Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutokosmetika, eksploatacinės medžiagosAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių elektronika, elektros įrangaAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilių spynelių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDiagnostikos įrangaDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasVariklių remontasVariklių galvučių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaDiagnostikos įrangaDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklų remontasMotociklų, motorolerių dalysMotociklai, dviračiai, motoroleriaiPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasAutomobilių klubai, automobilių sportasAvarinis atrakinimas, raktų gamybaDraudiminių įvykių administravimasPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių registravimasTransporto priemonių draudimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Kaip tapti vilkiko vairuotoju ir ką reiškia šis darbas

2017 m. rugsėjo 8 d.

Didelius vilkikus matome kasdien – miestų gatvėse, keliuose ar manevruojant mažose erdvėse, kai pristato prekes į parduotuves. Kiek mes žinome apie jų vairuotojų ir jų pačių darbą?

Krovininiai automobiliai ir sunkvežimiai yra dalis ekonomikos, jais pervežami dideli prekių kiekiai, be to, tai varomoji jėga kituose sektoriuose.

Lengvųjų ir krovininių automobilių kelių infrastruktūra yra bendra, tačiau galima teigti, kad paprastai jie važiuoja „lygiagrečiomis“ eismo juostomis. Bendravimas kelyje sukuria stereotipus, kai kurie jų yra tiesa, kai kurie – ne.

Visi džiaugiamės profesionaliu, draugišku bendradarbiavimu su kitais eismo dalyviais ir atvirkščiai – stebimės ilgomis eilėmis pasienyje, sprogusių padangų draiskanomis pakelėse ar neatsargiais degalų taupymo metodais?

Didžiausias pasaulyje sunkvežimių ir specialiosios technikos prekybos portalas „Mascus“, bendradarbiaudamas su transporto specialistais, pristato įžvalgą į sunkvežimių transporto pramonę. Šį kartą apie tai, kaip mokosi ir dirba tarptautinių pervežimų srityje didelių krovininių automobilių vairuotojai.

CE kategorija ir 95-asis kodas

Kaip ir kiekvienas eismo dalyvis, vilkikų vairuotojai pradeda nuo mokymosi vairuoti. Norėdami gauti teisę vairuoti sunkvežimį, jie turi dalyvauti C kategorijos vairuotojų kursuose. Juos sudaro vairavimo teorijos kursas (5–7 savaitės) ir praktinio vairavimo pamokos (ne mažiau kaip 15 valandų).

Jei nelankė, jiems reikės išmokti pirmosios pagalbos teikimo kursą ir, žinoma, gauti medicinos pažymą. Po to bus vairavimo teorijos, vėliau – valstybinis teorijos ir vairavimo egzaminai.

Tiksliai įvardyti kategorijos mokymosi išlaidų neįmanoma dėl skirtingų mokyklų ir besimokančiųjų lygio, bet apytikslė suma yra 350–400 eurų.

Norint vairuoti didelius vilkikus, tai yra automobilius su priekaba, reikia žengti kitą žingsnį – gauti CE kategoriją. Kursai trunka dvi savaites, o važiavimą būtina tobulinti mažiausiai 11 valandų. CE kategorijos kursų dalyviai turi būti bent 24 metų amžiaus. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo mokymo kursą privaloma išklausyti kas 5 metus. Kursų apytikslė kaina – 350 eurų.

Žinoma, sunku įsivaizduoti, kad kažkas norėtų tokios kategorijos dėl malonumo, mat sunkvežimio vairuotojo ir profesionalaus vilkiko vairuotojo darbas skiriasi.

Edmundas Uozuolniekas (Edmunds Ozolnieks) iš Saugaus eismo mokyklos („Drošas braukšanas skola“, DBS) sako, kad beveik dešimt metų galioja Europos direktyva, nustatanti, kad keleivinių ir krovininių transporto priemonių vairuotojai privalo turėti profesinės kompetencijos pažymėjimą dėl pradinės profesinės kvalifikacijos įgijimo ir periodinio mokymosi.

Kalbama apie vadinamąjį 95-ajį kodą arba profesinius vairuotojų mokymo kursus. Per 35 valandas išmokstamos ir pakartojamos temos, susijusios su saugos reikalavimais, vairavimo mokymu, nagrinėjami teisės aktai dėl vairuotojo darbo ir poilsio režimo, saugaus ir patogaus keleivių vežimo, krovinių tvirtinimo, aptariamos rizikos ir prevencijos priemonės siekiant išvengti nelaimių, OCTA draudimas, pažeidimų apskaitos taškų sistema ir kt.

