Pagal temą

Autobusai, mikroautobusaiAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaMikroautobusų remontas, perdarymasAutodizainas, automobilių dažaiAutokosmetika, eksploatacinės medžiagosAutomobilių aksesuaraiAutomobilių tiuningas, puošybaAutomobilinių atliekų surinkimasAutomobilinių atliekų supirkimas, tvarkymasAutomobilių dalysAkumuliatoriaiAutomobilių dalysAutomobilių elektronika, elektros įrangaKabliai, automobilių kabliaiKuro filtrai, oro filtrai, tepalo filtraiNaudotos automobilių dalys, autolaužynaiNavigacija, racijos, radijo ryšysStogo bagažinės, skersiniaiTurbinos, turbokompresoriaiVariklio dalysŽibintai, tuning žibintaiAutomobilių nuomaAutobusų nuoma, mikroautobusų nuomaAutomobilių nuomaKemperiai, kemperių nuomaAutomobilių pardavimasKemperiai, kemperių nuomaNauji automobiliai, atstovybėsAutomobilių remontasAutomobilio salono remontas, automobilio perdarymasAutomobilių remontas, autoservisaiAutomobilių spynelių remontasAutomobilių tiuningas, puošybaDyzelinių degalų sistemų remontasKėbulo remontasKondicionieriai, pildymas, remontasStabdžių remontasTurbinų, turbokompresorių remontasVariklių galvučių remontasVariklių remontasAutomobilių stiklaiAutomobilių stiklų keitimas, stiklų remontasStiklaiAutomobilių transporto paslaugosKrovinių pervežimas, krovinių gabenimasLogistika, muitinės sandėliaiTransporto paslaugosTransporto valdymas, transporto kontrolėAutoservisų, degalinių, plovyklų įrangaAutoservisų įrangaAutoservisų įrangos remontasDujų įranga automobiliamsDujų įranga, dujų įrangos montavimasKrovininiai automobiliaiKrovininiai automobiliaiSunkvežimių aksesuaraiSunkvežimių remontas, vilkikų remontasTachografų patikra, tachografų remontasVilkikų dalys, sunkvežimių dalysKuras, tepalaiDegalinėsTepalai, alyvaMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklai, dviračiai, motoroleriaiMotociklų remontasMotociklų, motorolerių dalysPadangos, ratlankiaiPadangosPadangų remontas, montavimas, balansavimasPaslaugosAutomobilių klubai, automobilių sportasAutomobilių supirkimasAutomobilių utilizavimasAutomobilių raktų gamyba, avarinis atrakinimasDraudiminių įvykių administravimasInformacijos paslaugosKemperiai, kemperių nuomaMokymo įstaigosPerkraustymo paslaugosPlovyklos, automobilių valymasTransporto priemonių draudimasTransporto priemonių registravimasTechninė pagalba kelyjeTechninė pagalba kelyjeVairavimo mokyklosNaudinga vairuotojuiŽemės ūkio technikaŽemės ūkio technika

Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje augo 2,2 karto. Kokios prognozės ateičiai?

2021 m. sausio 18 d.
Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje augo 2,2 karto. Kokios prognozės ateičiai?

Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje ūgtelėjo 2,2 karto. Ką rinkos ekspertai prognozuoja šiais metais ir ką mano apie valstybės paramą perkantiems elektromobilius bei esamą jiems infrastruktūrą? Pagaliau, kada ateis metas, kai naujų elektrinių transporto priemonių pardavimas bus bent jau toks pat kaip tradicinių automobilių?

„Regitros“ duomenimis, šių metų sausio 1-ąją Lietuvoje buvo įregistruoti 2 496 M1 klasės lengvasis automobilis, kurių galios šaltinis yra tik elektra – beveik 1,8 karto (78,7 proc.) daugiau nei prieš metus. Vien per 2020 metus šalyje buvo įregistruoti 1 184 elektromobiliai, arba 2,2 karto daugiau nei per 2019-uosius (529). Kokio elektromobilių rinkos Lietuvoje augimo reikėtų laukti šiais metais ir kokie veiksniai stabdytų rinkos augimą?

