Pastaraisiais metais gatvėse atsiranda vis daugiau elektra varomų transporto priemonių. Ir tai nestebina, nes klimato kaita skatina šalių vyriausybes ieškoti sprendimų, kaip sumažinti poveikį aplinkai. Elektromobiliai – vienas iš pagrindinių būdų, kurio dėka automobilių pramonė gali apkarpyti išmetamų teršalų kiekį.
Kelių transportui tenka 75 proc. anglies dvideginio (CO2) emisijos, kurią į aplinką išmeta transporto pramonė (lėktuvai – 10 proc.), ir sukuria 21 proc. pasaulyje išmetamo CO2 kiekio.
Ar elektrinės transporto priemonės yra geriausias būdas sumažinti pasaulyje išmetamųjų teršalų kiekį ir pasiekti nulinę taršą? Atsakymas būtų taip ir ne, rašo newseu.cgtn.com. Akivaizdu, kad elektrinės transporto priemonės per visą jų naudojimo ciklą yra gerokai mažiau teršiančios nei benzininiai ir dyzeliniai automobiliai, tačiau mažesnė tarša nereiškia, kad apskritai nėra taršos ir elektromobiliai taip pat neteršia aplinkos.
Įprasta transporto priemonė turi vidaus degimo variklį, kuris, degindamas iškastinį kurą, pagamina energiją automobiliui judėti. Benzininiai ir dyzeliniai automobiliai išmeta į aplinką CO2, t. y., išskiria šiltnamio efektą sukeliančias dujas, turinčias įtakos klimato pokyčiams. Maža to, ore tvyrantys toksiški garai gali patekti giliai į žmonių plaučius ir net sukelti ligų, pavyzdžiui, vėžį. Elektra varomo automobilio baterija kaupia elektros energiją, kuri maitina elektros variklį. Elektra varomos transporto priemonės neišmeta jokių išmetamųjų dujų važiuojant, tačiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija susidaro kitose šių transporto priemonių gamybos dalyse.
Kada elektromobiliai kenkia aplinkai?
Elektrinės transporto priemonės sulaukia bene daugiausiai kritikos dėl to, kad jų gamybai reikia 1,5 karto daugiau energijos nei įprastiems automobiliams pagaminti. Visgi, prieš darant išvadas svarbu įvertinti visą elektrinės transporto priemonės gyvavimo ciklą ir bendrą išmetamų teršalų kiekį per visą jos eksploatavimo laiką, t. y., įvertinti tokius veiksnius, kaip išteklių gavyba, žaliavų perdirbimas ir pagaliau, kokį anglies pėdsaką turi pačios transporto priemonės gamyba.
Elektromobilių ličio jonų baterijoms pagaminti reikia daug retų iškastinių žaliavų, kaip litis, nikelis ir kobaltas, kurias iškasus būtina rafinuoti ir tik tada panaudoti baterijų gamyboje. Šis procesas dėl vandens, šilumos ir sterilių sąlygų reikalauja itin daug energijos. Be to, dauguma šių medžiagų išgaunama už Europos Sąjungos ribų, sunkoka užtikrinti, kad tokios medžiagos kaip kobaltas būtų iškasamos etiškai, saugiai ir nedarant žalingo poveikio aplinkai.
Tokiose šalyse kaip Kinija, Japonija ir Pietų Korėja, kur gaminama didelė baterijų dalis, elektros energijos gamyba labai priklauso nuo anglies, o tai padidina išmetamų CO2 dujų kiekį baterijų gamyboje. Naujausia IVL Švedijos aplinkos tyrimų instituto ataskaita parodė, kad gamyboje vienos ličio jonų baterijos kilovatvalandė išmeta vidutiniškai nuo 61 iki 106 kilogramų CO2 ekvivalentų. Tai reiškia, kad tiek baterijų, tiek visos elektrinės transporto priemonės surinkimo linija gamyboje skleidžia šiltnamio efektą sukeliančias dujas.
