Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasDraudiminių įvykių administravimasPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Kaip degalus taupo tolimųjų reisų vairuotojai

2018 m. sausio 26 d.

KAIP DEGALUS TAUPO TOLIMŲJŲ REISŲ VAIRUOTOJAI

Modernūs krovininiai automobiliai yra ypač efektyvios transporto priemonės, tačiau mažesnės degalų sąnaudos ir toliau priklauso nuo gero vairuotojo sugebėjimų.

Didžiausiasis pasaulyje prekybos sunkiąja technika portalas Mascus ir toliau supažindina su didžiosiomis mašinomis, šįkart apie ekonomišką vairavimą.

Ar žinote kiek degalų sunaudoja krovininis vilkikas? Tiesą sakant dėl konstrukcijos, eksploatacijos aplinkybių ir vairavimo stiliaus ypatumų vieno skaičiaus įvardinti neįmanoma, tačiau neoficiali norma vairuojant vilkiką Europoje yra kiek mažiau nei 30 litrų 100 kilometrų kelio.

Jei esate susidūrę tik su lengvaisiais automobiliais, tai gali atrodyti daug, tačiau atsižvelgiant į krovumo rodiklį, sunkieji automobiliai yra tikras inžinerijos stebuklas, kuris derinant su puikiais vairavimo sugebėjimais stebina dar labiau.

Minėtoji norma nėra riba. Sumaniausi vairuotojai sugeba savo sausumos laivais nuvažiuoti 100 km ir su 25 litrais ar net mažiau, o tarptautinių varžybų profesionalai artėja prie dvidešimties litrų.

Ir nesant verslo specialistu aišku kokią didelę įtaką transporto paslaugų savikainai daro ekonomiškas vairavimas. Jei krovininis automobilis per mėnesį įveikia apie 20 000 km, o vairuotojas sutaupo po penkis litrus kiekvienam šimtui km, sutaupoma apie tona degalų. Tai yra didelės lėšos, ypač jei automobilių parką sudaro šimtai ar net tūkstančiai mašinų.

Kad ir kaip savaime suprantamas toks taupymas beatrodytų, praktika rodo, kad prie to verta sugrįžti tiek aiškinant jo teikiamą naudą, tiek suteikiant papildomus mokymus.

 

Principai yra gerai žinomi, svarbiausia mąstysena

„Mūsų patirtis nerodo, kad neekonomiško vairavimo apimtys mažėtų, net ir geri vairuotojai, prie kurių vairavimo stiliaus nieko ypatingo negalima prikišti, daro klaidas, kurios dažnai sutampa su lengvųjų automobilių klaidomis. Vairuotojai pasirenka subjektyviai dinamišką vairavimo stilių manydami, kad taip dirba efektyviau, nors laiko beveik nesutaupoma, o degalų sąnaudos yra gerokai didesnės“ sako saugaus vairavimo mokyklos atstovas Edmundas Ozolnieks.

Pagrindiniai ekonomiško vairavimo principai daugeliui vairuotojų yra gerai žinomi, tačiau kaip dažnai jie jais vadovaujasi yra visai kitas dalykas. Kiek galima sutaupyti įsisavinus mokymus? „Kartu su vairuotoju įveikiant tam tikrą maršrutą kelis kartus ar praleidus kartu visą darbo dieną, progresas yra apie 10 %,“ atsako E. Ozolnieks, „tačiau įmonėms sakome, kad realiai galima tikėtis 3-5 % pokyčio, kadangi vairavimo aplinkybės keičiasi.“

Tačiau ekonomiškas vairavimas nėra vienintelis taupymo būdas. Specialisto žodžiais verta atsisakyti ir kitų „žalingų įpročių“. Pavyzdžiui, kartais dėl patogumo automobiliai užvedami išryto ir užgesinami tiktai vakare. Tokiu atveju variklis veikia vieną ar pusantros valandos visiškai be reikalo ir kokius tris litrus degalų tiesiog išdūmija į orą.

Ekonomiškai = saugiai = atidžiai

Ekonomiško vairavimo specialistas taip pat priduria – taupymas koja kojon eina kartu su eismo saugumu ir pailgina technikos naudojimo laikotarpį.

„Kartais tenka matyti užgaidą pradėti važiuoti antra pavara. Pradžia būna kiek dinamiškesnė, tačiau sankaba perkaista ir mazgas nusidėvi greičiau. Tai yra nereikalingos išlaidos. Tačiau tai tik vienas pavyzdys – rūpestingai vairuojant ilgiau tarnaus stabdžiai, pavarų dėžė, perdavimo mechanizmai ir kita“ - komentuoja E. Ozolnieks.