Dalijimosi automobiliais platformą „CityBee“ valdančios „Modus Group“ darnaus judumo projektų vadovas Aurimas Drūtys prognozuoja, kad 2021 metais Lietuvos elektromobilių rinka gali paaugti dar 150 proc. ir pasiekti 3 000 registracijų per metus. „Rinkos augimą skatins gerėjanti infrastruktūra ir naujų modelių pristatymo gausa. Augimą lėtintų nepratęstos valstybės šiuo metu taikomos subsidijos, panaikintos elektromobilių lengvatos miestuose, tokios kaip leidimas važiuoti autobusų juosta ar nemokamas elektromobilių stovėjimas viešosiose miestų vietose“, – www.elv.lt sako A. Drūtys.

Bendrovės „Kia Auto“ pardavimų vadybininkas Karolis Judzentavičius prognozuoja apie 30-40 proc. naujų elektromobilių rinkos augimą, nes ją pasieks itin daug naujų elektromobilių modelių. Naudotų elektromobilių rinka, anot jo, paaugs kur kas labiau nei naujų dėl mažėjančios vidutinio naudoto elektromobilio modelio kainos ir platėjančios pasiūlos.

„Rinkos augimą skatins didelis naujų debiutuojančių modelių skaičius, auganti elektromobilių gamyba ir, žinoma, subsidijos. Tačiau vis dar išliksiantis aukštas kainų lygis yra rinkos augimą stabdantis veiksnys“, – mano K. Judzentavičius.

„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius šiais metais tikisi elektromobilių rinką paaugsiant dvigubai ar net trigubai, o tam daugiausia įtakos turės didėjantis elektromobilių populiarumas ir besikeičiantys vartotojų įpročiai – žmonės skaičiuoja bendrus automobilio mėnesio kaštus.

„Prie augimo didele dalimi prisidės faktoriai, kad „Volkswagen ID.3“ bus parduodamas visus metus (2020-aisiais prekyba vyko tik 3,5 mėn.). Be to, Lietuvos elektromobilių segmento lyderio „Volkswagen e-up!“ skiriama kvota Lietuvai šiais metais yra didesnė. Lėtinti rinkos augimą gali nepakankama pasiūla: dėl baterijų trūkumo pasaulyje kai kurie gamintojai negalės patenkinti kylančios elektromobilių paklausos“, – komentuoja J. Nekrošius.

Pernai gamybos kvota išparduota per porą mėnesių, o iš viso parduoti 137 „Volkswagen“ elektromobiliai.

Bendrovės „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys sako, kad vis dar yra daug nežinios dėl COVID-19 pandemijos ir tai apsunkina prognozavimą. Tačiau jis preliminariai vertina, kad elektromobilių segmentas rodys didžiausią pokytį, lyginant su vidaus degimo varikliais varomu transportu, ir 2021 metais elektromobilių registracija Lietuvoje pasieks bent 3 500.

„Priežastys, lemsiančios rinkos augimą, būtų didėjantis elektromobilių pasirinkimas ir mažėjančios jų kainos, tęsiama skatinimo programa juos įsigyjantiems fiziniams ir juridiniams asmenims, plečiama elektromobilių įkrovimo infrastruktūra. Bendra Lietuvos ekonominė situacija, nebuvimas sąlygų pasikrauti elektromobilius daugiabučių gyventojams (tai – gal net pagrindinė problema, kuri atbaido galimą pirkėją) – veiksniai, turintys įtakos mažesniam rinkos augimui“, – elv.lt komentuoja V. Kviklys.

Iki šių metų vasario kompensacinė išmoka vienam fiziniam asmeniui už įsigytą naują M1 klasės elektromobilį siekia 4 000 eurų, o už naudotą – 2 000 eurų. Juridiniai asmenys gali gauti 4 tūkst. eurų subsidiją tik už naują M1 klasės elektromobilį ir 10 tūkst. eurų – už naują M2 klasės elektromobilį (mikroautubusą). Papildoma 1 tūkst. eurų kompensacija tiek privatiems asmenims, tiek bendrovėms skiriama už sunaikintą seną transporto priemonę.

Ar paramos užtenka?

Rinkos ekspertai sutaria – svarbiausia, kad parama perkantiems elektromobilį būtų pratęsta ir po sausio mėnesio. Juridiniams asmenims, siekiantiems paramos, reikėtų paprastesnės tvarkos, galbūt patraukliau būtų mažinti pridėtinės vertės mokestį. O dėl didesnės subsidijos elektromobilį įpirktų daugiau žmonių.