Išmetamųjų teršalų kiekis priklauso dar ir nuo to, kokioje šalyje elektrinė transporto priemonė naudojama ir įkraunama. Kuo šalyje naudojama švaresnė elektros energijos rūšis, pavyzdžiui, energija gaminama iš atsinaujinančių šaltinių, o ne iš iškastinio kuro, tuo mažiau pagaminama išmetamų teršalų įkraunant elektromobilį ir jis naudojamas ekologiškiau.
Eksploatacijos pabaiga
Visgi, elektrinės transporto priemonės eksploatacijos pabaiga turi mažiausią poveikį bendrai išmetamai emisijai. Maža to, atsiranda gerų galimybių sumažinti poveikį klimatui. Kodėl?
Pirma, naudotų baterijų metalų perdirbimas mažina naujų žaliavų poreikį. Šiuo metu Europoje kobaltas, nikelis ir varis perdirbami gana efektyviai, priešingai nei litis, kurio perdirbimo mastas nėra didelis dėl didelių perdirbimo išlaidų, palyginti žemų žaliavų kainų ir nedidelių surinktų baterijų kiekių, konstatuojama švedų ataskaitoje.
Didžiausio pasaulyje aplinkosauginio tinklo „Friends of the Earth Europe“ duomenimis, Europos rinkoje surenkama tik 5 proc. ličio, o likusi dalis buvo arba sudeginta, arba išmesta į sąvartynus ir tai kenkia aplinkai.
„Tačiau vis labiau populiarėjančios elektrinės transporto priemonės ir naujos technologijos, skirtos geriau pakartotinai naudoti ir perdirbti baterijas bei automobilių komponentus, gali padėti sumažinti naujų žaliavų gavybos poveikį aplinkai. Kita vertus, Europos Komisija (EK) siekia, kad pramoninės, automobilių arba elektra varomų transporto priemonių baterijos turėtų būti surenkamos ir perdirbtos visos, kad būtų išgautos vertingos medžiagos, kaip kobaltas, litis, nikelis ir švinas ir taip taupomi gamtos ištekliai“, – sako Aplinkos apsaugos instituto, sukūrusio elektriniam transportui skirtą svetainę www.elv.lt, vadovas Alfredas Skinulis.
EK prognozuoja, kad baterijų paklausa iki 2030 metų išaugs 14 kartų, o daugiausia dėl elektra varomo transporto.
Lietuviai juokauja, kad BMW markės transporto priemonės yra pačios populiariausios Lietuvoje. Žinoma, tai nėra faktas, tačiau keliuose tikrai galime pastebėti nemažai šios markės automobilių, tad natūraliai kyla klausimas – ar tai nėra vienas mėgstamiausių lietuvių pasirinkimų?
BMW labiausiai džiugina patrauklia išvaizda. Daugeliui žmonių svarbu ir tai, kad mašina pasižymi geru...
Atėjus padangų keitimo metui, galioja penkios pagrindinės taisyklės, kurias pravartu žinoti kiekvienam automobilio vairuotojui.
Pirma taisyklė. Keičiantys padangas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėje (servise) čia gali nemokamai palikti tiek padangų, kiek keičia.
Antra taisyklė. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti nenaudojamas padangas, jeigu...
Elektromobilių rinka Lietuvoje kol kas yra apmirusi, nes pirkėjai laukia subsidijų mokėjimo atnaujinimo ir naujų elektromobilių neperka. Tačiau automobilių gamintojai nesnaudžia ir pristato rinkai naujus modelius, o artimiausia naujiena elektromobilių ekonominiame segmente bus „Dacia“ elektromobilis „Spring“.
Bendrovės „Lautra Motors”, kuri yra įgaliota...
Senųjų Trakų seniūnijoje rastos bevertės automobilių atliekos neteisėtai buvo pašalintos kartu su galimo teršėjo dokumentais. Ką būtina keisti, kad transporto priemonių atliekos nepatektų į nuošalias vietas?
Trakų rajone neteisėtai pašalintas šiukšles, tarp kurių gausu beverčių automobilių atliekų, kartu su draugais rado daug laiko gamtoje praleidžiantis buvęs karininkas ir karo tarnybos...
