Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasDraudiminių įvykių administravimasPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių draudimasPriekabos, puspriekabėsPriekabos, puspriekabėsTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Kaip degalus taupo tolimųjų reisų vairuotojai

2018 m. sausio 26 d.

KAIP DEGALUS TAUPO TOLIMŲJŲ REISŲ VAIRUOTOJAI

Modernūs krovininiai automobiliai yra ypač efektyvios transporto priemonės, tačiau mažesnės degalų sąnaudos ir toliau priklauso nuo gero vairuotojo sugebėjimų.

Didžiausiasis pasaulyje prekybos sunkiąja technika portalas Mascus ir toliau supažindina su didžiosiomis mašinomis, šįkart apie ekonomišką vairavimą.

Ar žinote kiek degalų sunaudoja krovininis vilkikas? Tiesą sakant dėl konstrukcijos, eksploatacijos aplinkybių ir vairavimo stiliaus ypatumų vieno skaičiaus įvardinti neįmanoma, tačiau neoficiali norma vairuojant vilkiką Europoje yra kiek mažiau nei 30 litrų 100 kilometrų kelio.

Jei esate susidūrę tik su lengvaisiais automobiliais, tai gali atrodyti daug, tačiau atsižvelgiant į krovumo rodiklį, sunkieji automobiliai yra tikras inžinerijos stebuklas, kuris derinant su puikiais vairavimo sugebėjimais stebina dar labiau.

Minėtoji norma nėra riba. Sumaniausi vairuotojai sugeba savo sausumos laivais nuvažiuoti 100 km ir su 25 litrais ar net mažiau, o tarptautinių varžybų profesionalai artėja prie dvidešimties litrų.

Ir nesant verslo specialistu aišku kokią didelę įtaką transporto paslaugų savikainai daro ekonomiškas vairavimas. Jei krovininis automobilis per mėnesį įveikia apie 20 000 km, o vairuotojas sutaupo po penkis litrus kiekvienam šimtui km, sutaupoma apie tona degalų. Tai yra didelės lėšos, ypač jei automobilių parką sudaro šimtai ar net tūkstančiai mašinų.

Kad ir kaip savaime suprantamas toks taupymas beatrodytų, praktika rodo, kad prie to verta sugrįžti tiek aiškinant jo teikiamą naudą, tiek suteikiant papildomus mokymus.

 

Principai yra gerai žinomi, svarbiausia mąstysena

„Mūsų patirtis nerodo, kad neekonomiško vairavimo apimtys mažėtų, net ir geri vairuotojai, prie kurių vairavimo stiliaus nieko ypatingo negalima prikišti, daro klaidas, kurios dažnai sutampa su lengvųjų automobilių klaidomis. Vairuotojai pasirenka subjektyviai dinamišką vairavimo stilių manydami, kad taip dirba efektyviau, nors laiko beveik nesutaupoma, o degalų sąnaudos yra gerokai didesnės“ sako saugaus vairavimo mokyklos atstovas Edmundas Ozolnieks.

Pagrindiniai ekonomiško vairavimo principai daugeliui vairuotojų yra gerai žinomi, tačiau kaip dažnai jie jais vadovaujasi yra visai kitas dalykas. Kiek galima sutaupyti įsisavinus mokymus? „Kartu su vairuotoju įveikiant tam tikrą maršrutą kelis kartus ar praleidus kartu visą darbo dieną, progresas yra apie 10 %,“ atsako E. Ozolnieks, „tačiau įmonėms sakome, kad realiai galima tikėtis 3-5 % pokyčio, kadangi vairavimo aplinkybės keičiasi.“

Tačiau ekonomiškas vairavimas nėra vienintelis taupymo būdas. Specialisto žodžiais verta atsisakyti ir kitų „žalingų įpročių“. Pavyzdžiui, kartais dėl patogumo automobiliai užvedami išryto ir užgesinami tiktai vakare. Tokiu atveju variklis veikia vieną ar pusantros valandos visiškai be reikalo ir kokius tris litrus degalų tiesiog išdūmija į orą.

Ekonomiškai = saugiai = atidžiai

Ekonomiško vairavimo specialistas taip pat priduria – taupymas koja kojon eina kartu su eismo saugumu ir pailgina technikos naudojimo laikotarpį.

„Kartais tenka matyti užgaidą pradėti važiuoti antra pavara. Pradžia būna kiek dinamiškesnė, tačiau sankaba perkaista ir mazgas nusidėvi greičiau. Tai yra nereikalingos išlaidos. Tačiau tai tik vienas pavyzdys – rūpestingai vairuojant ilgiau tarnaus stabdžiai, pavarų dėžė, perdavimo mechanizmai ir kita“ - komentuoja E. Ozolnieks.