Iš kitos pusės, atidžiai sekdamas kelią, vairuotojas ne vien sutaupo, tačiau ir geriau mato eismą, užkerta kelią pavojingoms situacijoms ar laiku jų išvengia.

Diena mokymų ir dvi savaitės įgūdžių tobulinimui

Didžiausioje Latvijos pervežimų įmonėje „Kreiss“ diba bene 2500 vairuotojų ir daugiau nei tūkstantis jų yra perėję ekonomiško vairavimo kursus, kuriuos veda pačios įmonės įkurtos vairavimo mokyklos specialistai. Šioje srityje patirties turinčiųjų užsiėmimų turinys nenustebins, tačiau to negalima pasakyti apie rezultatus.

Formaliai mokymų forma yra labai paprasta: vairuotojas vairuodamas pakrautą vilkiką su instruktoriumi įveikia tris 30 km ilgio ratus – tenka važiuoti tiek plentu, tiek priemiestyje.

Iš pradžių vairuotojas vairuoja kaip įpratęs ir instruktorius tikrai užsirašo pastebėjimus. Antro rato metu instruktorius išsako pastabas, o paskutinio rato metu stebi ar ir kaip vairuotojas naudojasi prieš tai pateiktas instrukcijas. Po kiekvieno rato fiksuojami duomenys – atstumas, vidutinės degalų sąnaudos, vidutinis greitis ir kt., taip pat aptariami kai kurie niuansai.

Taupymo požiūriu geresnių rezultatų pasiekia ir tie vairuotojai, kurie mėgina taupiai vairuoti ir patys, o sąnaudos sumažėja, pavyzdžiui, nuo 26 iki 23 litrų 100 km, nors paprastai kursų dalyvio pirminis rodiklis yra didesnis.

Įdomu tai, kad taupesnis vairavimas nėra lėtesnis: vidutinis greitis gali net kiek padidėti, t. y. keliui įveikti reikalingas laikas sumažėja.

Įgūdžiai tampa savaiminiais

Kasdien mokymus vedančio instruktoriaus Didzios Dzelzkalējo žodžiais siekiant įsisavinti ekonomišką vairavimą aprašytieji įvadiniai užsiėmimai yra būtini, tačiau po to vairuotojui būtina stropiai dirbti apie dvi savaites, vis įtvirtinant įgautas žinias.

Tai nėra pernelyg sudėtinga, tačiau vairuotojui reikia ryžto: kadangi krovininiai automobiliai yra palyginus lėti, ekonomiškas vairavimas gali būti sudėtingas ir reikalauja nepaliaujant dirbti su vairavimo įrankiais.

Atsižvelgiant į vairavimo aplinkybes automobilių vairuotojas turi reguliuoti greičio kontrolę, prireikus įjungti neutralią pavarą, kur tik įmanoma išnaudoti didelę vilkiko inerciją, reikia vengti stabdyti ar sustoti be reikalo, dėl ko tenka greitėti, dėl ko kuro sąnaudos didėja, ir t.t.

Aukštos klasės vairuotojas taip pat visuomet žino maršrutą ir planuoja kelionę atsižvelgdamas į jį, kadangi skirtingai nei lengvųjų automobilių vairuotojų, savo labui bei siekiant sutaupyti degalų, tenka atsižvelgti į kiekvieną kelio bei eismo niuansą.

Dėl masės kiekviena smulkmena skaitosi, todėl, pavyzdžiui, kalnuotoje vietovėje patyrę vairuotojai pasirenka stovėjimo vietą taip, kad po to galėtų pradėti judėti nuo kalno. Ar jei vairuotojas žino, jog priešaky yra gyvenvietė, tam tikrą atstumą jis važiuoja neutralia pavara ir moka tai daryti neerzindamas kitų bei nesukeldamas avarinių situacijų.

Kitaip tariant, jei lengvojo automobilio vairavimą kartais galima laikyti poilsiu, vairuoti krovininį automobilį yra darbas, tačiau gera žinia ta, kad laikui bėgant būtini įgūdžiai tampa savaiminiais ir galiausiai tiesiog tampa pozityvia patirtimi.

Uždirbti tiek, kiek sutaupai

Tai nėra jokia paslaptis, kad įmonėse, kurios teikia pervežimo paslaugas, deja, atmosfera ne visuomet yra pilna pasitikėjimo. Vairuotojai, manydami, kad jų darbas nėra pakankamai vertinamas finansiškai, sutaupytą kurą „prapila“ pro bako šoną ir laiko tai neoficialiu algos priedu, o darbdaviai neskuba didinti algų ar gerinti socialinių garantijų, kadangi „visi šiaip ar taip vagia“.

