Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutokosmetika, eksploatacinės medžiagosAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių elektronika, elektros įrangaAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiNaudotos automobilių dalys, autolaužynaiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilių spynelių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasVariklių remontasVariklių galvučių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaAutoservisų įrangos remontasDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklų remontasMotociklų, motorolerių dalysMotociklai, dviračiai, motoroleriaiPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasAutomobilių utilizavimasAutomobilių klubai, automobilių sportasAutomobilių raktų gamyba, avarinis atrakinimasDraudiminių įvykių administravimasMokymo įstaigosPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Oro kompresorių tipai ir pasirinkimas

2019 m. lapkričio 5 d.
Oro kompresorius

Oro kompresorius

Oro kompresorius – tai įrenginys, kuris elektros variklio pagalba suspaudžia orą. Kad kompresoriui nereikėtų dirbti pastoviai, suspaustas oras kaupiamas plieninėje talpykloje – rinktuve, arba kitaip sakant resiveryje. Resiveris – tai talpa, kurioje atitinkamame slėgyje kaupiamas suspaustas oras. Jis reikalingas tam, kad kompresorius įsijungtų tik esant būtinybei, t.y. palaikyti reikalingą slėgį suspausto oro sistemoje. Kuo mažesnis suspausto oro suvartojimas ir slėgio svyravimas, tuo mažesnės talpos gali būti resiveris, beje, jei kompresorius yra jungiamas su suspausto oro sistema, kitaip sakant – suspausto oro vamzdynas taip pat atlieka rinktuvo ar resiverio darbą. Kompresoriai gali būti sraigtiniai ir stūmokliniai. Pagal naudojimo paskirtį jie gali būti plataus naudojimo oro kompresoriai, kurie yra skirti paprastesnėms suslėgto oro tiekimo užduotims namų aplinkoje, skirti sudėtingoms sąlygoms statybos darbų aikštelėse ir komercinio tipo kompresoriai, kai pastovaus suslėgto oro tiekimo reikia kasdien. Pastarieji pasižymi pažangiausia technologija bei maksimaliu efektyvumu.

Stūmokliniai kompresoriai

Tai populiariausias ir autoservisuose plačiausiai paplitęs kompresorių tipas. Jie dažniausiai naudojami, kai klientui būtinas slėgis – nedaugiau nei 10 arba 15 barų, arba kai oro poreikis neviršija 1600 - 2000 l/min. Tokio tipo kompresoriai gaminami su tiesiogine arba diržine pavara. Patys paprasčiausi stūmokliniai kompresoriai yra:

Tiesioginės pavaros oro kompresoriai

Tiesioginiais jie vadinami dėl to, kad kompresoriaus siurblys yra sujungtas tiesiai su elektros variklio ašimi. Šie kompresoriai pasižymi saugiu ir paprastu naudojimu, patogiu transportavimu. Integruotas filtras, reguliuojantis oro įėjimo kanalą, yra apsaugotas nuo pažeidimų. Šie kompresoriai turi karterio „apžiūros akutę“. Tepalo lygis privalo būti palaikomas lygiai arba truputį aukščiau akutės centro kompresoriui dirbant. Žemas tepalo lygis gali sukelti tepimo trūkumą. Per didelis tepalo lygis gali sukelti tepalo patekimą į cilindrą, dėl ko gali būti sulaužyti kompresoriaus vožtuvai, arba per daug padidinti tepalo cirkuliaciją. Reiktų žinoti – mažo našumo kompresoriai stūmokliniai būna su tiesiogine pavara. Jie triukšmingesnis, bet juos lengva eksploatuoti, transportuoti (dėl jų dydžio), jie sąlyginai pigesni lyginant su panašių parametrų kompresoriais diržinėmis pavaromis. Didesnio našumo stūmokliniai kompresoriai retai būna su tiesiogine pavara. Stūmoklinių tiesioginės oro pavaros kompresorių pajėgumas – nuo 200 iki 300 l/min. Maksimali resiverio talpa iki 100 l. Slėgis – 8 - 9 barai.