Iš kitos pusės, atidžiai sekdamas kelią, vairuotojas ne vien sutaupo, tačiau ir geriau mato eismą, užkerta kelią pavojingoms situacijoms ar laiku jų išvengia.

Diena mokymų ir dvi savaitės įgūdžių tobulinimui

Didžiausioje Latvijos pervežimų įmonėje „Kreiss“ diba bene 2500 vairuotojų ir daugiau nei tūkstantis jų yra perėję ekonomiško vairavimo kursus, kuriuos veda pačios įmonės įkurtos vairavimo mokyklos specialistai. Šioje srityje patirties turinčiųjų užsiėmimų turinys nenustebins, tačiau to negalima pasakyti apie rezultatus.

Formaliai mokymų forma yra labai paprasta: vairuotojas vairuodamas pakrautą vilkiką su instruktoriumi įveikia tris 30 km ilgio ratus – tenka važiuoti tiek plentu, tiek priemiestyje.

Iš pradžių vairuotojas vairuoja kaip įpratęs ir instruktorius tikrai užsirašo pastebėjimus. Antro rato metu instruktorius išsako pastabas, o paskutinio rato metu stebi ar ir kaip vairuotojas naudojasi prieš tai pateiktas instrukcijas. Po kiekvieno rato fiksuojami duomenys – atstumas, vidutinės degalų sąnaudos, vidutinis greitis ir kt., taip pat aptariami kai kurie niuansai.

Taupymo požiūriu geresnių rezultatų pasiekia ir tie vairuotojai, kurie mėgina taupiai vairuoti ir patys, o sąnaudos sumažėja, pavyzdžiui, nuo 26 iki 23 litrų 100 km, nors paprastai kursų dalyvio pirminis rodiklis yra didesnis.

Įdomu tai, kad taupesnis vairavimas nėra lėtesnis: vidutinis greitis gali net kiek padidėti, t. y. keliui įveikti reikalingas laikas sumažėja.

Įgūdžiai tampa savaiminiais

Kasdien mokymus vedančio instruktoriaus Didzios Dzelzkalējo žodžiais siekiant įsisavinti ekonomišką vairavimą aprašytieji įvadiniai užsiėmimai yra būtini, tačiau po to vairuotojui būtina stropiai dirbti apie dvi savaites, vis įtvirtinant įgautas žinias.

Tai nėra pernelyg sudėtinga, tačiau vairuotojui reikia ryžto: kadangi krovininiai automobiliai yra palyginus lėti, ekonomiškas vairavimas gali būti sudėtingas ir reikalauja nepaliaujant dirbti su vairavimo įrankiais.

Atsižvelgiant į vairavimo aplinkybes automobilių vairuotojas turi reguliuoti greičio kontrolę, prireikus įjungti neutralią pavarą, kur tik įmanoma išnaudoti didelę vilkiko inerciją, reikia vengti stabdyti ar sustoti be reikalo, dėl ko tenka greitėti, dėl ko kuro sąnaudos didėja, ir t.t.

Aukštos klasės vairuotojas taip pat visuomet žino maršrutą ir planuoja kelionę atsižvelgdamas į jį, kadangi skirtingai nei lengvųjų automobilių vairuotojų, savo labui bei siekiant sutaupyti degalų, tenka atsižvelgti į kiekvieną kelio bei eismo niuansą.

Dėl masės kiekviena smulkmena skaitosi, todėl, pavyzdžiui, kalnuotoje vietovėje patyrę vairuotojai pasirenka stovėjimo vietą taip, kad po to galėtų pradėti judėti nuo kalno. Ar jei vairuotojas žino, jog priešaky yra gyvenvietė, tam tikrą atstumą jis važiuoja neutralia pavara ir moka tai daryti neerzindamas kitų bei nesukeldamas avarinių situacijų.

Kitaip tariant, jei lengvojo automobilio vairavimą kartais galima laikyti poilsiu, vairuoti krovininį automobilį yra darbas, tačiau gera žinia ta, kad laikui bėgant būtini įgūdžiai tampa savaiminiais ir galiausiai tiesiog tampa pozityvia patirtimi.

Uždirbti tiek, kiek sutaupai

Tai nėra jokia paslaptis, kad įmonėse, kurios teikia pervežimo paslaugas, deja, atmosfera ne visuomet yra pilna pasitikėjimo. Vairuotojai, manydami, kad jų darbas nėra pakankamai vertinamas finansiškai, sutaupytą kurą „prapila“ pro bako šoną ir laiko tai neoficialiu algos priedu, o darbdaviai neskuba didinti algų ar gerinti socialinių garantijų, kadangi „visi šiaip ar taip vagia“.