Šių metų vasario pradžioje Lietuvoje nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti ir į tai rinka reagavo drastiškai – elektromobilių registracija šalyje sumažėjo kartais. Rinkos dalyviai fragmentuotą paramos teikimą vertina kaip aiškios ilgalaikės elektromobilių plėtros strategijos nebuvimą.
„Regitros“ duomenimis, 2021 metų vasarį Lietuvoje buvo įregistruoti 37-i...
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to važiuojant patiria mažiau patogumo, stabilumo ir saugumo.
Amortizatoriai yra vieni svarbiausių automobilio pakabos elementų, nes sugeria...
Kad automobilis yra viena iš tų priemonių, kuri gerokai gali prisidėti prie to, kad mūsų kasdienybė būtų dar gražesnė, patogesnė ir saugesnė, su tuo sutiks visi. Tačiau netrūksta tokių, kurie kone kiekvieną rytą pradeda mintimi, kaip būtų smagu, išėjus iš namų, sėsti į naujesnį automobilį, tačiau jau vos už kelių akimirkų save bara už tuščias kalbas ir primena, kad dar bent jau penkmetį...
Kiekvienas vairuojantis automobilį puikiai žino, kad šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių. Kur priduoti seną automobilio akumuliatorių, pavojingą atlieką dėl esančių sunkiųjų metalų ir elektrolito?
Automobilių akumuliatoriai, priklausomai nuo klimato zonos, gali tarnauti nuo maždaug 3 iki 10 metų....
Renkantis suvirinimo aparatą svarbu žinoti su kokiu ir kokio storio metalu dirbsite, pagal tai galite nuspręsti kokio galingumo aparatas, Jums, reikalingas. Taip pat vertėtų atsižvelgti į suvirinimo aparato svorį ir kainą. Suvirinimo aparato kaina priklauso nuo jo galimybių, galios, komplekte esančiu priedų ir gaminto. Brangesni suvirinimo aparatai, dažniausia turi daugiau papildomų funkcijų...
Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sukelia ne ką mažiau nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams nei sniego pusnys. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad apleistų automobilių skaičius Lietuvoje nemažėja.
„Net ir vasarą viešose erdvėse (gatvėse, daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose ar pakelėse) be priežiūros paliktos...
Įvairių remonto paslaugų teikėjai savo veiklos negalėtų kokybiškai vykdyti, jei jų dirbtuvėse nebūtų oro kompresorių, pripūtimo įrangos. Tai – viena svarbiausių investicijų, kad remonto darbai būtų atliekami greitai, patikimai, efektyviai. Tačiau taip pat dėmesį vertėtų atkreipti ir į tai, kad tokia investicija yra ir viena brangiausių. Taigi, nieko keista, kodėl kiekvienas įsigijęs...
Jei atėjus pavasariui ar vasarai, klimato sąlygos ypač dažnai būna labai palankios tolimoms bei artimoms kelionėms, tai, prasidėjus rudeniui ar įsibėgėjus žiemai, dažnas nebedrįsta leistis į labai tolimas keliones, nes negali tikėtis visiško saugumo. Žinoma, būtų galima išvardinti daugybę kelioninių tikslų, kurių nebūtina siekti rudenį ar žiemos metu ir jiems skirtas keliones suplanuoti orams...
Atėjus žiemos sezonui pastebimai sumažėja naudotos automobilių alyvos pridavimas atliekų tvarkytojams. Pagrindinė to priežastis – naudotu tepalu neteisėtai šildomos kai kurių autoservisų ir įmonių patalpos, juo šildyti namus nevengia ir žmonės. Kodėl iš kaminų į aplinką rūkstanti automobilių alyva kenksminga aplinkai ir žmonėms?
Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, gamintojai ir...
Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje ūgtelėjo 2,2 karto. Ką rinkos ekspertai prognozuoja šiais metais ir ką mano apie valstybės paramą perkantiems elektromobilius bei esamą jiems infrastruktūrą? Pagaliau, kada ateis metas, kai naujų elektrinių transporto priemonių pardavimas bus bent jau toks pat kaip tradicinių automobilių?
