Gamintojų ir importuotojų asociacija

  • Keičiu padangas. Kaip žinoti, kuris autoservisas jomis pasirūpins tinkamai?

    Netrukus įsibėgės padangų keitimo sezonas ir vairuotojai užplūs transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų centrus. Kaip žinoti, kuris autoservisas atsakingai tvarko atliekas, jų nedegina ir nešalina miškuose bei kitose atokesnėse vietose? Daugiausia padangų atliekų, kaip ir kitų automobilių detalių, susidaro transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų...
  • Keičiu automobilio padangas, o kur dėti senas?

    Automobilių padangos – atliekos, kurių dar apstu miškuose, pakelėse ar kitose nuošalesnėse vietose. Ką privalo žinoti kiekvienas, keičiantis automobilio padangas ir norintis atsikratyti senų? Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovės Astos Pakštaitės-Marcinkienės teigimu, nors taisyklės nesikeičia jau daug metų, transporto priemonių savininkams vis dar kyla klausimų, kaip elgtis...
  • Įmonės, juridiniai asmenys suskubo naudotis subsidija elektromobiliams

    Juridiniai asmenys skuba teikti paraišką dėl subsidijos naujo elektromobilio pirkimui. Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) duomenimis, vien per pirmąją dieną buvo sulaukta paraiškų bendrai 600 tūkst. eurų sumai. APVA teigimu, pastebimas itin didelis juridinių asmenų susidomėjimas, nors kompensacijos dydis yra toks pat, kaip ir fiziniams asmenims. „Paskata elektromobilius...
  • Kiek autoservisų Lietuvoje netvarko atliekų ir kas už tai sumoka?

    Naujausi valstybės institucijų duomenys rodo, kad Lietuvoje transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto veiklą vykdančių asmenų skaičius yra mažiausiai penkis kartus didesnis nei oficialiai priduodančiųjų atliekas. Dėl to automobilinių atliekų sutvarkymo kaina nugula ant gyventojų pečių, atliekos teršia aplinką. Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis (VMI), 2019 metais...
  • Atsakomybė už nelegalų automobilių ardymą

    Lietuvoje vis dar įprasta situacija, kai gyventojai patys ardo senus automobilius ir vėliau susiduria su sunkumais, kaip tinkamai atsikratyti vertės neturinčiomis transporto priemonių dalimis. Tarp daugiausia problemų sukeliančių atliekų patenka plastiko turinčios dalys, o jų transporto priemonėse tik daugėja, taip pat naudota alyva ir kitos bevertės atliekos. „Sveiki, gal...
  • Kodėl negalima ir neverta kaupti automobilio senų akumuliatorių?

    Lietuvoje kiekvienais metais susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių, kuriuos gamintojai ir importuotojai parduoda rinkoje atskirai. Nemažai akumuliatorių, kuriuos irgi būtina tinkamai perdirbti, į šalį įvažiuoja ir su transporto priemonėmis. Kur gyventojams priduoti šias pavojingas atliekas, sudėtyje turinčių sunkiųjų metalų ir elektrolito? Seni automobilių...