Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutomobilių aksesuaraiAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių dalysKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių pardavimasNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilių remontas, autoservisaiDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasAutomobilių stiklaiStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaPadangos, ratlankiaiPadangų remontas, montavimas, balansavimasPadangosPaslaugosAutomobilių supirkimasDraudiminių įvykių administravimasPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių draudimasPriekabos, puspriekabėsPriekabos, puspriekabėsTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Kaip tapti vilkiko vairuotoju ir ką reiškia šis darbas

2017 m. rugsėjo 8 d.

Didelius vilkikus matome kasdien – miestų gatvėse, keliuose ar manevruojant mažose erdvėse, kai pristato prekes į parduotuves. Kiek mes žinome apie jų vairuotojų ir jų pačių darbą?

Krovininiai automobiliai ir sunkvežimiai yra dalis ekonomikos, jais pervežami dideli prekių kiekiai, be to, tai varomoji jėga kituose sektoriuose.

Lengvųjų ir krovininių automobilių kelių infrastruktūra yra bendra, tačiau galima teigti, kad paprastai jie važiuoja „lygiagrečiomis“ eismo juostomis. Bendravimas kelyje sukuria stereotipus, kai kurie jų yra tiesa, kai kurie – ne.

Visi džiaugiamės profesionaliu, draugišku bendradarbiavimu su kitais eismo dalyviais ir atvirkščiai – stebimės ilgomis eilėmis pasienyje, sprogusių padangų draiskanomis pakelėse ar neatsargiais degalų taupymo metodais?

Didžiausias pasaulyje sunkvežimių ir specialiosios technikos prekybos portalas „Mascus“, bendradarbiaudamas su transporto specialistais, pristato įžvalgą į sunkvežimių transporto pramonę. Šį kartą apie tai, kaip mokosi ir dirba tarptautinių pervežimų srityje didelių krovininių automobilių vairuotojai.

CE kategorija ir 95-asis kodas

Kaip ir kiekvienas eismo dalyvis, vilkikų vairuotojai pradeda nuo mokymosi vairuoti. Norėdami gauti teisę vairuoti sunkvežimį, jie turi dalyvauti C kategorijos vairuotojų kursuose. Juos sudaro vairavimo teorijos kursas (5–7 savaitės) ir praktinio vairavimo pamokos (ne mažiau kaip 15 valandų).

Jei nelankė, jiems reikės išmokti pirmosios pagalbos teikimo kursą ir, žinoma, gauti medicinos pažymą. Po to bus vairavimo teorijos, vėliau – valstybinis teorijos ir vairavimo egzaminai.

Tiksliai įvardyti kategorijos mokymosi išlaidų neįmanoma dėl skirtingų mokyklų ir besimokančiųjų lygio, bet apytikslė suma yra 350–400 eurų.

Norint vairuoti didelius vilkikus, tai yra automobilius su priekaba, reikia žengti kitą žingsnį – gauti CE kategoriją. Kursai trunka dvi savaites, o važiavimą būtina tobulinti mažiausiai 11 valandų. CE kategorijos kursų dalyviai turi būti bent 24 metų amžiaus. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo mokymo kursą privaloma išklausyti kas 5 metus. Kursų apytikslė kaina – 350 eurų.

Žinoma, sunku įsivaizduoti, kad kažkas norėtų tokios kategorijos dėl malonumo, mat sunkvežimio vairuotojo ir profesionalaus vilkiko vairuotojo darbas skiriasi.

Edmundas Uozuolniekas (Edmunds Ozolnieks) iš Saugaus eismo mokyklos („Drošas braukšanas skola“, DBS) sako, kad beveik dešimt metų galioja Europos direktyva, nustatanti, kad keleivinių ir krovininių transporto priemonių vairuotojai privalo turėti profesinės kompetencijos pažymėjimą dėl pradinės profesinės kvalifikacijos įgijimo ir periodinio mokymosi.

Kalbama apie vadinamąjį 95-ajį kodą arba profesinius vairuotojų mokymo kursus. Per 35 valandas išmokstamos ir pakartojamos temos, susijusios su saugos reikalavimais, vairavimo mokymu, nagrinėjami teisės aktai dėl vairuotojo darbo ir poilsio režimo, saugaus ir patogaus keleivių vežimo, krovinių tvirtinimo, aptariamos rizikos ir prevencijos priemonės siekiant išvengti nelaimių, OCTA draudimas, pažeidimų apskaitos taškų sistema ir kt.

