

    Kada paskutinį kartą tikrinote automobilio padangas? Sunku prisiminti? Tuomet verta suklusti. Nors šių priemonių eksploatavimo laikas ir pakankamai ilgas, reguliari jų patikra – reikalinga. Padangų būklei įtakos turi daugybė veiksnių, tarp jų ne tik oro temperatūros pokyčiai, bet ir kelio dangos nelygumai, tam tikri vairavimo įpročiai. Tam, kad jie netaptų rimtesnių problemų priežastimi,...