„Regitros“ duomenimis, šių metų sausio 1-ąją...
Norvegija tapo pirmąja pasaulyje šalimi, kurioje elektromobilių pardavimas praėjusiais metais aplenkė benzininius, dyzelinius ir hibridinius automobilius. Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ įsiveržė į lyderius, į antrąją vietą nustumdamas JAV elektromobilių gamintoją „Tesla“.
Baterija varomos elektrinės transporto priemonės Norvegijoje sudarė 54,3 proc....
Auto.lt slapukų surinkta informacija leidžia užtikrinti galimybę vartotojams naršyti patogiau, teikti patrauklius
pasiūlymus bei daugiau sužinoti apie vartotojų elgesį, analizuoti tendencijas ir tobulinti svetainę, klientų aptarnavimą
bei UAB "Saulės Spektras" teikiamas paslaugas. Sutikdami, paspauskite mygtuką „Leisti slapukus“.
Šiuos slapukus naudojame savo lankytojams ir stengiamės pasiūlyti paprastą bei pažangią svetainę, kuri automatiškai
prisitaiko prie jų poreikių ir norų. Norėdami tai pasiekti naudojame techninius slapukus, kurie padeda rodyti Jums
mūsų svetainę, padeda užtikrinti jos funkcionalumą, sukurti vartotojo paskyrą, prisijungti ir kitaip apdoroti pagal
funkcionalumą. Šie techniniai slapukai yra būtini tinkamam mūsų svetainės funkcionavimui.
Šiuos slapukus naudojame prisiminti Jūsų pageidavimus ir padėti naudotis mūsų svetaine veiksmingai bei efektyviai.
Pavyzdžiui, šie slapukai prisimena Jūsų pageidaujamą kalbą, paieškas ir anksčiau peržiūrėtas paslaugas/prekes. Šiuos
slapukus galime naudoti ir Jūsų registracijos informacijai prisiminti, kad kaskart apsilankius mūsų svetainėje Jums
nereikėtų iš naujo įvesti prisijungimo duomenų. Šie funkciniai slapukai nėra būtini svetainei funkcionuoti, tačiau
prideda funkcionalumo ir pagerina Jūsų naudojimosi Bendrovės svetaine patirtį.
Šiuos slapukus naudojame įgyti įžvalgų apie tai, kaip mūsų lankytojai naudojasi Bendrovės svetaine. Tokiu būdu
galime optimizuoti ir pagerinti savo svetainę, suprasti reklamų ir komunikacijos efektyvumą bei užtikrinti, kad vis dar
esame įdomūs ir aktualūs. Galime rinkti duomenis apie Jūsų peržiūrėtus internetinius puslapius, iš kurių puslapių
atėjote, bei informaciją apie datą ir laiką. Tai taip pat reiškia, kad galime naudoti informaciją apie Jus ir tai, kaip
naudojate Bendrovėje svetainę, pavyzdžiui, apsilankymo dažnumą, paspaudimų skaičių tam tikrame puslapyje,
naudotus paieškos žodžius ir kt. Kaip mūsų reklaminių kampanijų dalį, galime panaudoti analitinius slapukus, kad
sužinotume, kaip vartotojai naršo mūsų svetainėje po to, kai jiems parodoma reklama internete. Tai gali apimti ir
reklamas trečiųjų šalių svetainėse.
Šiuos slapukus naudojame savo ir trečiųjų šalių slapukus, kad savo bei kitose svetainėse rodytume suasmenintą
reklamą. Tai vadinama „pakartotine rinkodara“, kuri pagrįsta naršymo veiksmais, pavyzdžiui, Jūsų ieškotomis,
peržiūrėtomis prekėmis/paslaugomis.
Šiuos slapukus naudojame, kurių klasifikavimą vykdome kartu su atskirų slapukų teikėjais.
Šie slapukai nenaudojami.
Kaip UAB "Saulės Spektras" (toliau – Bendrovė) naudoja slapukus?