Jeigu vairuotojui CE kategorijos kursus lanko dabar, kvalifikacijos tobulinimo mokymai yra privalomi ir po jų laikomas teorijos ir praktikos egzaminas. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursą vairuotojai privalo išklausyti periodiškai – kas 5 metus, neturint kursų baigimo pažymėjimo neleidžiama atnaujinti teisių.

Sausumos jūreiviai ir 30 valandų ciklas

Šiandienos tarptautiniai krovinių pervežimai yra organizuojami taip, kad vilkikai ir jų vairuotojai dirba kaip laivai ir jūrininkai: prekių priėmimo ir perdavimo vietos yra išsibarsčiusios visame žemyne, todėl kelyje gali tekti praleisti nuo kelių dienų iki kelių savaičių. Kadangi transporto bendrovės teikia savo paslaugas tokiame plačiame areale, labai įprasta, kad reisas ir prekių pasiėmimas prasideda kitoje šalyje.

Vilkiko ekipaže gali būti vienas vairuotojas, bet tolimuosiuose reisuose paprastai dirba du vairuotojai ir pagal taisykles jie laikosi 30 valandų ciklo: pagal jį kiekvienas vairuotojas vairuoja devynias valandas, ne vėliau kaip kas 4,5 valandos darydami pertrauką. Kitas tris valandas skiria kitoms užduotims, pavyzdžiui, pakrovimo ir iškrovimo darbams, o dar kitas devynias valandas jie skiria poilsiui.

Du kartus per savaitę vairuotojas gali vairuoti dešimt valandų, tačiau atitinkamai mažėja laikas, kuris gali būti skirtas kitam darbui ar laisvalaikiui.

Maris Dzelzgalvis (Māris Dzelzgalvis), vairuotojas-instruktorius, dirbantis bendrovėje „Kreiss“, aiškina, kad, nors vienam vairuotojui vairuoti devynias valandas ir negalima uždrausti, tačiau jis pataria jas padalyti į tris dalis ir vairuotojams keistis vietomis prie vairo. „Galiu pridurti, kad vairuodamas 4,5 valandos vairuotojas pervargsta. Dažnesnės pertraukos užima šiek tiek daugiau laiko (ir todėl, kad tachografuose reikia pakeisti skaitmeninius žemėlapius) ir sutrumpėja nuvažiuota kelio atkarpa, tačiau sumažėja ir nuovargio pavojus, padidėja galimybės atlikti nedidelius pakeitimus, pavyzdžiui, rasti stovėjimo vietą“, – sako Dzelzgalvis.

Nesunku suprasti, kad tokio režimo sunku laikytis. Todėl kartą per savaitę, priklausomai nuo reiso trukmės, būtina 24 arba 45 valandų pertrauka, kad vairuotojai tinkamai pailsėtų. Prancūzijoje galioja reikalavimas pertraukų metu miegoti ne automobilio kabinoje, o viešbutyje.

Didžiausias iššūkis – susikaupęs nuovargis ir kova su miegu

Lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų būti pastebėję, kad vilkių keliuose daugiausia galima pamatyti naktimis. Dažniausiai taip yra todėl, kad vežėjai turi prisitaikyti prie klientų darbo valandų. Jei krovinys turi būti gautas ryte, pavyzdžiui, šiaurės Lenkijoje, iš Latvijos automobilis turi išvykti iš vakaro.

Kai kelyje turi praleisti kelias dienas, susidaro tam tikras ritmas. Per dieną miegant kabinoje, pradedamas jausti miego trūkumas ir padidėja nelaimingų atsitikimų tikimybė. Tai kelia pavojų ir konkretaus vilkiko ekipažui, ir kitiems eismo dalyviams. Per ilgesnį laikotarpį tokis darbo režimas gali kelti pavojų sveikatai, o ją CE kategorijos vairuotojai turėtų tikrintis kas penkeri metai.

Siekdami išlikti budrūs, vairuotojai imasi visokiausių gudrybių. Vieni rūko, kiti mėgsta garsiai klausytis muzikos, dar kiti geria energetinių gėrimų. „Kreiss“ specialistas Dzelzgalvis aiškina, kad nėra vieno būdo priversti save miegoti arba išlikti budriam.

Siekdamas sutelkti dėmesį, vairuotojas klausosi vietinių radijo stočių ir temperatūrą kabinoje nustato gerokai vėsesnę arba taip, kad vairuotojo pusėje būtų pučiamas šaltas oras. Padeda fizinis aktyvumas poilsio metu, beje, verčiau atsisakyti riebaus maisto, bet ne kiekvienas gali ar nori laikytis šių rekomendacijų.

