Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaKemperiai, kemperių nuomaAutomobilių pardavimasKemperiai, kemperių nuomaNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilių spynelių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDiagnostikos įrangaDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaDiagnostikos įrangaDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklai, dviračiai, motoroleriaiPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasAutomobilių klubai, automobilių sportasAvarinis atrakinimas, raktų gamybaDraudiminių įvykių administravimasKemperiai, kemperių nuomaPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Padangų keitimo sezonas: kaip šį rudenį elgiasi Lietuvos vairuotojai

2018 m. spalio 29 d.

Lietuvos vairuotojai išsiugdė naujus įpročius: vasarinių padangų keitimo dauguma jų jau nebepalieka paskutinėms dienoms. Padangų montavimo ekspertai pastebi, kad šiemet mūsų šalies vairuotojai žieminėmis automobilio padangomis rūpinasi iš anksto ir aktyviau perka naujas padangas. Draudikai ragina, prasidedant sudėtingų eismo sąlygų sezonui, atsakingai įvertinti transporto priemonės padangų būklę.

„Šiemet sulaukiame daugiau klientų, kurie padangas nori pasikeisti iš anksto. Anksčiau ratus keičiasi naujų padangų ieškantys vairuotojai bei tie, kuriems pernai kilo sunkumų laiku patekti į servisą arba teko ilgai laukti eilėse“, – sakė padangų prekybos ir montavimo paslaugas teikiančios bendrovės „Melga“ komercijos direktorius Tomas Baužys.

Su vasarinės padangomis patenka į spąstus

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ atstovo Modesto Žilionio teigimu, visuomenėje vyrauja nuostata, kad žieminės padangos reikalingos tik tada, kai keliuose yra sniego arba ledo, tačiau neįvertina neigiamos temperatūros įtakos padangų sukibimui su kelio danga. „Net labiausiai patyręs vairuotojas negali suvaldyti automobilio, jei važiuojama su netinkamomis padangomis. Padangų priežiūra kiekvienam vairuotojui turėtų būti prioritetinis dalykas, ypač Lietuvos klimato zonoje. Juk kalbame apie vairuotojo atsakomybę prieš savo keleivius ir kitus eismo dalyvius“, –  sakė M. Žilionis.

Jo teigimu, spustelėjus pirmajam šaltukui įvyksta daugiausia eismo nelaimių, kai netvarkingos transporto priemonės vairuotojas neįvertina automobilio techninės būklės bei kelio ir meteorologinių sąlygų. „Prie žiemos sąlygų dar neįpratęs vairuotojas pasirenka įprastą distanciją tarp priekyje važiuojančios transporto priemonės arba išvažiuodamas iš kiemo išslysta į važiuojamąją pagrindinio kelio dalį“, – pereinamojo laikotarpio rizikos veiksnius vardija draudimo bendrovės atstovas.

M.Žilionis atkreipė dėmesį, kad įprastos eismo įvykių pasekmės – sudaužyti priekiniai žibintai, pramuštas automobilio radiatorius, sugadintas priekinis buferis.  Draudimo bendrovės, anot  „Gjensidige“ atstovo M. Žilionio, tokius sąlyginai nedidelius nuostolius įvertina 500 – 1400 eurų. Vis dėlto, jei bus nustatyta, kad nukentėjęs automobilis įvykio metu buvo su netinkamomis padangomis, šias išlaidas turės dengti pats automobilio savininkas.

Nereikia baimintis nusidėvėjimo

Daugelis specialistų rekomenduoja žiemines padangas montuoti, kai vidutinė paros temperatūra siekia mažiau nei 7 laipsnius šilumos, tačiau tiems vairuotojams, kuriems tenka važiuoti anksti ryte, ypač regioniniais keliais, bendrovės „Melga“ komercijos direktorius siūlo nelaukti ir padangas pasikeisti anksčiau. „Kai ryto oro temperatūra gali būti neigiama arba artima nuliui, jos, lyginant su vasarinėmis padangomis, geriau atliks savo funkcijas“, – kalbėjo T.Baužys.