Kad išspręstų šį konfliktą, įmonės ieško įvairių sprendimų ir, pavyzdžiui, „Kreiss“ sutaupytą kurą paverčia pinigais ir priskaičiuoja prie algos. Taigi, kuo taupiau vairuotojas vairuoja, tuo didesnis ir jo darbo atlygis.

Ateityje dar taupiau

Kaip vairuoti dar taupiau? Trumpalaikis sprendimas galėtų būti esančių technologijų tobulinimas, o tolimesnėje ateityje svarbi rolė teks alternatyviems pavaros būdams, taip pat ir krovininių automobilių robotizavimas. Bet tai jau kita tema.

 

Nauji straipsniai

  • Automobilių supirkimas: priežastys, lemiančios šių paslaugų populiarumą

    Transporto priemonių rinka kiekvienais metais Lietuvoje sparčiai plečiasi. Mūsų šalies gatvėmis kasmet eksploatuojama vis daugiau automobilių. Tai rodo, kad nuosava transporto priemonė šiomis dienomis yra tikrų tikriausia būtinybė, be kurios didžioji dalis žmonių neįsivaizduoja savo kasdienybės. Žinoma, visa tai yra neatsiejama ir nuo parduodamų automobilių rinkos augimo, didėjančio su...
  • Įsigalioja naujos Kelių eismo taisyklių nuostatos pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti

    Susisiekimo ministerija primena, kad šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, skirti apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus. Taisyklėse nustatyti griežtesni reikalavimai vairuotojams, jiems artėjant prie pėsčiųjų perėjų bei lenkiant dviratininkus, taip pat siekiama atsakingesnio pėsčiųjų elgesio. KET pakeitimuose...
  • Automobiliniai keltuvai: nuo specialistų iki mėgėjų...

    Jeigu turite transporto priemonę, tokiu atveju puikiai suprantate, kad jos priežiūra nėra labai pigus malonumas. Kelionės į servisus taip pat kartais glumina, kadangi ten paslaugų kainos auga kaip ant mielių. Tai dažniausiai paskatina mokytis pačiam tinkamai pasirūpinti savo transporto priemone ir įsigyti visą reikalingą techniką, kuri gali padėti tai padaryti be jokio vargo. Pirmiausia...
  • Ką daryti pametus numerio ženklus?

    Vairuotojų kasdienybėje pasitaiko situacijų, kai eismo įvykių metu ar praūžus stipriam lietui prarandami, o kartais sugadinami automobilio numerio ženklai. „Regitra“ primena, kad dalyvauti viešajame eisme su transporto priemone, kuri neturi numerio ženklų, negalima. Registracijos metu automobiliai „Regitroje“ yra pažymimi dviem vienodais numerio ženklais. Kitaip...
  • Padangų keitimo sezonas: kaip šį rudenį elgiasi Lietuvos vairuotojai

    Lietuvos vairuotojai išsiugdė naujus įpročius: vasarinių padangų keitimo dauguma jų jau nebepalieka paskutinėms dienoms. Padangų montavimo ekspertai pastebi, kad šiemet mūsų šalies vairuotojai žieminėmis automobilio padangomis rūpinasi iš anksto ir aktyviau perka naujas padangas. Draudikai ragina, prasidedant sudėtingų eismo sąlygų sezonui, atsakingai įvertinti transporto priemonės padangų...
  • Padangos, padangų remontas, montavimas, balansavimas

    Prekiaujame krovininių automobilių ir autobusų padangomis Jau daugiau kaip 10 metų mūsų įmonė sėkmingai dalyvauja padangų versle. Atstovaujame Pasaulyje žinomiausius padangų gamintojus - Bridgestone, Fireeston Dayton ir Yokohama. Šis ilgalaikis bendradarbiavimas yra ne tik mūsų įmonės pripažinimas, bet ir garantija, kad mes siūlome Lietuvos vežėjams tik aukščiausio lygio...
  • 3 priežastys pasikeisti padangas nelaukiant pirmojo sniego

    Bjūrant orams draudikai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad tikrai ne pirmasis sniegas turi tapti signalu pasikeisti vasarines automobilio padangas į žiemines. Draudimo bendrovės BTA ekspertai teigia, kad tai turi lemti objektyvios priežastys: oro temperatūra, vairavimo sąlygos bei ne ką mažiau svarbus individualus faktorius – nusistovėjęs vairavimo laikas. „Paprastai kai...
  • Drėgmė automobilio salone – ką būtina žinoti