Kalbant apie išorines aplinkybes – vilkikų vairuotojai susiduria su tomis pačiomis sąlygomis kaip ir visi kiti: rūkas, vairavimas naktį (patiriama didžiausia žala regai), sningant, smarkiai lyjant; Vokietijoje, Belgijoje, Olandijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje ir Lenkijoje papildomą nervinę įtampą sukelia labai intensyvus eismas.

Dzelzgalvio žodžiais tariant, šiuolaikinio vilkiku vairuotojai negali skųstis patogumų trūkumu, tačiau turėtų nepamiršti automobilio gabaritų ir svorio.

Kas ir kokio amžiaus turėtų rinktis šią profesiją? „Kreiss“ atstovas teigia, kad tai ne darbas, o greičiau gyvenimo stilius: ilgos kelionės ir ypatingos aplinkybės tinka tikrai ne visiems, tačiau kažkam vilkiko vairavimas tikrai yra svajonių darbas. Gal todėl, kad jau seniai tai nėra tik paprastas vairo sukiojimas.

 

 

 

Nauji straipsniai

  • Reikalingas automobilinis šaldytuvas? Štai ką turite žinoti

    Automobilinės šaldymo įranga yra nepigi, tačiau sutaupyti galima įvairiais būdais. Jeigu domitės kuris automobilinis šaldytuvas yra geriausias ir pigiausias, tuomet tuo pačių pasidomėkite kur jį pirkti būtų naudingiausia. Dabar elektroninėje erdvėje apstu specialių pasiūlymų, kuriose figūruoja ypač didelės nuolaidos. Šiuos šaldytuvus daugiausia vartotojai pirko prieš vasaros sezoną, o dabar...
  • Guminiai kilimėliai automobiliams

    Guminiai kilimėliai automobiliams – tai yra pats praktiškiausias pasirinkimo variantas, jų dėka lengvai galima išvalyti bei prižiūrėti saloną, jie paprasti ir lengvai prižiūrimi. Šiandien transporto priemonės daugeliui žmonių tapo ne tik saviraiškos būdu. Mūsų automobilis gali kalbėti apie mūsų charakterį ir stilių. Todėl ir atsirado tokios sąvokos kaip automobilių dekoras, automobilio...
  • Vaizdo registratorius

    Vaizdo registratorius yra naudingas daiktas ir vis labiau populiarėjantis, tad šiandien parduotuvėse vaizdo registratorių yra labai daug ir jų skaičius toliau didėja. Vaizdo registratorius užfiksuoja tiesioginį vaizdo įrašą, kai vairuojama transporto priemonė, bet kokiu greičiu be jokių iškraipymų. Vaizdo registratoriaus įrašai gali būti svarbūs teisiniai įrodymai, kad apsisaugoti nuo...
  • Kai ruduo vis dar panašus į vasarą: kada keisti padangas?

    Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne juokais trikdo vairuotojus: kaip nepaskubėti šiemet „perauti“ savo automobilį žieminėmis padangomis? Draudikai perspėja, kad atotrūkis tarp tam jau tinkamos temperatūros ankstyvą rytą ir šiltų dienų didina riziką, kad vairuotojai padangų keisti neskubės iki paskutinės sekundės, o jei...
  • Autodiagnostika - ką reikėtų žinoti

    Kaip rasti patikimus autodiagnostikos specialistus? Dažnas pradės nuo paieškos internete. Įvedus paieškos sistemoje užklausą su miesto pavadinimu, rasite tik tame mieste dirbančius specialistus. Pavyzdžiui įrašius „Autodiagnostika Klaipėda“ rasite tik Klaipėdos mieste dirbančias autodiagnostikos įmones ar meistrus. Iš jų reiktų išsirinkti patikimus, žinomus meistrus, kurie...
  • Bagažinės kilimėlis

    Bagažinės kilimėlis yra būtinas automobilio aksesuaras, kuris užtikrina švarumą mūsų automobilio bagažo skyriuje. Gamintojai gamindami bagažinės kilimėlius ir juos dėdami bagažo skyriuose, jaučia, kad suteikia jiems gražią išvaizdą. Tačiau tai nelabai praktiška. Kadangi, pvz., kiliminė danga greitai užsiteršia, bagažinės kilimėlis gali užsikimšti dulkėmis ir šiukšlėmis, todėl reikia nuolat...
  • Farkopas automobiliui

    Farkopas praplečia transporto priemonės galimybes, taip pat užtikrina gabenamų krovinių saugumą ir patikimumą. Dažnai gyvenime reikia transportuoti ką nors didelių gabaritų. Norint tai padaryti, reikia rasti vežėją, užsisakyti transporto priemonę tam tikram laikui, išeikvoti daug energijos, laiko ir, žinoma, finansuoti. Tačiau viską galima padaryti daug lengviau. Jei turite savo automobilį,...
  • Vaizdo registratoriai Neoline X-COP 9700