Jeigu vairuotojui CE kategorijos kursus lanko dabar, kvalifikacijos tobulinimo mokymai yra privalomi ir po jų laikomas teorijos ir praktikos egzaminas. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursą vairuotojai privalo išklausyti periodiškai – kas 5 metus, neturint kursų baigimo pažymėjimo neleidžiama atnaujinti teisių.

Sausumos jūreiviai ir 30 valandų ciklas

Šiandienos tarptautiniai krovinių pervežimai yra organizuojami taip, kad vilkikai ir jų vairuotojai dirba kaip laivai ir jūrininkai: prekių priėmimo ir perdavimo vietos yra išsibarsčiusios visame žemyne, todėl kelyje gali tekti praleisti nuo kelių dienų iki kelių savaičių. Kadangi transporto bendrovės teikia savo paslaugas tokiame plačiame areale, labai įprasta, kad reisas ir prekių pasiėmimas prasideda kitoje šalyje.

Vilkiko ekipaže gali būti vienas vairuotojas, bet tolimuosiuose reisuose paprastai dirba du vairuotojai ir pagal taisykles jie laikosi 30 valandų ciklo: pagal jį kiekvienas vairuotojas vairuoja devynias valandas, ne vėliau kaip kas 4,5 valandos darydami pertrauką. Kitas tris valandas skiria kitoms užduotims, pavyzdžiui, pakrovimo ir iškrovimo darbams, o dar kitas devynias valandas jie skiria poilsiui.

Du kartus per savaitę vairuotojas gali vairuoti dešimt valandų, tačiau atitinkamai mažėja laikas, kuris gali būti skirtas kitam darbui ar laisvalaikiui.

Maris Dzelzgalvis (Māris Dzelzgalvis), vairuotojas-instruktorius, dirbantis bendrovėje „Kreiss“, aiškina, kad, nors vienam vairuotojui vairuoti devynias valandas ir negalima uždrausti, tačiau jis pataria jas padalyti į tris dalis ir vairuotojams keistis vietomis prie vairo. „Galiu pridurti, kad vairuodamas 4,5 valandos vairuotojas pervargsta. Dažnesnės pertraukos užima šiek tiek daugiau laiko (ir todėl, kad tachografuose reikia pakeisti skaitmeninius žemėlapius) ir sutrumpėja nuvažiuota kelio atkarpa, tačiau sumažėja ir nuovargio pavojus, padidėja galimybės atlikti nedidelius pakeitimus, pavyzdžiui, rasti stovėjimo vietą“, – sako Dzelzgalvis.

Nesunku suprasti, kad tokio režimo sunku laikytis. Todėl kartą per savaitę, priklausomai nuo reiso trukmės, būtina 24 arba 45 valandų pertrauka, kad vairuotojai tinkamai pailsėtų. Prancūzijoje galioja reikalavimas pertraukų metu miegoti ne automobilio kabinoje, o viešbutyje.

Didžiausias iššūkis – susikaupęs nuovargis ir kova su miegu

Lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų būti pastebėję, kad vilkių keliuose daugiausia galima pamatyti naktimis. Dažniausiai taip yra todėl, kad vežėjai turi prisitaikyti prie klientų darbo valandų. Jei krovinys turi būti gautas ryte, pavyzdžiui, šiaurės Lenkijoje, iš Latvijos automobilis turi išvykti iš vakaro.

Kai kelyje turi praleisti kelias dienas, susidaro tam tikras ritmas. Per dieną miegant kabinoje, pradedamas jausti miego trūkumas ir padidėja nelaimingų atsitikimų tikimybė. Tai kelia pavojų ir konkretaus vilkiko ekipažui, ir kitiems eismo dalyviams. Per ilgesnį laikotarpį tokis darbo režimas gali kelti pavojų sveikatai, o ją CE kategorijos vairuotojai turėtų tikrintis kas penkeri metai.

Siekdami išlikti budrūs, vairuotojai imasi visokiausių gudrybių. Vieni rūko, kiti mėgsta garsiai klausytis muzikos, dar kiti geria energetinių gėrimų. „Kreiss“ specialistas Dzelzgalvis aiškina, kad nėra vieno būdo priversti save miegoti arba išlikti budriam.

Siekdamas sutelkti dėmesį, vairuotojas klausosi vietinių radijo stočių ir temperatūrą kabinoje nustato gerokai vėsesnę arba taip, kad vairuotojo pusėje būtų pučiamas šaltas oras. Padeda fizinis aktyvumas poilsio metu, beje, verčiau atsisakyti riebaus maisto, bet ne kiekvienas gali ar nori laikytis šių rekomendacijų.