Kompresoriai su diržine pavara

Šio tipo kompresoriai yra patikimesni, turi didesnį pajėgumą, negu tiesioginės pavaros kompresoriai. Dėl sumažėjusių apsukų, ne tik šių kompresorių keliamas triukšmo lygis yra sąlyginai mažas, bet ir prailgintas tarnavimo laikas. Šiuose kompresoriuose numatytas gamintojo tinkamas aušinimas, kuris pasiekiamas dėl galingo vėdinamo oro nukreipimo į kaistančius kompresoriaus mazgus. Šių kompresorių pajėgumas – iki 2000 l/min. Resiverių talpa iki 500 l., nors stacionarūs rinktuvai gali būti ir didesni. Kompresoriai su diržine pavara skirstomi į dvi kategorijas: vienos arba dviejų pakopų. Dviejų pakopų kompresorius suspaustą orą atvėsina pirmojoje pakopoje, o antrojoje pakopoje oro suslėgimas vyksta dar kartą. Dviejų pakopų kompresoriaus pagalba yra užtikrinamas aukštas efektyvumo lygis. Šie kompresoriai dirba tyliau, negu vienos pakopos oro kompresoriai, todėl puikiai tinka nenutrūkstamam ir didelės apkrovos reikalaujančiam darbui.

Sraigtiniai kompresoriai

Tai kompresoriai, kurie naudojami nenutrūkstamai suspausto oro gamybai. Tai ilgai tarnaujantys, ekonomiški oro kompresoriai, turintys elektroninį valdymą, tiekiantys švaresnį orą ir dirbantys tyliau nei stūmokliniai kompresoriai. Šiuo metu tai pats tinkamiausias variantas dideliam autoservisui. Jeigu suspaustas oras reikalingas automobilių dažymui, tai vienareikšmiškai reikia rinktis sraigtinį kompresorių, kadangi dažymui reikia daug daugiau kokybiško oro srauto, negu padangų montavimo staklėms. Didžioji dauguma sraigtinių kompresorių yra sukomplektuoti su oro džiovintuvu-aušintuvu, smulkaus valymo filtru, slėgio reguliatoriumi, automatinio valdymo bloku, kuris automatiškai reguliuoja įjungimo ir išjungimo laiką, oro džiovintuvo darbą, periodiškai nuleidžia susikaupusį kondensatą, savaiminę diagnostiką ir informuoja apie planinį techninį aptarnavimą. Pastovaus tepimo dėka sraigtų pora gali ištisą parą gaminti spaustą orą. Praktiškai visuose didesniuose autoservisuose ar kituose gamybiniuose objektuose, kur suspausto oro poreikis yra didesnis nei 1600 l/min, rekomenduojama statyti sraigtinius kompresorius. Sraigtiniuose kompresoriuose orą suspaudžia dviejų besisukančių sraigtų grupė. Šie kompresoriai gali dirbti nepertraukiamai, išjungiant tik planiniam techniniam aptarnavimui. Be to, dirba tyliai, pasižymi ilgaamžiškumu ir sunaudoja daug mažiau elektros energijos tam pačiam oro kiekiui suspausti, negu stūmokliniai kompresoriai. Sraigtinių kompresorių darbo resursai yra žymiai didesni, todėl šie kompresoriai yra žymiai pranašesni už kitus ir vis labiau įsivyrauja ypač didesnėse gamybinėse įmonėse.

Kompresoriaus pasirinkimas

Mūsų įmonė tiesiogiai importuoja stūmoklinius ir sraigtinius kompresorius be tarpininkų, dėl šios priežasties galime pasiūlyti geresnę kainą bei geresnį aptarnavimą. Taip pat mūsų įmonė specializuojasi suspausto oro sistemų montavime ir esame sumontavę daugiau nei 300 įvairaus dydžio ir specifikos suspausto oro sistemų. Galime pasiūlyti ir sumontuoti suspausto oro vamzdyną iš plastiko, aliuminio ar metalo vamzdžių.