T.Baužys atkreipė dėmesį į apgaulingus spalio mėnesio orus. „Vieną dieną Lietuvoje galime turėti 15 laipsnių šilumos, o kitą – jau tik +5 laipsnius, ankstyvą rytą ir vėlų vakarą – lengvą šaltuką, dažnai iškrentantį lietų, o paskutinėmis mėnesio dienomis paprastai pasirodo ir pirmasis sniegas. Esant tokioms oro sąlygoms, tinkamesnės yra žieminės padangos. Baimintis dėl greitesnio jų dėvėjimosi tikrai nereikėtų, nes žieminės padangos dyla greičiau, kuomet lauko temperatūra yra gerokai aukštesnė, tačiau ir tai nevyksta akimirksniu. Klaidinga yra manyti, kad keli tūkstančiai kilometrų gali techniškai tvarkingo automobilio padangoms. Padangos kur kas labiau nusidėvi dėl netinkamo oro slėgio jose“, – sakė T.Baužys.

Svarbiausia – protektorius

Nors pagal Lietuvoje galiojančius teisinius reikalavimus, žiemą padangos protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 3 mm, „Melga“ komercijos direktorius rekomenduoja jas keisti, kai protektoriaus gylis yra 4 mm, nes jau tada stabdymo kelias šlapiame ar sniegu padengtame kelyje yra ilgesnis. Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/h greičiu su 4 mm protektoriaus gylio padangomis, stabdymo kelias gali būti 14 m ilgesnis nei esant 8 mm protektoriaus gyliui. Jeigu protektoriau gylis tik 1,6 mm – stabdymo kelias gali būti net 26 m ilgesnis.Taip pat būtina apžiūrėti, ar padanga neturi mechaninių pažeidimų, ar padangos protektorius dėvisi tolygiai, nes tai taip pat turi įtakos saugumui kelyje“, – patarė ekspertas.

T. Baužys pabrėžė, kad kitas svarbus indikatorius, pagal kurį vairuotojai turėtų vertinti padangų būklę – jų pagaminimo data, nurodyta ant padangos. Kuo padanga senesnė, tuo jos gumos mišinys darosi kietesnis, padanga prasčiau sukimba su apledėjusia arba apsnigta kelio danga ir gali kilti pavojus saugumui.

Privaloma – ir sunkiajam transportui

Draudimo bendrovės atstovas M. Žilionis primena, kad naudoti žiemines padangas reikalaujama ir sunkiajam transportui (daugiau kaip 3,5 t). Šis reikalavimas sunkiojo transporto valdytojams esminių pokyčių neįneša, nes dažniausiai važinėjama visiems sezonams pritaikytomis, taip vadinamomis universaliomis padangomis. Tačiau specialistai rekomenduoja šių transporto priemonių savininkams įvertinti ne tik padangos protektoriaus gylį, bet ir kokiam sezonui šios padangos skirtos.

3 dalykai, kuriuos turi įvertinti automobilių padangas keičiantys vairuotojai

1.Tinkamas oro slėgis, kuris užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą.

2. Tinkamas protektoriaus gylis, kuris ypatingai svarbus esant šlapdribai, važiuojant sniegu padengtais, neasfaltuotais keliais. 

3.Ant vienos ašies turi būti montuojamos vienodos padangos, nes tai garantuoja tolygų stabdymą ir sukibimą. Taip pat ant abiejų ašių rekomenduojama montuoti vienodo mišinio padangas, nes taip automobilis bus stabilesnis, lengviau valdomas. Tai itin svarbu važiuojant žiemos sąlygomis.

 

Nauji straipsniai

  • Ką reikėtų žinoti vairuojantiems Norvegijoje?

    Išvykstate dirbti į Norvegiją, esate tolimųjų reisų vairuotojas ir greitu metu pradėsite krovinius gabenti į Skandinaviją, o gal tiesiog vasarą automobiliu vyksite aplankyti artimųjų, gyvenančių Norvegijoje? Su šios šalies eismo sąlygomis ir įstatymais būtina susipažinti iš anksto, o ir vairavimo kultūra Norvegijoje bei Lietuvoje skiriasi kaip diena ir naktis. Daliniai kroviniai į Norvegiją...
  • Aušinimo sistema: ko laukti jos neprižiūrintiems?