Kalbant apie išorines aplinkybes – vilkikų vairuotojai susiduria su tomis pačiomis sąlygomis kaip ir visi kiti: rūkas, vairavimas naktį (patiriama didžiausia žala regai), sningant, smarkiai lyjant; Vokietijoje, Belgijoje, Olandijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje ir Lenkijoje papildomą nervinę įtampą sukelia labai intensyvus eismas.

Dzelzgalvio žodžiais tariant, šiuolaikinio vilkiku vairuotojai negali skųstis patogumų trūkumu, tačiau turėtų nepamiršti automobilio gabaritų ir svorio.

Kas ir kokio amžiaus turėtų rinktis šią profesiją? „Kreiss“ atstovas teigia, kad tai ne darbas, o greičiau gyvenimo stilius: ilgos kelionės ir ypatingos aplinkybės tinka tikrai ne visiems, tačiau kažkam vilkiko vairavimas tikrai yra svajonių darbas. Gal todėl, kad jau seniai tai nėra tik paprastas vairo sukiojimas.

 

 

 

Nauji straipsniai

  • Ką reikėtų žinoti apie logistiką?

    Neretai vartotojus nedomina produkto eiga, procesas, kuris vyksta iki kol pasiekia vartotojo durų slenksti. Visgi, tai įdomus procesas, kuris apjungia daugybe žmonių, susisiekimo kanalų, siekiant, kad prekės atvyktų ne tik saugiai, bet ir tinkamomis sąlygomis bei tinkamu metu. Todėl logistika yra viena pagrindinių sudedamųjų, norint, kad verslas būtų sėkmingas Logistikoje svarbu...
  • Automobilių nuoma Šiauliuose, kaip išsirinkti tinkamą automobilį?

    Dauguma žmonių, besirenkantys automobilį nuomai, linkę atsižvelgti ne vien į pageidaujamą modelį, spalvas, pajėgumą – ne mažiau vertinamas ir ekonomiškumas. Ekonomiški automobiliai paprastai labiau vertinami, kadangi yra tinkami tiek važinėtis mieste, tiek leistis į ilgesnes keliones, kad ir po kitas šalis. Automobilių nuoma Šiauliuose besiverčiančios kompanijos gali pasiūlyti ypač...
  • Variklio galvutės remontas

    Variklio galvutės remontas Variklio skyriaus gedimai dažnai vairuotojus užklumpa visai nelauktai ir netinkamu metu, o variklio remonto darbai sujaukia planus, nes eksploatuoti tokį automobilį yra nerekomenduojama. Tam tikrais atvejais tai yra netgi pavojinga arba gali baigtis kapitaliniu variklio remontu su dar didesnėmis išlaidomis. Visiems yra žinoma, jog bėgant laikui automobilio detalės...
  • Kaip pasirinkti tinkamas padangų montavimo stakles?

    Padangų montavimo staklių pasiūla yra labai plati. Yra labai gerai žinomi gamintojai tokie kaip John Bean, Ravaglioli ar dar keli Italijos ar Vokietijos gamintojai. Arba tiesiog Kinijoje pagamintos padangų montavimo staklės su visiškai nežinomais vardais ir prasta kokybe. Kiekvienas iš padangų montavimo staklių gamintojų, siekdamas laimėti klientų pasitikėjimą ir lojalumą nori pasiūlyti savo...
  • Miško technika ir jos tipai

    Siūlomos miško technikos pasirinkimas yra ganėtinai platus, tad tikrai ne visada yra paprasta nuspręsti, kokią jų vertėtų pasirinkti. Miško technika yra pritaikyta labai įvairių darbų atlikimui, skiriasi jos techniniai duomenys bei kitos svarbios savybės, tad nieko keisto, kad neretai yra teiraujamasi, kokią techniką vertėtų įsigyti. Pirmiausia visada svarbu įvertinti, kokie darbai bus...
  • Kada reikalingos naujos žieminės padangos?

    Vasarai baigiantis, artėja nenuspėjamų orų ir padangų keitimo sezonas. Gamintojų teigimu, naujos žieminės padangos puikiai tarnauja keturis žiemos sezonus. Bet padangų ilgaamžiškumas labai stipriai priklauso nuo to, kokiomis sąlygomis važiuojama ir kur saugote žiemines kai naudojate vasarines padangas. O ar jūs žinote, kodėl geros padangos yra tokios svarbios ir kaip nuspręsti, kada laikas...
  • Trys taisyklės renkantis ratų grandines

    Žiemos sezonas artėja nenumaldomu greičiau, ir nespėsime pamatyti, kaip nuo savo transporto priemonių vėl gremšime prišalusį sniegą. Taip, žiema - tai laikas, kuomet reikia imtis papildomų atsargumo priemonių, ypatingai sunkvežimiams, kurie keliauja į Skandinaviją ir kitas šalis su nuostabiais vaizdais, bet, deja, pavojingais keliais. Kad nekiltų sunkumų kelionėse su apledėjusiais...
  • BMW 5 Serijos F10 F11 F07 GT žibinto valdymo bloko gedimai