A. Drūtys sako apskritai pasigendantis strateginio valdžios požiūrio ir tarpusavyje suderintų priemonių, o dabar aktualūs Aplinkos projektų valdymo agentūros kvietimai nėra pritaikyti ilgalaikei elektromobilių plėtros strategijai – kompensacijos yra sąlyginai mažos, o patys kvietimai yra fragmentuoti. Taip pat, yra pamiršti iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai.

„Elektromobilių rinkos augimui reikalinga infrastruktūra, o ji šiuo metu yra kritinė namų ūkiuose, daugiabučių kiemuose, prekybos ir pramogų vietose ir pagrindiniuose keliuose. Daugeliu atvejų elektromobiliai yra kraunami nakties metu, todėl paskatos įrengti ne tik greitojo, bet ypač lėtojo krovimo taškus (jungtis) būtų vienas iš esminių dalykų“, – mano „Modus Group“ atstovas.

Jis taip pat mini ir kitus reikalingus žingsnius, kurie skatintų netaršių elektromobilių pirkimą: biurokratinės naštos panaikinimas namų ūkių savininkams, nes dabar, siekiant įsirengti jungtį, reikalingas projektas ir kiti dokumentai, o tai reikalauja daug laiko. Tarp kitų žingsnių – konkurencingesnė elektros kaina elektromobiliams, pvz., mažinant viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) fondo dydį arba atliekant kitas kainos korekcijas, taip pat papildomų juostų, skirtų tik elektromobiliams, miestuose įrengimas.

„Fakto Auto“ specialistas teigia, kad rimta paskata pereiti prie netaršaus transporto būtų gerokai didesnis elektromobilių įkrovimų stotelių skaičius miegamuosiuose rajonuose, o „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims – įkrovimo stotelių tinklo plėtra ir rekomendacijos valstybinio sektoriaus įmonėms iš dalies formuoti automobilių transporto parką iš elektromobilių.

„Poreikis didesniam įkrovimo stotelių tinklui Lietuvoje dabar yra nemažas. Įvertinus ir tai, kad po 5 metų rinkoje bus daug naudotų elektromobilių, įkrovimų stotelių skaičius turėtų padidėti trigubai. Aš net labai norėčiau, kad pasektume Vokietijos pavyzdžiu, kur kiekviena degalinė turės įsidiegti elektromobilių įkrovimo stotelę, jei norės tęsti verslą. Ir tai – manau gana protingas žingsnis, nes tas 20 minučių, kol krausi automobilį, galėsi šiltai ir jaukiai kramsnoti dešrainį ar gerti kavą“, – kalba V. Kviklys.

„Fakto Auto“ atstovo nuomone, rinkos augimą skatins ne tik didėjanti įperkamų modelių pasiūla, bet ir artėjimas prie elektromobilių ir vidaus degimo variklių transporto priemonių kainų pariteto: „Jau dabar elektromobilių kainos beveik susilygino su įprastų automobilių kainomis. Technologijoms sparčiai tobulėjant, baterijų gamybos savikaina, kuri ir sudaro didžiausią elektromobilio kainos dalį, vis mažėja. Planuojama kad jau 2022 metais elektromobilio ir vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių kainos susilyginus. Įsivertinus eksploatacinius elektromobilio privalumus tai bus išties geriausias variantas. Ir tie žmonės, kurie renkasi dabar, o ne laukia dar 5-10 metų, kol antrinėje rinkoje bus dvigubai pigesnių elektromobilių, vadinu inovatyviais žmonėms, nes jie galvoja savo galva ir nori būti technologijų priešakyje.“

K. Judzentavičiaus teigimu, elektromobilių modeliai dažnai būna kur kas galingesni ir geriau sukomplektuoti už vidaus degimo variklių analogus. Dėl to, lyginant panašios galios ir įrangos automobilius, kainų skirtumas gerokai sumažėja. Be to, elektromobilių išlaikymo ir eksploatacijos kaštai yra nepalyginamai mažesni ir vairavimo malonumas yra nepalyginamai didesnis. Itin svarbu ir tai, kad elektromobiliai neskleidžia jokių lokalių teršalų.

„Ekonominis faktorius yra vienas svarbiausių aspektų, stabdančių elektromobilių įsigijimą. Ieškant lėšų finansavimui reikia atkreipti dėmesį į tai, kokios baudos bus Lietuvai neįgyvendinus ES įsipareigotų rodiklių – tai turėtų padėti rasti lėšų ir realiai pradėti imtis veiksmų, didinant atsinaujinančių energijos išteklių dalį transporto sektoriuje“, – tikina „Modus Group“ darnaus judumo projektų vadovas.