    Plonu drėgmės šydu ar net leduko sluoksniu iš vidaus aptraukti automobilio langai – žiemos klasika. Nemokantys jų tinkamai nuvalyti ar apsiribojantys perbraukimu šiltu delnu vairuotojai smarkiai rizikuoja gatvėse ar keliuose. „Prieš sėdant prie vairo paprastai nuo langų nugremžiamas ledas bei nuvalomas sniegas išorėje, vidų paliekant neapibrėžtam laikui, neva šildytuvas nupūs....
  • Turbokompresorių remontas ir diagnostika

    #TRC Turbinų Remonto Centras Mes siūlome platų Turbokompresorių pasirinkimą. Sunkvežimiams ,lengviesiems automobiliams, traktoriams ir kitai žemės ūkio technikai .Holset Turbokompresorių pardavimas be to, mes taip pat siūlome produktus kitų pirmaujančių gamintojų, tokių kaip THM, Garrett, KKK, SCHWITZER. AKCIJA! Siuntimas iš kitų Lietuvos miestų nieko nekainuos Detalių...
  • Kokie gali būti autoservisai

    Klaipėdos autoservisai yra labai įvairūs, o jų pasirinkimas šiame ir kituose Lietuvos miestuose tikrai platus. Tačiau, jeigu jums reikia susiremontuoti automobilį ir šiuo tikslu pasirinkti tinkamą autoservisą, ne visada tai lengva užduotis, ypač jei esate naujokas šioje srityje. Juk kiekvienas vairuotojas nori, kad darbas būtų atliktas laiku, efektyviai ir ne pernelyg didelėm kainom. Tai gi,...
  • Reikalingas automobilinis šaldytuvas? Štai ką turite žinoti

    Automobilinės šaldymo įranga yra nepigi, tačiau sutaupyti galima įvairiais būdais. Jeigu domitės kuris automobilinis šaldytuvas yra geriausias ir pigiausias, tuomet tuo pačių pasidomėkite kur jį pirkti būtų naudingiausia. Dabar elektroninėje erdvėje apstu specialių pasiūlymų, kuriose figūruoja ypač didelės nuolaidos. Šiuos šaldytuvus daugiausia vartotojai pirko prieš vasaros sezoną, o dabar...
  • Auto kabliai

    Beveik visi vairuotojai žino, kokie naudingi įrenginiai yra auto kabliai ir kokie jų privalumai. Tikriausiai, tai yra vienintelis įprastas ir populiariausias variantas, kai trūksta vietos arba kai reikia pervežti didelį krovinį, kad ir laivą, motociklą ar net namelį ant ratų. Taigi, atrodo, kodėl gi nenusipirkus priekabos. Juk galų gale, tai tikrai naudinga. Tačiau daugeliui žmonių kyla...
  • Guminiai kilimėliai automobiliams

    Guminiai kilimėliai automobiliams – tai yra pats praktiškiausias pasirinkimo variantas, jų dėka lengvai galima išvalyti bei prižiūrėti saloną, jie paprasti ir lengvai prižiūrimi. Šiandien transporto priemonės daugeliui žmonių tapo ne tik saviraiškos būdu. Mūsų automobilis gali kalbėti apie mūsų charakterį ir stilių. Todėl ir atsirado tokios sąvokos kaip automobilių dekoras, automobilio...
  • Klientų problemos autoservise

    Patikimas autoservisas Klaipėdoje, visada stengiasi išlaikyti savo klientus ir atidžiai rūpinasi jų automobiliais. Tačiau, kai kada autoservisas Klaipėdoje, gali patapti net labai didelė prabanga, nes netikėtai kaina gali ženkliai išaugti. Tenka pripažinti, jeigu norime nelikti apgauti autoservise, turime arba vaikščioti pėsčiomis, arba viską tvarkyti patys. Kad ir kaip bauginančiai atrodytų,...
  • Vaizdo registratorius

    Vaizdo registratorius yra naudingas daiktas ir vis labiau populiarėjantis, tad šiandien parduotuvėse vaizdo registratorių yra labai daug ir jų skaičius toliau didėja. Vaizdo registratorius užfiksuoja tiesioginį vaizdo įrašą, kai vairuojama transporto priemonė, bet kokiu greičiu be jokių iškraipymų. Vaizdo registratoriaus įrašai gali būti svarbūs teisiniai įrodymai, kad apsisaugoti nuo...