    Aušinimo sistema – tai automobilio gyvybę palaikanti ir varikliui perkaisti neleidžianti priemonė, kuria rūpintis reikia ne mažiau, nei pačiu varikliu. Juk karštis, atsirandantis automobiliui stumiantis pirmyn, niekur nedingsta ir kaitina jį, sukeldamas žymius gedimus, pareikalausiančius ir rūpesčio, ir nemažų finansinių išteklių. Taigi, kaip laiku pastebėti aušinimo sistemos gedimą ir...
  • Naujiena! Kondicionierių pildymo stotelės Ecotechnics "Eck Flag" ir "Eck Next" 2019

    Kondicionierių pildymo stotelė ECOTECHNICS ECK NEXT R1234yf ir R134a freonui Dėka pažangių aukščiausios kokybės komponentų kondicionierių pildymo stotelė Ecotechnics ECK NEXT yra puikus pasirinkimas šiuolaikiniam auto servisui. Visiškai automatinė kondicionierių pildymo stotelė yra skirta surinkti, išvalyti ir pildyti R134a ir R1234yf tipo šaltnešį. Įrenginys tiksliai nustato...
  • Norite išbandyti Lamborghini? Štai Jums pasiūlymas!

    Žvėriškas riaumojimas, adrenalino šiurpuliukai ir vėjas plaukuose! Štai kas Jūsų laukia pasivažinėjimo su superautomobiliu Lamborghini metu. Tai sportinis žvėris, kuris suteiks išskirtinį laisvės ir skrydžio pojūtį! Dovanokite įsimintinas akimirkas sau ar artimajam su Lamborghini! Lamborghini istorija 1963 m. Ferruccio Elio Arturo Lamborghini įkūrė žymiausią iki šiol savo gamyklą,...
  • Kemperių remontas – retai aptinkama praktika Lietuvoje

    KEMPERIO TECHNINĘ BŪKLĘ PATIKRINKITE PRIEŠ KIEKVIENĄ KELIONĘ Žodis kemperis yra kilęs iš angliško žodžio „camper“, kuris reiškia stovyklautoją. XX a. pradžioje Amerikoje vystantis automobilių pramonei kartu vystėsi ir keliavimo su automobiliais kultūra. Keliautojai arba stovyklautojai prie savo automobilių prisikabindavo priekabas, kurios buvo skirtos nakvynei ar poilsiui...
  • Nemalonūs kvapai automobilyje - iš kur jie ir kaip naikinti

    Nosį riečia neaišku iš kur kylantys automobilio salono kvapai, kurių neužgožia jokie gaivikliai? Trafic.lt specialistai sako, kad priežastys dažniausiai būna trys: užsiteršusi oro kondicionavimo sistema, salono filtras ar užsikimšę latakai. Aptarsime kiekvieną iš problemų bei jų sprendimo būdus. Užsiteršusi oro kondicionavimo sistema – dažnai pasitaikanti prasto kvapo salone...
  • Automobilio kondicionieriaus priežiūra

    Artėja tas metų laikas, kai automobilis su neveikiančiu kondicionieriumi bus vieta, į kurią mažiausiai norite patekti. Trafic.lt specialistai pataria, kaip pasirųpinti savo kondicionieriumi dar karščiams neprasidėjus, kad vėliau nereiktų troškintis tvankiame salone. Gerai veikiantis kondicionierius turi sugebėti atvėsinti salono temperatūrą 10 laipsnių žemiau, nei lauko temperatūra. Tai...
  • Nepamirškite pakeisti automobilio alyvos filtro!

    Sena automobilio alyva ir nusidėvėjęs filtras dar daug kilometrų nekels jums jokių problemų. Kam keisti, juk viskas gerai, automobilis puikiai važiuoja? Tačiau kol jūs be rūpesčių važinėjate, automobilio variklis dyla keturis kartus greičiau, nei jam priklauso normaliomis sąlygomis. Todėl trafic.lt specialistai pataria - nepamirškite pakeisti variklio alyvos bei filtro, jei vėliau nenorite...
  • Automobilių supirkimas -  2019 metais atėjo pabaiga?