Kad išspręstų šį konfliktą, įmonės ieško įvairių sprendimų ir, pavyzdžiui, „Kreiss“ sutaupytą kurą paverčia pinigais ir priskaičiuoja prie algos. Taigi, kuo taupiau vairuotojas vairuoja, tuo didesnis ir jo darbo atlygis.

Ateityje dar taupiau

Kaip vairuoti dar taupiau? Trumpalaikis sprendimas galėtų būti esančių technologijų tobulinimas, o tolimesnėje ateityje svarbi rolė teks alternatyviems pavaros būdams, taip pat ir krovininių automobilių robotizavimas. Bet tai jau kita tema.

 

Nauji straipsniai

  • Vaizdo registratoriai Neoline X-COP 9700

    Neoline X-COP 9700 – tai pažangiausi hibridiniai vaizdo registratoriai – radaro detektorius. Neoline X-COP 9700 laimėjo prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą už gaminio dizainą. Šis vaizdo registratorius buvo įvertintas kaip gražaus dizaino produktas, kuris yra orientuotas į vartotoją, tai labiausiai kompaktiškas įrenginys, tarp visų aukštos kokybės hibridų. Neoline X-COP...
  • Deflektoriai automobiliams – kaip internetu nusipirkti tinkamus?

    Norintiems transporto priemone keliauti saugiai ir komfortiškai, labai svarbu, jog automobilis garantuotų tinkamą oro cirkuliaciją. Tam yra naudojami deflektoriai. Juos įsigyti galima ne tik įprastose dalių parduotuvėse, bet ir internetu. Daugelis el. parduotuvių siūlo tiek universalius, tiek ir tam tikriems automobilių modeliams skirtus deflektorius ypač palankiomis kainomis. Jeigu šiuo metu...
  • Koks transportas labiausiai tinka kroviniams gabenti: oro ar kelių?

    Akivaizdu, kad kelių transportas – bene universaliausia transporto rūšis patiems įvairiausiems kroviniams gabenti. Be kelių transporto neįmanoma išsiversti, jei reikia nugabenti krovinius šalies viduje. Kasdien keliuose matome ir krovininius automobilius, važiuojančius tarptautiniais maršrutais. Krovininiams automobiliams nebaisus joks atstumas – jie gali įveikti ir kelis...
  • Automobiliniai šaldytuvai, kaip pasirinkti tinkamą?

    Ieškote šaldytuvo, kurį būtų galima laikyti automobilyje ar didesnėje transporto priemonėje? Visų pirma, turite žinoti, kad automobiliniai šaldytuvai yra skirstomi į dvi kategorijas. Tai - termoelektriniai ir kompresoriniai šaldytuvai. Esminis jų skirtumas – kaina ir šaldymo galimybės. Aišku, yra ir kitų savybių, į kurias verta atsižvelgti. Kaip bebūtų, automobiliniai šaldytuvai...
  • Auto dalių atsisiuntimas iš kitos šalies. Kaip?

    Globalizacija sumažino visą pasaulį, tačiau technologijos padeda palaikyti artimus santykius net ir su tais, kurie yra už 1000 km., pirkti ir parduoti internetu, naudotis „sumažėjusio pasaulio“ galimybėmis. Patogiausias siuntų keitimosi būdas – ParcelABC. Tai įmonė, kuri vienija žinomiausias ir pigiausiai dirbančias kurjerių pervežimo įmones visame pasaulyje. Jeigu norite...
  • Lemputės 24V sunkvežimiams svarbu dėl saugumo

    Kuo didesnis automobilis, tuo daugiau šviesos indikatorių ir lempučių. Sunkvežimiai ir specialusis transportas jų turi tikrai daugiau nei lengvieji automobiliai, todėl nuolatos auga kokybiškų, bet nebrangių lempučių poreikis. Sunkvežimiuose naudojamos 24 V lemputės. Jos tarnauja kelis šimtus darbo valandų, todėl keisti jas reikia kiek dažniau, nei įprastas 12 V. Dėl to labai svarbu suderinti...
  • Automobiliniai kilimėliai

    Labiausiai vairuotojų mėgstami guminiai automobiliniai kilimėliai arba tekstiliniai kilimėliai. Jie, žinoma, dažniausiai perkami ne kaip būtinas daiktas, o labiau kaip transporto priemonės interjero detalė. Dažnas vairuotojas gali net neprisiminti kokie kilimėliai automobiliams pas jį transporto priemonėje, pavyzdžiui, kaip jei atrodo arba iš kokios medžiagos pagaminti. Žinoma, kilimėliai...
  • Pagal ką turėtų būti pasirenkamas autoservisas Klaipėdoje ar kituose miestuose?