Šaltinis

Nauji straipsniai

  • Virtualus nuotolinis automechanikų mokymasis iš namų – Electude.lt

    KAS YRA ELECTUDE? Electude yra kompanija, sukūrusi pažangiausią visame pasaulyje automobilių srities elektroninio mokymo technologiją, kuria naudojasi tūkstančiai mokyklų, kompanijų ir vyriausybinių organizacijų daugiau kaip 50 – yje šalių. Šią kompaniją 1990 m. įkūrė du automobilių srities dėstytojai, panaudodami visiškai naują požiūrį į automobilizmo mokymo procesą. Electude...
  • Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?

    Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas. Naudojimasis nuosavu automobiliu leidžia išvengti viešojo transporto ir tiesioginio kontakto su aplinka. Kaip saugiai pakeisti padangas karantino metu ir kur dėti netinkamas naudojimui? Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo balandžio 1 d. transporto priemonės jau gali važiuoti su vasarinėmis...
  • Kada yra naudojamos vasarinės padangos?

    Vasarines padangas galima naudoti nuo pavasario vidurio iki rudens pabaigos. Vasarinės padangos nėra būtinos. Pagal įstatymus vasarą galima turėti ir žiemines padangas. Tačiau tai būtų itin nesaugu, todėl geriau jas pakeisti į vasarines padangas. Vasarinės padangos yra labai saugios, komfortiškos ir ekonomiškos. Taip pat, jos yra tylios. Tai yra puikus pasirinkimas šiltiems orams. Vasarinės...
  • Daugėja pranešimų apie be priežiūros paliktus automobilius. Kur priduoti netinkamus eksploatuoti automobilius?

    Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės kelia nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams. Maža to, apleisti automobiliai neretai tampa aplinkos taršos šaltiniu. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad šios problemos mastas tik didėja. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) pernai iš gyventojų gavo apie...
  • Ką daryti, kad kondicionierių pildymo stotelės tarnautų ilgai?

    Dažnai girdime klausimą, ką daryti, kad kondicionierių pildymo stotelės tarnautų ilgai? Daug klientų galvoja, kad tai yra tik vakuumo siurblio alyvos ir filtrų keitimas. Deja, to nepakanka, kad kondicionierių pildymo įranga tarnautų ilgai ir nepriekaištingai. Aptarnavimo darbus atliekame laikydamiesi gamintojų reikalavimų ir tai nėra tik alyvos ir filtrų keitimas. Kad stotelė ilgiau tarnautų...
  • Kodėl negalima ir neverta kaupti automobilio senų akumuliatorių?

    Lietuvoje kiekvienais metais susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių, kuriuos gamintojai ir importuotojai parduoda rinkoje atskirai. Nemažai akumuliatorių, kuriuos irgi būtina tinkamai perdirbti, į šalį įvažiuoja ir su transporto priemonėmis. Kur gyventojams priduoti šias pavojingas atliekas, sudėtyje turinčių sunkiųjų metalų ir elektrolito? Seni automobilių...
  • Kaip greitai atsisakysime kobalto naudojimo elektromobilių baterijose?

    Elektromobiliai tampa pigesni ir jų pardavimas auga, tačiau jų sėkmė ateityje gali priklausyti nuo pagrindinio ingrediento – sunkiojo metalo kobalto – atsisakymo. Mineralas naudojamas ličio jonų akumuliatoriuose, kurių teikiama energija yra varomi elektromobiliai, o pastarųjų paklausa nuolat auga. „Iškastiniu kuru varomų transporto priemonių pardavimas ir toliau mažės dėl...
  • Švaros palaikymas automobilyje

    Automobilyje nepalaikant švaros, salone tvyro nemalonūs kvapai, kaupiasi drėgmė ir greičiau rūdija detalės. Kartu su drėgnu, nešvariu oru paaštrėja alergijos, dažniau serga vaikai ir jautrūs žmonės. Todėl automobilio švara svarbi tiek pačios transporto priemonės, tiek jos keleivių sveikatai. Trafic.lt specialistai pataria, kaip teisingai palaikyti švarą automobilyje. Sezoninis...
  • Kokias automobilio dalis galima keisti tik naujomis?