    BMW 5 Serijos F10 F11 F07 GT žibinto valdymo bloko gedimai Kokybiškas automobilis kartais gali būti toks įnoringas ir kaprizingas... Ne išimtis ir populiarieji BMW automobiliai. Vokiečių gamintojai į juos yra prifarširavę tiek elektronikos, kad kartais meistrai imasi už galvos ir pradeda mylėti Opel bent kelioms valandoms. Palikime juokelius nuošalėje ir pereikime prie vienų iš...
  • Kad motociklas nepavestų - cilindrų šlifavimas laiku

    Kelionės motociklu ar motoroleriu gali būti sklandžios, kad ir kiek bekeliautume. Tam tereikia visada būti tikram, kad dviratė transporto priemonė yra techniškai tvarkinga. Kaip automobilis ar bet koks kitas nuolat naudojamas daiktas, taip ir motociklas ar motoroleris, turėtų būti tinkamai prižiūrėtas ne tik tada, kai ruošiamasi ilgesnėms kelionėms. Gera ir atidi priežiūra reikš mažiau...
  • Ką būtina žinoti apie stabdžių trinkeles

    Stabdžių trinkelės – automobilio gale ir priekyje esantis stabdžių sistemos elementas. Trinkelės laikomos viena greičiausiai dylančių detalių, todėl supratimą apie jas reikėtų turėti kiekvienam automobilio savininkui. Trafic.lt specialistai aiškina, ką būtina žinoti apie stabdžių trinkeles. Keitimas. Kaip dažnai reikės keisti stabdžių kaladėles priklauso nuo jūsų vairavimo įpročių ir...
  • Kuro priedai - kas tai ir kam jie reikalingi

    Kuro priedai – tai įvairūs cheminiai mišiniai, skirti kuro sistemos valymui ir priežiūrai. Vieni automobilistai tvirtina, kad kuro priedai patikimai saugo variklį nuo gedimų ir lėtina dėvėjimąsi. Kiti jau turintys karčios patirties sako, kad kuro priedai gali pridaryti daugiau žalos, nei naudos. Trafic.lt specialistai aiškina, kaip naudoti kuro priedus, kad jie atliktų savo...
  • Daiktai, kuriuos būtina ir verta turėti automobilyje

    Ar jūsų automobilyje yra visi būtini daiktai? Be kai kurių įrankių ir priemonių nepraeisite techninės apžiūros, o patekus į avariją ar kitą nelaimę jie gali išgelbėti gyvybę. Trafic.lt specialistai pateikia du sąrašus – būtinų ir vertų turėti salone daiktų su kuriais jūsų kelionė bus saugesnė ir sklandesnė. Pagal kelių eismo taisykles automobilyje būtini daiktai: Gesintuvas. Kai...
  • Naudotas ar naujas – kokį automobilį rinktis?

    Ruošiantis pirkti automobilį pirmas kylantis klausimas – investuoti į naują ar pasitenkinti naudota mašina. Pavyzdžiui, už 15 tūkst. eurų galite rinktis tarp nedidelio ekonomiško naujo automobilio ir šiek tiek erdvesnio aukštesnės klasės naudoto. Abu variantai turi tiek pliusų, tiek minusų. Trafic.lt specialistai pateikia pagrindinius kriterijus į kuriuos verta atsižvelgti priimant...
  • Saulės baterijos transportui – ar verta?

    Atsinaujinantys energijos šaltiniai: saulės, vėjo, vandens elektrinės šiais laikais plačiai naudojamos įvairiuose ūkio sektoriuose. Saulės baterijos yra viena sparčiausiai populiarėjanti atsinaujinančios energijos rūšis, kuri po truputį, bet tvirtai, užsitikrina savo vietą ir transporto srityje. Taigi, ar saulės baterijos yra veiksmingos transportui? Ar ši investicija atsipirks paprastam...
  • Motociklų dalys Vilniuje

    Yra begalė priežasčių, dėl kurių labiau verta pirmą motociklą savo gyvenime pirkti jau panaudotą, o ne naują. Vienas iš svarių argumentų – ekonominės priežastys: naujutėlaitis motociklas bus nepaprastai brangus pirkinys ne tik jaunuoliui, kuris neseniai įgijo teisę vairuoti šią transporto priemonę, bet ir vyresniam, jau dirbančiam žmogui. Net ir tuomet, kai naudotam motociklui prireiks...