Rinkos ekspertai sutaria: didžiausias lūžis rinkoje įvyks maždaug 2025 metais, o 2030 metais naujų elektromobilių Lietuvoje bus parduodama tiek pat, kiek naujų tradicinių automobilių.

„Jau dabar visa automobilio pramonė pakeitė kryptį, tik to dar eiliniai vairuotojai dar nejaučia. Automobiliai su vidaus degimo varikliais jau po truputį eis į praeitį. Gyvename besikeičiančiame pasaulyje, todėl svarbu jau dabar ruoštis. Elektromobiliai, autonominis jų vairavimas, automobilių „bendravimas“ su kitais automobiliais, šviesoforais, visu tinklu. Tai jau dabar vyksta ir tai palies visus mus“, – apibendrina „Fakto Auto“ atstovas.

Nauji straipsniai

  • Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos

    Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to važiuojant patiria mažiau patogumo, stabilumo ir saugumo. Amortizatoriai yra vieni svarbiausių automobilio pakabos elementų, nes sugeria...
  • Nelauk penkmečio, saugiau ir patogiau važiuok dar šiemet

    Kad automobilis yra viena iš tų priemonių, kuri gerokai gali prisidėti prie to, kad mūsų kasdienybė būtų dar gražesnė, patogesnė ir saugesnė, su tuo sutiks visi. Tačiau netrūksta tokių, kurie kone kiekvieną rytą pradeda mintimi, kaip būtų smagu, išėjus iš namų, sėsti į naujesnį automobilį, tačiau jau vos už kelių akimirkų save bara už tuščias kalbas ir primena, kad dar bent jau penkmetį...
  • Šaltis numarino automobilio akumuliatorių – kur jį priduoti?

    Kiekvienas vairuojantis automobilį puikiai žino, kad šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių. Kur priduoti seną automobilio akumuliatorių, pavojingą atlieką dėl esančių sunkiųjų metalų ir elektrolito? Automobilių akumuliatoriai, priklausomai nuo klimato zonos, gali tarnauti nuo maždaug 3 iki 10 metų....
  • Ką reikia žinoti perkant suvirinimo aparatą?

    Renkantis suvirinimo aparatą svarbu žinoti su kokiu ir kokio storio metalu dirbsite, pagal tai galite nuspręsti kokio galingumo aparatas, Jums, reikalingas. Taip pat vertėtų atsižvelgti į suvirinimo aparato svorį ir kainą. Suvirinimo aparato kaina priklauso nuo jo galimybių, galios, komplekte esančiu priedų ir gaminto. Brangesni suvirinimo aparatai, dažniausia turi daugiau papildomų funkcijų...
  • Bėdos dėl be priežiūros paliktų automobilių

    Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sukelia ne ką mažiau nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams nei sniego pusnys. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad apleistų automobilių skaičius Lietuvoje nemažėja. „Net ir vasarą viešose erdvėse (gatvėse, daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose ar pakelėse) be priežiūros paliktos...
  • Vos kelios paprastos taisyklės užtikrins, kad oro kompresoriai bei pripūtimo įranga tarnautų ilgai bei patikimai

    Įvairių remonto paslaugų teikėjai savo veiklos negalėtų kokybiškai vykdyti, jei jų dirbtuvėse nebūtų oro kompresorių, pripūtimo įrangos. Tai – viena svarbiausių investicijų, kad remonto darbai būtų atliekami greitai, patikimai, efektyviai. Tačiau taip pat dėmesį vertėtų atkreipti ir į tai, kad tokia investicija yra ir viena brangiausių. Taigi, nieko keista, kodėl kiekvienas įsigijęs...
  • Šaltuoju metų laiku kelionė bus kur kas saugesnė, jei...