    Norėdami sutaupyti automobilių savininkai sugedusias ar nusidėvėjusias dalis keičia vis dar gerai veikiančiomis dėvėtomis. Kartais tai visai geras sprendimas, pavyzdžiui, perkant valdymo bloką, kuris apynaujis išimtas iš daužto automobilio gali dar ilgai ir patikimai tarnauti, tuo metu naujas kainuotų dešimtis kartų daugiau. Tačiau yra ir tokių dalių, kurių jokiu būdu nereikėtų keisti...
  • Vasarinės padangos – dėti senas ar jau pirkti naujas?

    Foto: Pexels.com Žiemos sezonu padangos turi įveikti ledą ir sniegą, tuo tarpu vasarinės padangos privalo prisiimti gerokai didesnę atsakomybę. Vasarą temperatūra gerokai aukštesnė, važiavimo greitis dažniausiai didesnis, todėl padangos turi būti atsparios karščiui ir išlaikyti visas savybes dideliu greičiu. Nors tiksliai numatyti padangos kokybės neįmanoma, atlikus pradinę apžiūrą galite...
  • Kaip išsirinkti vasarines padangas?

    Rekordiškai šilta žiema šiemet lepino vairuotojus – žieminių dygliuotų padangų tikrai neprireikė. Tačiau net jei visą žiemą važinėjote su universaliomis padangomis, artėjant šiltiems orams verta pagalvoti apie vasarines. Patyrę automobilistai žino, jog universalios padangos nesuteikia tokios vairavimo kokybės ir komforto, kaip skirtos konkrečiam sezonui. Tiems, kurie rengiasi keisti...
  • Kada automobilio remontui tinka ir dėvėtos dalys

    Paprašę pakeisti susidėvėjusią automobilio detalę naudota, pavyzdžiui, Vokietijoje, liktumėte nesuprasti. Kodėl turėtumėte norėti vieną atitarnavusią dalį pakeisti kita tokia pačia, kuri netrukus sustreikuos? Tačiau auksarankiams lietuvių meistrams tai – kasdienio darbo dalis. Taupymo sumetimais vairuotojai dažnai renkasi keisti susidėvėjusias automobilių detales naudotomis. Automobilių...
  • Paskirstymo velenėlių restauravimas

    Užkūrus automobilio variklį, turbūt retas susimąsto, kas vyksta jo viduje. Bent jau iki tol, kol nenutinka kokia nors variklio bėda. Tam, kad vidaus degimo variklis veiktų be priekaištų, tarpusavyje turi sąveikauti daugybė variklio viduje esančių elementų. Variklio paskirstymo mechanizmas apima paskirstymo velenėlio ir alkūninio veleno darbo sinchronizavimą, t. y., kad variklio vožtuvai judėtų...
  • Automobilių raktų gamyba: kai automobilio neįmanoma atrakinti

    Visiems gyvenime pasitaiko tokių situacijų, kuomet užrakintame automobilyje paliekame transporto priemonės raktus. Tokiomis situacijomis daužti mašinos stiklą būtų labai drastiškas sprendimas, nepaisant to, kad šis būdas atrodo labai operatyvus sprendžiant problemą. Visų pirma, taip pasielgus grės didžiulės išlaidos, kadangi naujas stiklas kainuos ganėtinai brangiai. Be to, teks atseikėti...
  • Pakliuvote į autoįvykį? Ką daryti?

    Įvykus eismo įvykiui, su juo susijęs transporto priemonės valdytojas privalo: imtis jam prieinamų, protingų priemonių galimai žalai sumažinti, imtis visų reikiamų priemonių, kad būtų suteikta medicinos pagalba nukentėjusiesiems, pagal galimybes apsaugoti nukentėjusiųjų turtą; apie eismo įvykį nedelsdamas pranešti policijai Kelių eismo taisyklėse nustatytais atvejais: žuvo ar...