Auto.lt slapukų surinkta informacija leidžia užtikrinti galimybę vartotojams naršyti patogiau, teikti patrauklius
pasiūlymus bei daugiau sužinoti apie vartotojų elgesį, analizuoti tendencijas ir tobulinti svetainę, klientų aptarnavimą
bei Bendrovės teikiamas paslaugas.
Kas yra slapukai?
Slapukas (angl. Cookie) – tai mažas tekstinis failas, kurį interneto svetainė įrašo į Jūsų kompiuterio arba mobilaus prietaiso naršyklę, kai Jūs apsilankote svetainėje. Sekantį kartą apsilankius svetainėje šis failas gali būti nuskaitytas, kad svetainė galėtų atpažinti Jūsų kompiuterį ar mobilųjį prietaisą.
Slapukų surinkta informacija leidžia mums užtikrinti Jūsų galimybę naršyti patogiau, teikti Jums patrauklius pasiūlymus bei daugiau sužinoti apie svetainės naudotojų elgesį, analizuoti tendencijas ir tobulinti svetainę, klientų aptarnavimą ir Bendrovės teikiamas paslaugas.
Slapukai taip pat naudojami tam, kad būtų užregistruota, ar sutinkate, kad Bendrovės svetainėje būtų naudojami slapukai, kad šis klausimas nebūtų užduodamas kiekvieną kartą apsilankant svetainėje. Visus naudojamus slapukus ir jų aprašymus galite matyti slapukų išklotinėje.
Kokius slapukus naudoja Bendrovė?
Būtinieji
Šiuos slapukus naudojame savo lankytojams ir stengiamės pasiūlyti paprastą bei pažangią svetainę, kuri automatiškai
prisitaiko prie jų poreikių ir norų. Norėdami tai pasiekti naudojame techninius slapukus, kurie padeda rodyti Jums
mūsų svetainę, padeda užtikrinti jos funkcionalumą, sukurti vartotojo paskyrą, prisijungti ir kitaip apdoroti pagal
funkcionalumą. Šie techniniai slapukai yra būtini tinkamam mūsų svetainės funkcionavimui.
Funkciniai
Šiuos slapukus naudojame prisiminti Jūsų pageidavimus ir padėti naudotis mūsų svetaine veiksmingai bei efektyviai.
Pavyzdžiui, šie slapukai prisimena Jūsų pageidaujamą kalbą, paieškas ir anksčiau peržiūrėtas paslaugas/prekes. Šiuos
slapukus galime naudoti ir Jūsų registracijos informacijai prisiminti, kad kaskart apsilankius mūsų svetainėje Jums
nereikėtų iš naujo įvesti prisijungimo duomenų. Šie funkciniai slapukai nėra būtini svetainei funkcionuoti, tačiau
prideda funkcionalumo ir pagerina Jūsų naudojimosi Bendrovės svetaine patirtį.
Statistiniai
Šiuos slapukus naudojame įgyti įžvalgų apie tai, kaip mūsų lankytojai naudojasi Bendrovės svetaine. Tokiu būdu
galime optimizuoti ir pagerinti savo svetainę, suprasti reklamų ir komunikacijos efektyvumą bei užtikrinti, kad vis dar
esame įdomūs ir aktualūs. Galime rinkti duomenis apie Jūsų peržiūrėtus internetinius puslapius, iš kurių puslapių
atėjote, bei informaciją apie datą ir laiką. Tai taip pat reiškia, kad galime naudoti informaciją apie Jus ir tai, kaip
naudojate Bendrovėje svetainę, pavyzdžiui, apsilankymo dažnumą, paspaudimų skaičių tam tikrame puslapyje,
naudotus paieškos žodžius ir kt. Kaip mūsų reklaminių kampanijų dalį, galime panaudoti analitinius slapukus, kad
sužinotume, kaip vartotojai naršo mūsų svetainėje po to, kai jiems parodoma reklama internete. Tai gali apimti ir
reklamas trečiųjų šalių svetainėse.
Reklaminiai
Šiuos slapukus naudojame savo ir trečiųjų šalių slapukus, kad savo bei kitose svetainėse rodytume suasmenintą
reklamą. Tai vadinama „pakartotine rinkodara“, kuri pagrįsta naršymo veiksmais, pavyzdžiui, Jūsų ieškotomis,
peržiūrėtomis prekėmis/paslaugomis.