    Jei atėjus pavasariui ar vasarai, klimato sąlygos ypač dažnai būna labai palankios tolimoms bei artimoms kelionėms, tai, prasidėjus rudeniui ar įsibėgėjus žiemai, dažnas nebedrįsta leistis į labai tolimas keliones, nes negali tikėtis visiško saugumo. Žinoma, būtų galima išvardinti daugybę kelioninių tikslų, kurių nebūtina siekti rudenį ar žiemos metu ir jiems skirtas keliones suplanuoti orams...
  • Iš kaminų į aplinką jau rūksta automobilių alyva

    Atėjus žiemos sezonui pastebimai sumažėja naudotos automobilių alyvos pridavimas atliekų tvarkytojams. Pagrindinė to priežastis – naudotu tepalu neteisėtai šildomos kai kurių autoservisų ir įmonių patalpos, juo šildyti namus nevengia ir žmonės. Kodėl iš kaminų į aplinką rūkstanti automobilių alyva kenksminga aplinkai ir žmonėms? Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, gamintojai ir...
  • Elektromobiliai Norvegijoje pernai užėmė rekordinę 54,3 proc. rinkos dalį

    Norvegija tapo pirmąja pasaulyje šalimi, kurioje elektromobilių pardavimas praėjusiais metais aplenkė benzininius, dyzelinius ir hibridinius automobilius. Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ įsiveržė į lyderius, į antrąją vietą nustumdamas JAV elektromobilių gamintoją „Tesla“. Baterija varomos elektrinės transporto priemonės Norvegijoje sudarė 54,3 proc....
  • Ką privalu žinoti apie autokeltuvo montavimą?

    Jei jūsų darbas yra susijęs su automobilių remonto, atnaujinimo ar priežiūros darbais, tokiu atveju šios veiklos saugiai, kokybiškai bei patogiai negalėsite vykdyti neturėdami autokeltuvo. Drąsiai galima sakyti, kad būtent autokeltuvas yra svarbi investicijos kiekvieno automobilių remonto bei priežiūros dirbtuvėms. Taigi, nieko keista, kodėl būtent apie šiuos įrenginius verta turėtų ir daug...
  • Atramos/vairo trauklė

    Rutulinis šarnyras susideda iš nuimamo strypo, susidedančio iš pleišto, korpuso, rutilinio smaigo ir apsauginės dangos. Tokia konstrukcija padaro rutulinį šarnyrą patogiu naudoti. Jei transporto priemonė veikia gerai, o vairuotojas važinėja atsargiai, tai rutuliniai šarnyrai gali tarnauti gana ilgą laiką. Be to, savininkas taip pat turi atkreiti dėmesį į vyrių dangtelių būsena, kurie dažnai...
  • Ar kompensacija elektromobiliams sudomina įmones ir gyventojus?

    Elektromobilių įsigijimo skatinimas fiziniams asmenims Lietuvoje galioja jau daugiau nei pusmetį, juridiniams asmenims – daugiau nei pusantro mėnesio. Kiek įmonių ir gyventojų jau pasinaudojo valstybės teikiama subsidija? Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) duomenimis, iki šių metų gruodžio 5 d. juridiniai asmenys pateikė 27 paraiškas valstybės subsidijai už naujo...
  • Pagamino elektromobilį tik iš perdirbtų atliekų

    Nyderlandų studentų komanda sukūrė elektrinę transporto priemonę, kuri buvo pagaminta tik iš perdirbtų atliekų. Elektromobilio gamybai buvo naudojamas ne tik perdirbtas plastikas iš vandenyno, bet ir buitinės atliekos. Tikimasi, kad šis eksperimentas paskatins automobilių pramonę panaudoti kuo daugiau perdirbtų medžiagų gamyboje. Dviejų vietų elektromobilį „Luka“, galintį vienu...
  • Spalį Lietuvoje parduota triskart daugiau naujų elektromobilių

    Nors bendras Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinkos augimas sustojo, elektra varomų automobilių registracija spalio mėnesį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, išaugo beveik tris kartus. Panašus buvo ir metinis dešimties mėnesių augimas. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, per 2020 metų spalį mūsų šalyje buvo registruoti 38-i nauji M1 klasės lengvieji...
  • Neįtikėtina: naujų elektromobilių pardavimas Europoje aplenkė dyzelinu varomų

    2020 metų rugsėjo mėnesį, pirmą kartą Europos istorijoje, elektromobilių pardavimas aplenkė dyzelinu varomų automobilių. Įspūdingas buvo ir elektromobilių „Volkswagen ID.3“ startas. Kompanijos „JATO Dynamics“ 27-ias Europos šalis apimančiais duomenimis, bendra automobilių registracija Europoje dėl Covid-19 pandemijos įtakos per devynis šių metų mėnesius, palyginti su...