    Turbūt daugelis iš mūsų jau girdėjome apie automobiliu supirkimo krizę, kuomet ukrainiečiai nebeperka automobilių iš Lietuvos dėl pasikeitusių istatymų Ukrainoje. Tai tikrai pakankamai stipriai atsiliepia visai Lietuvos ekonomikai, o ypatingai automobilių pardavėjams. Jeigu seniau automobilį galima buvo parduoti per kelias savaites ar net dienas, dabar situacija visai kitokia. Neparduoti...
  • Ką reikėtų žinoti apie sunkiosios technikos variklių gedimus?

    Sunkioji technika sukurta tam, kad galėtų atlaikyti didelius krūvius, dirbti sudėtingomis sąlygomis ir nuvažiuoti didelius atstumus be sutrikimų. Deja, neretai vairuotojai šiais aspektais piktnaudžiauja ir mano, kad sunkioji technika turi būti ilgaamžė ir veikti patikimai su minimalia priežiūra ar netgi visai be jos. Sunkvežimių remontas dažnai tampa neišvengiamas, jeigu stokojama priežiūros...
  • Populiariausi aksesuarai Scania vilkikams

    Sunkvežimį su Scania ženklu atpažinsi visur ir visada. Jie išsiskiria savo dizainu, patogumu, o dažnai ir išskirtiniu tiuningu. Tai yra sunkvežimis – kelių erelis, ir tai skelbia ne tik vairuotojai, bet ir pats vilkiko logotipas. Jeigu vairuojate Scania sunkvežimį, gali būtisunku atsispirti įvairiems aksesuarams, ypatingai, kai keliuose šie sunkvežimiai yra vieni puošniausių. Taigi, kaip...
  • Teisingas automobilio plovimas ir priežiūra

    Kartą per mėnesį plovykloje apipilate automobilį vandeniu, pamuiluojate ir nuplaunate. Retkarčiais iš vidaus išsiurbiate dulkes. Ir viskas? Nesistebėkite, kai už tokią atsainią priežiūrą automobilis „padėkos“ jums aprūdijusiomis ratų arkomis ir bjauriu salono kvapu. Teisingas automobilio plovimas ir priežiūra visų pirma reikalinga ne dėl jo išvaizdos, o tam, kad apsaugotų detales...
  • Auto draudimas: abėcėlė, kurią turite žinoti

    Šuo metu transporto priemonės draudimo galimybės labai plačios. Ne viena įmonė siūlo KASKO draudimo paslaugas, kurios padės pasirūpinti Jūsų transporto priemone ir iškilus bet kokioms problemoms padengs visas reikalingas išlaidas. Draudimas internetu užsakomas labai greitai ir patogiai. Tiesiog online galite susipažinti su visomis draudimo sąlygomis. Forumuose ir socialinių tinklų grupėse...
  • Masažinės sėdynės automobiliams

    Šiais laikais kai kurie prabangesni automobiliai jau turi ne tik šildomas, bet ir masažines sėdynes. Jei automobilyje, praleidžiate nemažai laiko ir norite komforto bei galite sau leisti paišlaidauti — įsigykite automobilį su integruota masažo sistema: Peugeot 3008 — vairuotojo sėdynėje yra 5 skirtingi masažo tipai, kurie skiriasi intensyvumu / stiprumu, Mercedes-Benz AMG...
  • Elektriniai dviračiai

    Jeigu ieškote pigiai kainuojančios, lengvai važiuojančios, pastangų nereikalaujančios ir ekologiškos transporto priemonės, kuri padės kiekvieną dieną sėkmingai pasiekti darbo vietą bei kitas institucijas – tokiu atveju elektriniai dviračiai vienareikšmiškai yra pats geriausias pasirinkimas. Kodėl? Nes nereikia pastangų, kad dviratis važiuotų, tačiau be kamščių ir nemalonaus benzino kvapo...