Neklasifikuoti slapukai
Šiuos slapukus naudojame, kurių klasifikavimą vykdome kartu su atskirų slapukų teikėjais.
Kas yra konversijų sekimas „Pixel“?
„Pixel“ žyma – tai yra vadinamas (angl. web beacons), (angl. clear GIFs) arba paslėptas programinis kodas. „Pixel“
žyma renka informaciją su trumpais programinio kodo fragmentais, kurie perkelia šią informaciją į mažą grafinį
vaizdą (paprastai nematomą) apie Jūsų veiksmus, kuriuos atliekate mūsų svetainėje. Surinkta informacija
persiunčiama į “Pixel” paslaugų tiekėjo serverį, priešingai nei slapukai įrašydami į Jūsų naršyklę. „Pixel“ gali rinkti
įvairią informacija apie Jūsų veiksmus mūsų svetainėje, mygtukų paspaudimus tam tikrose vietose, pildomų formų
laukų informaciją, IP adresą, informaciją apie naudojamą interneto naršyklę ir kt. „Pixel“ žyma taip pat atpažįsta tam
tikros rūšies informaciją Jūsų kompiuteryje, pvz., esamus slapukus ir juose užfiksuotą informaciją, tokiu būdų padeda
parinkti Jums reklamas, jas optimizuoti pagal surinktus duomenis, kurti tikslines auditorijas būsimoms reklamoms ir
pakartotinės rinkodaros pasiūlymus potencialiems klientams – žmonėms, kurie jau ėmėsi tam tikrų veiksmų mūsų
svetainėje.
Kaip Bendrovė naudoja konversijų sekimą „Pixel“?
„Pixel“ mes naudojame kaip analizės įrankį, leidžiantį įvertinti reklamos efektyvumą, suprasdamas veiksmus, kuriuos
atliekate mūsų svetainėje. Mums padeda stebėti reklamas, optimizuoti jas pagal surinktus duomenis, kurti tikslines
auditorijas būsimoms reklamoms ir pakartotinės rinkodaros pasiūlymus potencialiems klientams – žmonėms, kurie
jau ėmėsi tam tikrų veiksmų mūsų svetainėje. Visus naudojamus „Pixel“ ir jų aprašymus galite matyti slapukų ir
„Pixel“ išklotinėje.
Duomenys apie naudojamus slapukus ir „Pixel“
Mūsų svetainėje yra nuorodų į kitų asmenų, įmonių ar organizacijų interneto tinklalapius. Atkreipiame dėmesį, kad
Bendrovė nėra atsakinga už tokių interneto tinklalapių turinį ar jų naudojamus privatumo užtikrinimo principus. Tad
jei paspaudę nuorodą iš Bendrovės interneto svetainės pateksite į kitus tinklalapius, turėtumėte atskirai pasidomėti
jų privatumo politika.
Kas turi prieigą prie Jūsų duomenų?
Prieigą prie statistinių duomenų apie Bendrovės svetainės lankytojus turi Bendrovės darbuotojai, dirbantys
Bendrovės rinkodaros ir IT padaliniuose, kurie yra atsakingi už šių duomenų analizę ir interneto svetainės
tobulinimą.
Prieigą prie techninių įrašų taip pat gali turėti Bendrovės partneriai, kurie teikia Bendrovės interneto svetainės
turinio valdymo įrankius.
Visus kitus mūsų partnerius ir jų privatumo politikas galite matyti slapukų įrankyje, skiltyje „Slapukų aprašas“:
Parodyti slapukų įrankį.
Kiek Bendrovė išsaugo Jūsų duomenis?
Bendrovės naudoja surinktus duomenis analizei iki trejų metų. Slapukai paprastai galioja trumpai, priklauso nuo
slapuko tipo (vieną dieną, savaitę ar mėnesį), bet kai kuriais atvejais gali galioti ir iki dvejų metų. Tikslius slapukų
galiojimo terminus galite matyti slapukų įrankyje, skiltyje „Slapukų aprašas“: Parodyti slapukų įrankį.