    Neoline X-COP 9700 – tai pažangiausi hibridiniai vaizdo registratoriai – radaro detektorius. Neoline X-COP 9700 laimėjo prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą už gaminio dizainą. Šis vaizdo registratorius buvo įvertintas kaip gražaus dizaino produktas, kuris yra orientuotas į vartotoją, tai labiausiai kompaktiškas įrenginys, tarp visų aukštos kokybės hibridų. Neoline X-COP...
  • Deflektoriai automobiliams – kaip internetu nusipirkti tinkamus?

    Norintiems transporto priemone keliauti saugiai ir komfortiškai, labai svarbu, jog automobilis garantuotų tinkamą oro cirkuliaciją. Tam yra naudojami deflektoriai. Juos įsigyti galima ne tik įprastose dalių parduotuvėse, bet ir internetu. Daugelis el. parduotuvių siūlo tiek universalius, tiek ir tam tikriems automobilių modeliams skirtus deflektorius ypač palankiomis kainomis. Jeigu šiuo metu...
  • Koks transportas labiausiai tinka kroviniams gabenti: oro ar kelių?

    Akivaizdu, kad kelių transportas – bene universaliausia transporto rūšis patiems įvairiausiems kroviniams gabenti. Be kelių transporto neįmanoma išsiversti, jei reikia nugabenti krovinius šalies viduje. Kasdien keliuose matome ir krovininius automobilius, važiuojančius tarptautiniais maršrutais. Krovininiams automobiliams nebaisus joks atstumas – jie gali įveikti ir kelis...
  • Automobiliniai šaldytuvai, kaip pasirinkti tinkamą?

    Ieškote šaldytuvo, kurį būtų galima laikyti automobilyje ar didesnėje transporto priemonėje? Visų pirma, turite žinoti, kad automobiliniai šaldytuvai yra skirstomi į dvi kategorijas. Tai - termoelektriniai ir kompresoriniai šaldytuvai. Esminis jų skirtumas – kaina ir šaldymo galimybės. Aišku, yra ir kitų savybių, į kurias verta atsižvelgti. Kaip bebūtų, automobiliniai šaldytuvai...
  • Auto dalių atsisiuntimas iš kitos šalies. Kaip?

    Globalizacija sumažino visą pasaulį, tačiau technologijos padeda palaikyti artimus santykius net ir su tais, kurie yra už 1000 km., pirkti ir parduoti internetu, naudotis „sumažėjusio pasaulio“ galimybėmis. Patogiausias siuntų keitimosi būdas – ParcelABC. Tai įmonė, kuri vienija žinomiausias ir pigiausiai dirbančias kurjerių pervežimo įmones visame pasaulyje. Jeigu norite...
  • Lemputės 24V sunkvežimiams svarbu dėl saugumo

    Kuo didesnis automobilis, tuo daugiau šviesos indikatorių ir lempučių. Sunkvežimiai ir specialusis transportas jų turi tikrai daugiau nei lengvieji automobiliai, todėl nuolatos auga kokybiškų, bet nebrangių lempučių poreikis. Sunkvežimiuose naudojamos 24 V lemputės. Jos tarnauja kelis šimtus darbo valandų, todėl keisti jas reikia kiek dažniau, nei įprastas 12 V. Dėl to labai svarbu suderinti...
  • Automobiliniai kilimėliai

    Labiausiai vairuotojų mėgstami guminiai automobiliniai kilimėliai arba tekstiliniai kilimėliai. Jie, žinoma, dažniausiai perkami ne kaip būtinas daiktas, o labiau kaip transporto priemonės interjero detalė. Dažnas vairuotojas gali net neprisiminti kokie kilimėliai automobiliams pas jį transporto priemonėje, pavyzdžiui, kaip jei atrodo arba iš kokios medžiagos pagaminti. Žinoma, kilimėliai...
  • Pagal ką turėtų būti pasirenkamas autoservisas Klaipėdoje ar kituose miestuose?

    Domitės kuris autoservisas Klaipėdoje siūlo kokybiškiausias paslaugas už mažiausią kainą? Jums iš pradžių reikėtų labiau pasidomėti kaip vyksta remonto paslaugų užsakymas. Matote, yra begalę servisų, kurie gali pasiūlyti praktiškai visas transporto priemonių diagnostikos ir remonto paslaugas, bet ne visi paslaugų teikėjai dirba atsakingai, sąžiningai ir už gerą kainą. Yra nemažai sukčiaujančių...