KFZ Abfallsammlung und Verarbeitung

  • Tvarkingi automobilio amortizatoriai – ne tik saugumo garantas

    Atėjus pavasariui, automobilių vairuotojams būtina pasirūpinti ne tik vasarinėmis padangomis, bet ir patikrinti transporto priemonės amortizatorius, nuo kurių priklauso automobilio stabilumas ir saugumas, būklę. Kodėl taip svarbu, kad ir kitos automobilių senos dalys patektų pas atliekų tvarkytojus? Automobilių vairuotojai jaučiasi saugūs ir patiria patogumą vairuojant, kai amortizatoriai...
  • Be priežiūros palikti automobiliai iš kiemų ir gatvių dar nedingo

    Bendro naudojimo kiemuose ir nuošalesnėse gatvėse vis dar yra apstu be priežiūros paliktų nenaudojamų automobilių. Neeksploatuojami netvarkingi automobiliai teršia aplinką dėl iš jų tekančių tepalų ir skysčių bei kelia problemų aplinkiniams, nes užima vietą gyvenamųjų rajonų perpildytuose kiemuose ar nuošalesnėse gatvėse, trukdo eismui. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų...
  • Neteisėtai degina automobilių alyvą ir taip mažina išlaidas už šildymą

    Naudota automobilių alyva dėl joje esančių sunkiųjų metalų laikoma pavojinga atlieka, kurią draudžiama šalinti kartu su komunalinėmis ar kitomis atliekomis ir deginti. Nepaisant to, didelis panaudoto tepalo kiekis neteisėtai sudeginamas šildant kai kurių autoservisų, įmonių ar gyventojų patalpas. Neteisėtas automobilių alyvos deginimas amortizuoja šį sezoną itin išaugusias šildymo...
  • Kalnai bešeimininkių padangų apnuogina jų tvarkymo problemas

    Tūkstančiai tonų bešeimininkių padangų, nugulančių nuošalesnėse vietose (pakelėse, miškuose ar vandens telkiniuose), šalia buitinių atliekų konteinerių ar sandėliuojamų senuose pastatuose, kiemuose, kasmet primena, kad esminių pokyčių naudotų padangų tvarkymo rinkoje taip ir neįvyko. Priežasčių, kodėl nesutvarkomos senos padangos, yra ne viena, o viena iš jų – kai kurie padangų...
  • Nenaudojamų automobilių tvarkymo vietų ribojimas taršos nesumažins

    Valdžia užsimojo uždrausti tvarkyti nenaudojamus automobilius fermų ir ūkio paskirties pastatuose. Verslas sako, kad toks draudimas neapsaugos nuo aplinkos taršos ir reikėtų ne drausti, o atvirkščiai – skatinti naudotis tokios paskirties ir neretai vaiduokliais virtusiais pastatais. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) tvarkymo siūlomi taisyklių pakeitimai numato, kad...
  • Lietuviai rado būdą, kaip saugiai įdarbinti naudotas elektromobilių baterijas

    Populiarėjant elektromobiliams, daugėja ir jų naudotų baterijų, kurias reikia perdirbti ar panaudoti dar kartą. Bendrovė BATTEC iš naudotų elektromobilio baterijų sukūrė ir pagamino pirmuosius Lietuvoje stacionarius energijos kaupiklius, kurie sumažins elektros sąskaitas namuose ar įmonėse. Elektromobilių ir hibridinių transporto priemonių ličio jonų baterijos paprastai tarnauja apie 7-10...
  • Priežastys ir pasekmės vairuojant automobilį be filtrų ir katalizatorių

    Lietuvoje vis dar apstu transporto priemonių, turinčių netvarkingą išmetamųjų dujų sistemą dėl juose pašalintų katalizatorių ir kietųjų dalelių filtrų. Šios automobilių dalys dėl jose esančių tauriųjų metalų yra vertingos atliekos, tačiau siekiantys uždarbio ar sutaupyti nesuka sau galvos, kad tokios transporto priemonės itin teršia aplinką. Benzininiuose ir dyzeliniuose automobiliuose...
  • Europos Komisija nusitaikė į automobiliuose naudojamą plastiką

    Kasmet milijonai transporto priemonių Europoje tampa netinkamos eksploatuoti. Kai tokie automobiliai nėra deramai tvarkomi, jie gali kelti grėsmę aplinkai, prarandama milijonai tonų medžiagų, nors jos gali būti perdirbamos. Šiuo metu Europos Komisija peržiūri prieš du dešimtmečius priimtą Direktyvą dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių bei svarsto gamintojams numatyti daugiau...
  • Bėdos dėl mažo naudoto automobilių tepalo surinkimo

    Transporto priemonių parkas Lietuvoje auga, tačiau perdirbimui surenkamo naudoto automobilių tepalo kiekis mažėja. Pavojingų atliekų tvarkytojai sako, kad pandemija dar labiau išryškino alyvos atliekų tvarkymo problemas. Kiek Lietuvoje perdirbama alyvos atliekų ir kur dingsta likusios? Gamintojai ir importuotojai į Lietuvą 2019 metais įvežė beveik 22 tūkst. tonų alyvos, 2018-aisiais –...
  • Kaip bus su pilnai išsikrovusiomis elektromobilių baterijomis?