Jeigu esate davę sutikimą slapukams, savo sutikimą galite atšaukti paspaudę šią nuorodą, matysite, kad slapukų
sutikimas yra atšauktas, kai perkrausite svetainę iš naujo: ATŠAUKTI DUOTĄ SLAPUKŲ SUTIKIMĄ (Taip pat sutikimą
galite atšaukti atžymėję varneles ir patvirtindami savo pasirinkimą slapukų įrankyje)
Norėdami daugiau sužinoti apie slapukus ir kaip juos tvarkyti ar pašalinti, tiesiog apsilankykite
puslapyje www.allaboutcookies.org ir Jūsų naršyklės pagalbos puslapyje.
Kokias teises Jūs turite ir kaip galite jas įgyvendinti?
Jūs turite šias duomenų subjektų teises:
žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą;
gauti informaciją, iš kokių šaltinių ir kokie asmens duomenys surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi, kokiems
duomenų gavėjams teikiami ir buvo teikti;
reikalauti ištaisyti tvarkomus savo asmens duomenis, jei duomenys netikslūs ir / ar nepilni;
reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymą, jei tvarkomi
pertekliniai asmens duomenys, jei atšaukiate savo sutikimą ar yra tam kitas pakankamas pagrindas;
susistemintu, įprastai naudojamu ir kompiuterio skaitomu formatu gauti sus savimi susijusius asmens
duomenis, kuriuos Jūs pateikėte Bendrovei, ir persiųsti tuos duomenis kitam duomenų valdytojui, arba
reikalauti, kad Bendrovė tiesiogiai persiųstų šiuos asmens duomenis kitam duomenų valdytojui, kai tai
techniškai įmanoma (teisė į duomenų perkeliamumą).
Jeigu ketinate įgyvendinti savo teises, galite kreiptis į Bendrovę el. paštu info@saulesspektras.lt. Atkreipiame dėmesį, kad
įgyvendinant savo teises, Jūs privalote tinkamai patvirtinti savo asmens tapatybę. Todėl ketindamas siųsti prašymą
Bendrovei, privalote teisės aktų nustatyta tvarka elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti
Jus, patvirtinti savo asmens tapatybę.
Mes nevykdome tokio profiliavimo, kuris gali sukelti teisines pasekmes ar gali daryti didelį poveikį jums, tačiau
teikiant individualizuotus rinkodaros pasiūlymus, jūs galite būti priskirtas atitinkamai klientų kategorijai. Atsižvelgiant
į tai, jūs turite teisę reikalauti žmogaus įsikišimo, pareikšti savo požiūrį ir ginčyti sprendimą.
Jeigu esate davę sutikimą dėl Tiesioginės rinkodaros pranešimų gavimo, turite teisę bet kada atšaukti šį sutikimą
susisiekę su mumis el. paštu info@saulesspektras.lt ar elektroniniame laiške paspaudęs nuorodą, kuri leidžia atsisakyti
tiesioginės rinkodaros pranešimų gavimo.
Turėdami abejonių dėl asmens duomenų tvarkymo ar ketindami įgyvendinti savo teises, galite bet kada kreiptis el.
paštu info@saulesspektras.lt. Nors informacija teikiama nemokamai, tačiau jeigu jūsų siunčiami prašymai yra akivaizdžiai
nepagrįsti arba neproporcingi, visų pirma dėl jų pasikartojančio turinio, turime teisę imti pagrįstą mokestį,
atsižvelgdami į informacijos teikimo arba pranešimų ar veiksmų, kurių prašoma, administracines išlaidas, arba
atsisakyti imtis veiksmų pagal tokį prašymą.
Jeigu manote, kad mes netinkamai tvarkome jūsų duomenis ar neįgyvendiname jūsų teisių, galite pateikti skundą
Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (ada@ada.lt), tačiau atminkite, kad mes visada pasirengę visus
nesklandumus išsiaiškinti kartu su Jumis.