    Domitės kuris autoservisas Klaipėdoje siūlo kokybiškiausias paslaugas už mažiausią kainą? Jums iš pradžių reikėtų labiau pasidomėti kaip vyksta remonto paslaugų užsakymas. Matote, yra begalę servisų, kurie gali pasiūlyti praktiškai visas transporto priemonių diagnostikos ir remonto paslaugas, bet ne visi paslaugų teikėjai dirba atsakingai, sąžiningai ir už gerą kainą. Yra nemažai sukčiaujančių...
  • Jūsų vasarinių padangų pasirinkimo gidas

    Foto: Shutterstock.com Tinkamų padangų pasirinkimas yra svarbus, nes nuo jo priklauso ne tik vairuotojo ir keleivių saugumas, bet ir degalų taupymas, komfortas ir važiavimo malonumas. Nors vizualiai vasarinės padangos gali atrodyti vienodos, bet techniniai sprendimai, stiprios ir silpnosios pusės skiriasi, priklausomai nuo gamintojo ir modelių. Padangų gamintojų siūlomų modelių pasirinkimas...
  • Ką reikia žinoti įsigyjant Tacho 2 Safe tachografų skaitytuvą

    Transporto srityje, kur keliaujama ilgas valandas, būtina užtikrinti saugumą nei tik vairuotojui, bet ir aplinkiniams. Dėl to visada naudojami tachografai. Dabar Tacho 2 Safe tachografų skaitytuvai yra nepamainomas pagalbininkas transporto bendrovėms, nes jie surenka visą svarbiausią informaciją apie keliones bei vairuotojų elgesį kelyje. Atliekamos duomenų analizės padeda efektyviau valdyti...
  • Autoelektrikas - ką būtina žinoti apie šias paslaugas?

    Pastebėjote, kad jūsų transporto priemonės elektronikos prietaisai ėmė veikti netinkamai? Nežinote kaip elgtis? Viskas paprasta – internetinėje paieškos sistemoje veskite terminą „autoelektrikas Klaipėda“ ar nurodykite kitą miestą ir tuomet gausite specialistų sąrašą. Tada jums reikės šiek tiek laiko skirti paslaugų aprašymų analizavimui. Matote, vieni specialistai turi...
  • Susisiekimo ministerija pataria: pirkdami naudotą automobilį rinkitės atidžiai

    Statistika rodo, kad naudoti automobiliai Lietuvoje kasmet sudaro apie 80–90 proc. visų pirmą kartą įregistruojamų lengvųjų transporto priemonių. Atsižvelgdama į šią tendenciją, Susisiekimo ministerija ragina gyventojus perkant naudotą automobilį rinktis itin atidžiai ir atkreipia dėmesį į saugaus eismo ekspertų patarimus. Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos...
  • Kaip pritaikyti autokilimėlius savo automobiliui

    Kaip jau žinote, retas automobilis apsieina be guminio kilimėlio arba tiesiog medžiaginio kilimėlio ant grindų – be tokio aksesuaro jūsų automobilio vidus netrukus atrodytų lyg tvartas, todėl autokilimėliai net negali būti pavadinti prabangos preke, tai yra tiesiog būtinybė. Visi automobiliai iš gamyklos išrieda su originaliais autokilimėliais, tačiau problema yra tame, jog laikui...
  • Parkavimo sistemos internetu - kaip išsirinkti ir neapsigauti

    Kokybiškos parkavimo sistemos įsigijimas nėra lengva užduotis. Daugelis prekybininkų siūlo įvairiausią įrangą, tačiau ne visada visi pasiūlymai yra pateikiami sąžiningai. Dėl šios priežasties perkantiems parkavimo sistemas siūloma pasisaugoti apgavysčių. Svarbiausia yra kuo detaliau išsiaiškinti viską apie perkamos įrangos specifikaciją, gamintoją ir galimybes. Taipogi didelę svarbą teikti...
  • Vaizdo registratoriai - kaip pasirinkti tinkamą?

    Geriausi vaizdo registratoriai gali atkurti aukštos kokybės vaizdo medžiagą, kuri gali pagelbėti norint įrodyti kas įvyko, bei apsaugoti nuo melagingų parodymų avarijos atveju. Turint automobilyje įrengtą vaizdo registratorių, kai kurios draudimo kompanijos siūlo automobilio draudimo nuolaidas. Tačiau nevisi vaizdo registratoriai yra vienodi. Mes galime padėti išsirinkti labiausiai jums...