    Iki 2030 metų Europos keliuose gali jau būti 30 mln. elektromobilių. Kaip bus su pilnai išsikrovusiomis elektromobilių baterijoms ir jų perdirbimu? Automobilių pramonei pasukus elektrifikacijos keliu elektromobilių baterijos po pakartotinio jų panaudojimo kitiems tikslams, pavyzdžiui, energijos kaupimui, ir po visiško jų išsikrovimo turės keliauti į perdirbimą. Nors vidaus degimo varikliais...
  • Ar tikrai kiemuose nebeliks apleistų senų automobilių?

    Nuo 2022 metų neeksploatuojamos transporto priemonės bus greičiau priverstinai išgabenamos iš bendro naudojimo vietų. Tai numato Seime svarstomos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos. Ar bendro naudojimo vietose tikrai nebeliks apleistų senų automobilių? Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos numato, kad transporto priemonės savininkas privalės užtikrinti, jog...
  • Miško paklotė tapo automobilių atliekų sąvartynu

    Senųjų Trakų seniūnijoje rastos bevertės automobilių atliekos neteisėtai buvo pašalintos kartu su galimo teršėjo dokumentais. Ką būtina keisti, kad transporto priemonių atliekos nepatektų į nuošalias vietas? Trakų rajone neteisėtai pašalintas šiukšles, tarp kurių gausu beverčių automobilių atliekų, kartu su draugais rado daug laiko gamtoje praleidžiantis buvęs karininkas ir karo tarnybos...
  • Ar elektrinės transporto priemonės teršia mažiau?

    Pastaraisiais metais gatvėse atsiranda vis daugiau elektra varomų transporto priemonių. Ir tai nestebina, nes klimato kaita skatina šalių vyriausybes ieškoti sprendimų, kaip sumažinti poveikį aplinkai. Elektromobiliai – vienas iš pagrindinių būdų, kurio dėka automobilių pramonė gali apkarpyti išmetamų teršalų kiekį. Kelių transportui tenka 75 proc. anglies dvideginio (CO2) emisijos,...
  • Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos

    Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to važiuojant patiria mažiau patogumo, stabilumo ir saugumo. Amortizatoriai yra vieni svarbiausių automobilio pakabos elementų, nes sugeria...
  • Šaltis numarino automobilio akumuliatorių – kur jį priduoti?

    Kiekvienas vairuojantis automobilį puikiai žino, kad šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių. Kur priduoti seną automobilio akumuliatorių, pavojingą atlieką dėl esančių sunkiųjų metalų ir elektrolito? Automobilių akumuliatoriai, priklausomai nuo klimato zonos, gali tarnauti nuo maždaug 3 iki 10 metų....
  • Bėdos dėl be priežiūros paliktų automobilių

    Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sukelia ne ką mažiau nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams nei sniego pusnys. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad apleistų automobilių skaičius Lietuvoje nemažėja. „Net ir vasarą viešose erdvėse (gatvėse, daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose ar pakelėse) be priežiūros paliktos...
  • Iš kaminų į aplinką jau rūksta automobilių alyva

    Atėjus žiemos sezonui pastebimai sumažėja naudotos automobilių alyvos pridavimas atliekų tvarkytojams. Pagrindinė to priežastis – naudotu tepalu neteisėtai šildomos kai kurių autoservisų ir įmonių patalpos, juo šildyti namus nevengia ir žmonės. Kodėl iš kaminų į aplinką rūkstanti automobilių alyva kenksminga aplinkai ir žmonėms? Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, gamintojai ir...
  • Pagamino elektromobilį tik iš perdirbtų atliekų

    Nyderlandų studentų komanda sukūrė elektrinę transporto priemonę, kuri buvo pagaminta tik iš perdirbtų atliekų. Elektromobilio gamybai buvo naudojamas ne tik perdirbtas plastikas iš vandenyno, bet ir buitinės atliekos. Tikimasi, kad šis eksperimentas paskatins automobilių pramonę panaudoti kuo daugiau perdirbtų medžiagų gamyboje. Dviejų vietų elektromobilį „Luka“, galintį vienu...
  • Keičiu automobilio padangas, o kur dėti senas?

    Automobilių padangos – atliekos, kurių dar apstu miškuose, pakelėse ar kitose nuošalesnėse vietose. Ką privalo žinoti kiekvienas, keičiantis automobilio padangas ir norintis atsikratyti senų? Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovės Astos Pakštaitės-Marcinkienės teigimu, nors taisyklės nesikeičia jau daug metų, transporto priemonių savininkams vis dar kyla klausimų, kaip elgtis...
  • Kiek autoservisų Lietuvoje netvarko atliekų ir kas už tai sumoka?

    Naujausi valstybės institucijų duomenys rodo, kad Lietuvoje transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto veiklą vykdančių asmenų skaičius yra mažiausiai penkis kartus didesnis nei oficialiai priduodančiųjų atliekas. Dėl to automobilinių atliekų sutvarkymo kaina nugula ant gyventojų pečių, atliekos teršia aplinką. Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis (VMI), 2019 metais...